رئیس پلیس فتا استان هرمزگان:

انتشار اطلاعات و تصاویر دیگران در فضای مجازی بدون اجازه جرم است



 

زن جوان به بهانه انتقام گیری عکس های خصوصی همسر سابقش را در اینستاگرام منتشر کرد.

با خبر شد عکس های خصوصی و خانوادگی  اش در اینستاگرام  دیده شده است فکر کرد دوستانش با او شوخی می کنند اما اگر  با چشم خودش عکس هایش را ندیده بود باور نمی کرد.

نمی دانست  عکس ها چطوری به دست افراد ناشناس افتاده است.

چند روزی گذشت باز متوجه انتشار عکس های دیگرش شد.

این مرد جوان تنها راه حل یافتن عامل انتشار اطلاعات شخصی، را از طریق پلیس فتا دانست به همین منظور  به سمت  اداره پلیس فتا استان رفت.

در آنجا وی موضوع را در میان گذاشت و کارگاهان پلیس پس از تشکیل پرونده و شنیدن گفته های  شاکی عملیات شناسایی این فرد ناشناس را  شروع کردند و پس از چند روز موفق شدند عامل این موضوع را بیابند.

شاکی  از اینکه عامل انتشار عکس هایش به سرعت شناسایی شد خوشحال بود اما پس از روبرو شدن با متهم پرونده که همان همسر سابقش بود شوکه شد و برایش باورپذیر نبود که وی  به علت کینه جویی، دست به چنین کاری بزند و آبرویش را در میان دوست و آشنا ببرد...

 شناسایی عامل انتشار عکس های خصوصی 

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان در این مورد گفت: پس از شکایت شاکی، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت که  در بررسی اولیه مشخص گردید مجرم سایبری از یک هویت جعلی استفاده کرده است. 

سرهنگ "علی اصغر افتخاری" گفت: در ادامه با انجام اقدامات فنی و تخصصی متهم به هویت خانم "و.ک." شناسایی گردید.

وی ادامه داد: کارشناس ارشد فضای مجازی پلیس هرمزگان بابیان اینکه متهم همسر سابق شاکی بوده، گفت: در بازجویی بعمل آمده، متهم به بزه انتسابی معترف و هدف از این عمل خود را اختلافات خانوادگی عنوان کرد.

توصیه پلیس 

این مسئول انتظامی اظهار کرد: امروزه متأسفانه به دلایلی همچون عصبانیت، حسادت، حس انتقام‌جویی، حقارت، افسردگی، و توجه نکردن به مسائل و اصول اخلاقی و ارزش‌های جامعه، افراد به‌راحتی به حریم خصوصی دیگران ورود کرده و با دسترسی به اطلاعات آن‌ها خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به حیثیت، مال و حتی جان افراد وارد می‌کنند.

وی خطاب به کاربران فضای سایبر هشدار داد:

هرگونه انتشار اطلاعات و تصاویر دیگران در فضای مجازی به‌ویژه شبکه‌های اجتماعی بدون اجازه جرم است و پیگرد قانونی دارد.

ازاین‌رو کاربران دقت کنند هرگز بدون اجازه دیگران اقدام به انتشار تصاویر شخصی و خصوصی آنها نکنند چراکه دانستن و یا ندانستن قوانین مرتبط با جرم موجب بخشش و یا کاهش مجازات مجرمین نمی‌شود.

سرهنگ افتخاری در پایان از عموم مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه جرائم رایانه‌ای، مراتب را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا بخش گزارش‌های مردمی گزارش و شماره تلفن 07621825964 به پلیس اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی جرم ودستگیری مجرمان اقدام گردد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها