دبی در قاب نوروز 98


نویسنده: سامیه طهورنیان

 

دبی را امروزه بدون هیچ تردیدی می‌توان یکی از قطب‌های گردشگری در جهان نامید. برای دانستن بهترین زمان سفر به دبی از نظر آب و هوا یا هزینه اقامت، مطلب ما را دنبال کنید.

دبی شهری است که از پدید آمدنش زمان زیادی نمی‌گذرد؛ اما با این وجود با پیشرفت روز افزون و چشمگیر خود به یکی از شهرهای مدرن و البته مقاصد گردشگری پرطرفدار در جهان تبدیل شده است.

به موجب همین امر، گردشگران فراوانی در طی سال به این سرزمین سفر می‌کنند. از طرف دیگر آب و هوای نه چندان مطلوب منطقه تا حدی شرایط را برای علاقه‌مندان سخت کرده است. در این مقاله به زمان‌های مناسب برای سفر به این شهر پرداخته‌ایم.

دبی شهری است که از پدید آمدنش زمان زیادی نمی‌گذرد؛ اما با این وجود با پیشرفت روز افزون و چشمگیر خود به یکی از شهرهای مدرن و البته مقاصد گردشگری پرطرفدار در جهان تبدیل شده است. به موجب همین امر، گردشگران فراوانی در طی سال به این سرزمین سفر می‌کنند.

از طرف دیگر آب و هوای نه چندان مطلوب منطقه تا حدی شرایط را برای علاقه‌مندان سخت کرده است. در این مقاله به زمان‌های مناسب برای سفر به این شهر پرداخته‌ایم.

تور دبی، یکی از محبوب‌ترین تورهای گردشگری دنیا و مهم‌ترین مقصد گردشگری مسافران امارات متحدهٔ عربی است. در دبی، در کمترین زمان و با کمترین فاصلهٔ مکانی، می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری متعدد دیدن کنید.

تنها دو روز زمان کافی است تا اکثر جاذبه‌های بزرگ و مهم دبی را ببینید. البته حتی اگر چندین روز سفر به دبی طول بکشد، خسته نمی‌شوید و همیشه چیزی برای سرگرم کردن‌تان وجود دارد.دبی شهری است که در آن سنت و مدرنیته در کنار هم قرار گرفته‌اند. علاوه بر این، این شهر ترکیبی از فرهنگ‌های متفاوت است. در این راهنمای سفر با نکات مهمی در مورد سفر به دبی آشنا می‌شویم.

هزینه‌های سفر :اگر با تور دبی سفر می‌کنید، حتما می‌توانید با کمی جستجو، تور دبی ارزان رزرو کنید و هزینه‌های سفر خود را کاهش دهید. هزینه اقامت و همچنین هزینه بلیط هواپیما در تور دبی در نظر گرفته شده است؛ اما به طور کلی هزینه‌های سفر به دبی شامل موارد زیر است.

هزینهٔ اقامت در هاستل (خوابگاه های هتلی)

هاستل چندان در دبی مرسوم نیست. تعداد کمی هاستل در دبی وجود دارد و قیمت آن‌ها بابت اقامت در خوابگاه بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ درهم امارات است. اگر بخواهید در اتاق خصوصی اقامت کنید باید شبی ۲۵۰ تا ۳۷۵ درهم  بپردازید. بیشتر هاستل‌ها، وای فای رایگان و بعضی از آن‌ها صبحانهٔ رایگان هم دارند.

اقامت در هتل‌های ارزان

هتل‌های ارزان دبی از شبی ۲۰۰ تا ۲۵۰ درهم برای اتاق‌های یک تخته یا دوتخته با امکانات پایه شروع می‌شوند. همهٔ آن‌ها وای فای رایگان دارند و برخی از آن‌ها امکانات دیگری مثل سرویس رایگان برای فرودگاه یا استخر هم دارند. هتل‌های میان‌رده از شبی ۲۵۰ درهم شروع می‌شوند اما اگر به دنبال اقامتگاه لوکس‌تری هستید، قیمت هتل‌ها سقف ندارد. یکی دیگر از انتخاب‌های شما به عنوان اقامتگاه، استفاده از وب‌سایت Airbnb است. یک اتاق اشتراکی در Airbnb از شبی ۱۰۰ درهم شروع می‌شود. کرایهٔ یک آپارتمان کامل، ۴۰۰ درهم هزینه دارد.

بهترین غذاهای محلی دبی که در سفرتان نباید از دست بدهید

امتحان کردن غذاهای محلی، یکی از لذت‌های سفر است که نباید از دست بدهید. به خصوص در شهری مثل دبی، که پر از رستوران‌های متنوع است.

دبی، دنیایی از جاذبه‌ها است. از مهم‌ترین جاذبه‌های آن می‌توان به رستوران‌های متعدد از فرهنگ‌ها و کشورهای مختلف اشاره کرد. در واقع، غذا خوردن و امتحان کردن طعم‌های جدید، یکی از بزرگ‌ترین تفریحات گردشگران در تور دبی است.

اگر در فکر سفر هستید و به دنبال بهترین تور نوروز 98 می‌گردید، بهترین مقصد برای شما، دبی است. تنوع جاذبه‌ها و سرگرمی‌ها در دبی، هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند.

غذاهای محلی دبی هم از نظر عطر و طعم هم از نظر تاریخچه، بسیار غنی هستند. در ادامه با چند نمونه از غذاهای محلی دبی آشنا می‌شوید که فرصت امتحان کردن آن‌ها را نباید از دست بدهید

خرما:خرما میوه‌ای سالم و سرشار از مواد مغذی است. خرما بخش مهمی از رژیم غذایی مردم در دبی است و جزو معدود گیاهانی است که در آب و هوای خشک امارات، رشد می‌کند و ثمر می‌دهد. مسلمانان روزه خود را در ماه رمضان با خرما افطار می‌کنند و از این نظر نیز اهمیت خاصی در بین مردم دارد.

مندی: این غذا در واقع یک غذای اصیل یمنی است ولی در امارات هم محبوب است. البته در سایر کشورهای عربی هم به شکل‌های مختلف تهیه می‌شود. معمولا آن را با گوشت مرغ یا بره تهیه می‌کنند. برای تهیهٔ آن، گوشت را ساعت‌ها می‌پزند و روی برنج سرو می‌کنند.

 شیر شتر: 

شتر نقشی اساسی در زندگی اهالی امارت داشته است. از حمل‌ونقل گرفته تا تهیه پوشاک و خوراک، از شتر استفاده می‌کردند. شتر شکم‌پر یکی از غذاهای اصیل عربی است که قبلا در مهمانی‌ها سرو می‌شده ولی این روزها چندان رایج نیست. یکی دیگر از محصولاتی که در دبی می‌توانید امتحان کنید، شیر شتر است.

هریسه  :هریسه یکی دیگر از غذاهای محلی دبی است. با ترکیب گندم و گوشت و مقدار کمی نمک تهیه می‌شود. این غذا را برای مراسم و رویدادهای خاص مثلاً افطار ماه رمضان، اعیاد و حتی جشن عروسی آماده می‌کنند.

ماهی  : ماهی یکی دیگر از غذاهایی است که نقشی اساسی در سنت‌های اماراتی دارد. صید ماهی یکی از مشاغل اهالی خور دبی و مناطق اطراف آن است. در گذشته، فقط افرادی که به نواحی ساحلی دسترسی داشتند، ماهی مصرف می‌کردند ولی امروزه بخش مهمی از رژیم غذایی اهالی امارات است و روزانه صید و خریداری می‌شود.

میانگین هزینهٔ غذا

در دبی می‌توانید غذای ارزان در حدود ۳۰ درهم  پیدا کنید و قیمت فست‌فود ۲۵ درهم است. وعده‌های غذایی در رستوران‌های میان‌رده حدود ۱۰۰ درهم هزینه دارند. اگر قصد دارید خودتان آشپزی کنید، هزینهٔ خرید مواد اولیه برای یک هفته بین ۱۷۵ تا ۲۲۵ درهم می‌شود. اگر می‌خواهید غذای ارزان بخورید بهتر است در محلهٔ قدیمی دبی به دنبال رستوران بگردید. وعده‌های غذایی در رستوران‌های این منطقه بین ۲۰ تا ۳۰ درهم قیمت دارند. در نزدیکی ایستگاه متروی (الفهیدی) Al Fahidi یک رستوران ایرانی به نام (الاستاد) Al Ustad وجود دارد.

هزینهٔ حمل‌ونقل عمومی

متروی دبی گرچه گسترده نیست، یک وسیلهٔ حمل‌ونقل عمومی مناسب برای گشت‌وگذار در شهر است. بلیط‌های تک سفره ۴ تا ۸/۵ درهم  هزینه دارند. قیمت بلیط‌ها به مسافتی که قرار است طی کنید بستگی دارد. بلیط‌های یک روزه ۲۰ درهم هزینه دارند. تاکسی‌های دبی هم نسبتا ارزان هستند البته استفاده از اپلیکیشن‌هایی مثل Uber هم در دبی رایج است. هزینهٔ استفاده از اتوبوس به مقصد ابوظبی حدود ۴۰ درهم است و البته همین مسیر را با تاکسی هم می‌توانید بروید که هزینهٔ آن ۲۹۰ درهم می‌شود.

میانگین هزینهٔ روزانهٔ پیشنهادی: ۳۰۰ درهم

البته این هزینه در شرایطی است  که در هاستل اقامت کنید، کمتر بیرون غذا بخورید و بیشتر وعده‌های غذایی را خودتان بپزید، فعالیت‌های تفریحی رایگان انجام دهید و از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید. با به کار بستن نکات زیر می‌توانید هزینه‌های سفر خود را از این مقدار هم کمتر کنید.

صرفه‌جویی در هزینه‌ها

گشت‌وگذار در شهر

دبی جاذبه‌های دیدنی فراوانی دارد که خیلی از آن‌ها هزینهٔ ورودی ندارند. مثلاً یک روز از سفرتان را می‌توانید در مراکز خرید بگذرانید؛ مراکز خریدی که در نوع خود بهترین در دنیا هستند. اگر دبی را بدون سر زدن به این مراکز خرید و بازارها ترک کنید، بعداً پشیمان می‌شوید.

۱۸ مورد از مهم‌ترین جاهای دیدنی این شهر زویایی آشنا شوید:

۱. مدینه جمیرا

 تفرجگاه حیرت‌انگیز مدینه جمیرا در دبی، مکانی است دیدنی متشکل از مجموعه‌ای از هتل‌های مجلل و امکانات تفریحی. طراحی و ساخت این شهر، برگرفته از شهرهای سنتی مناطق عرب نشین بوده است.

۲. دیرا سوکس

 در قلب دبی قدیمی و در منطقه دیره، بازارهای بسیاری وجود دارد. بازارهایی که از مغازه‌های پرزرق و برق جواهرفروشی تا کوچه‌هایی که پر از عطر ادویه‌های معطر عربی در آن‌ها پیدا می‌شود.

۳. موزه دبی

 یکی از بهترین و دیدنی‌ترین مکان‌ها برای آشنایی با تاریخ و فرهنگ گذشته دبی «موزه دبی» است. 

۴. تور سافاری

 هیجان را در صحرای دبی تجربه کنید؛ اسکی روی ماسه و سوار شدن بر موتور چهارچرخ و در آخر آماده شدن برای مراسم شام ـ تجربه‌ای به یادماندنی.

 ۵. داو ورفیج (Dhow wharfage)

 در اینجا صدها داو (کشتی یک دکلی عربی) لب آب لنگر زده‌اند و یکی از زیباترین و رویایی‌ترین مناظر دبی را خلق کرده‌اند.

۶. غذاهای عربی

 غذاهای لذیذ عربی، از انواع کباب تا پلوهای وسوسه‌انگیز عربی را بچشید. حیف است که با غذاهای بومی منطقه آشنا نشوید. تنوع غذاها و طعم‌های اینجا هر سلیقه‌ای را راضی نگه می‌دارد.

۷. مسجد شیخ زاید

 مسجد شیخ زاید یکی از بزرگ‌ترین مسجدهای سراسر دنیا با حیاطی وسیع، گنبد و مناره‌های بزرگ و نمازخانه‌ای مجلل در داخل بنا است و در واقع باشکوه‌ترین جاذبهٔ دبی به حساب می‌آید. 

۸. برج خلیفه

 بلندترین ساختمان دنیا هم‌چون یک راکت فضایی عظیم‌الجثه برفراز مرکز شهر دبی سربرآورده است.

۹. واحهٔ العین

 این واحه که در واقع یک باغ مطالعات گیاه‌شناسی است، یکی از چندین واحهٔ شهر است که در مرکز آن قرار گرفته است. بیش از ۱۰۰ گونه خرما و در مجموع ۱۴۷۰۰۰ درخت خرما در این واحه سرسبز وجود دارد. اگر مایلید کمی از شلوغی شهر فاصله بگیرید حتما سری به واحهٔ العین بزنید.

۱۰. جاده شیخ زید

 شیخ زید آینده‌گرایانه‌ترین جاده دبی است که سراسر با آسمان‌خراش‌های عظیم احاطه شده است. آسمان‌خراش‌هایی که بعضی بدون‌شک یک اثر هنری و بعضی کاملا غیرمعمول و ناآشنایند.

۱۱. خانه شیخ سعید المکتوم

 خانه پیشین شیخ مکتوم، حاکم دبی، این روزها میزبان مجموعه‌ای از عکس‌های دیدنی از چهرهٔ قدیمی شهر است که ارزش تماشا کردن دارند.

۱۲. مسجد جمیرا

 زیباترین مسجد دبی نمونه‌ای از معماری نوین اسلامی است. این مسجد در طول برگزاری تورهای آموزشی یه روی بازدیدکنندگان باز است.

۱۳. برج العرب

 یکی از شناخته‌شده‌ترین و دیدنی‌ترین ساختمان‌های دنیا، هتل برج‌العرب است که به شکل بادبانی سفید و باشکوه برفراز سواحل جنوبی دبی قدعلم کرده است.

۱۴. اسکی دبی : پیست اسکی عجیب و غریب هم‌چون پیست‌های ارتفاعات آلپ که درست در مال امارات قرار گرفته است. یک پیست اسکی در شهری که دمای هوا به بالاتر از ۵۰ درجه می‌رسد. چه چیزی از این هیجان‌انگیزتر؟  

۱۵. بستکیه

 یستکیه یکی از محله‌های قدیمی شهر و در نزدیکی موزه دبی است که به خوبی ظاهر قدیمی خود را حفظ کرده است. کوچه‌های باریک و خانه‌های قدیمی با بادگیرهای مرتفع این محله را به یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های دبی بدل کرده است.

۱۶. بازار روباز سوق 

 این بازار درست به سبک بازارهای سنتی عربی بازسازی شده است. در این بازار همه چیز از انواع لباس و جواهرات پیدا می‌شود.

۱۷. ابن بطوطه مال

 در طراحی این مال طول و دراز از سفرهای جهانگرد مراکشی، ابن‌بطوطه، الهام گرفته شده است.

۱۸. موزه تمدن اسلامی شارجه

 این موزهٔ منحصربه‌فرد نمایشگاهی است دیدنی از تاریخ، هنر و فرهنگ اسلامی.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها