معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی هرمزگان مطرح کرد:

احداث محور جناح _ مراغ با مشارکت خیرین در بستک




معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی هرمزگان گفت: پروژه راه جناح _ مراغ (راه خور) توسط خیرین و با مشارکت راه و شهرسازی استان هرمزگان در دست ساخت است.


علی علیزاده با بیان این مطلب اظهار کرد: طول کل محور مذکور  از روستای جناح تا محل اتصال به محور بندرلنگه _  پارسیان حدود ۳۰ کیلومتر است که تقریبا ۱۵ کیلومتر آن کوهستانی و تپه ماهور بوده و مابقی در دشت قرار دارد و یک مسیر میانبر بین شهرستان بستک و شهرستان بندرلنگه و خصوصاً دسترسی به بندرچارک، بندر آفتاب و در کل دسترسی به دریاست.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی هرمزگان افزود: عمده خاکبرداری محور توسط خیرین منطقه انجام شده و البته کار اجرایی توسط آنها ادامه دارد. در حال حاضر حدود ۹ کیلومتر مسیر آسفالت شده و حدود ۳ کیلومتر دیگر نیز با انجام اصلاحاتی و نیز اجرای بیس، قابلیت آسفالت شدن را دارد.

علیزاده ادامه داد: زیر سازی و ابنیه فنی ۹ کیلومتر توسط خیرین انجام شده و آسفالت نیز توسط اداره کل راه و شهرسازی انجام شده است.علیزاده خاطر نشان کرد: مسیر ۹ کیلومتری هنوز نیاز به احداث کانال های هدایت آبهای سطحی و همچنین تعریض آن و تبدیل از راه فرعی به اصلی دارد که در برنامه کاری اداره کل راه و شهرسازی قرار دارد.


به گفته وی: در نظر است با پی گیری منظم و هفتگی، بخشی از این محور تا پایان سال ۹۸ به بهره‌برداری برسد.علیزاده اضافه کرد: برای اجرای این پروژه علاوه بر هزینه ای که توسط خیرین انجام شده و می‌شود، به اعتباری در حدود ۳۷۰ میلیارد ریال نیاز است که انشالله با تامین آن بتوانیم در موعد مقرر پروژه را به بهره برداری برسانیم. علیزاده با بیان اینکه بهره‌برداری از این راه میانبر، حدود ۱۰۰ کیلومتر از مسیر فعلی بستک _  بندرلنگه _ بندر چارک را کاهش می‌دهد اظهار داشت: ضمن اینکه طول گردنه های راه فعلی که حدود ۴۰ کیلومتر است به حدود ۱۵ کیلومتر کاسته می شود.


وی در ادامه گفت: با توجه به ارتباط شهر بستک به مرکز کشور از طریق شهرستان لار، از این پس مسافرین، گردشگران و هموطنان عزیز می توانند برای دسترسی به دریا و نیز بهره‌مند شدن از سواحل زیبای آفتاب و جزیره زیبای کیش، این محور را برای مسافرت انتخاب نمایند.معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی هرمزگان در پایان با اشاره به وجود استعدادهای خوب در استان در زمینه اجرای مدیریت شهری و روستایی با همراهی مردم شریف این منطقه، تصریح کرد: باید قدردان خیرین و افراد توانمند باشیم که با تأمین اعتبار برای ایجاد بستری مناسب در راستای رشد و بالندگی این خطه در اجرای پروژه ها به مسئولین کمک و یاری می رسانند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها