در نشست ستاد بازآفرینی استان هرمزگان مطرح شد:

آغاز نوسازی بافت‌های فرسوده در شهر بندرعباس




استاندار هرمزگان از تشکیل هیئت اجرایی بازآفرینی شهری و نوسازی بافت های فرسوده با اختیارات کافی در هرمزگان خبر داد.
فریدون همتی در نشست ستاد بازآفرینی استان هرمزگان عنوان کرد: بازآفرینی شهری و نوسازی بافت‌های فرسوده از سیاست های مهم و مورد تاکید رئیس جمهوری و دولت است.
وی ادامه داد: بر این مبنا و با توجه به وجود محلات دارای بافت های فرسوده در استان هرمزگان و به ویژه شهر بندرعباس، نوسازی این بافت ها در این استان آغاز شده است.


استاندار هرمزگان افزود: در حال حاضر تمرکز اصلی بر روی نوسازی بافت های فرسوده در محله چاهستانی های بندرعباس با توجه به وسعت این منطقه قرار دارد و در نظر داریم تا در این زمینه کاری نمونه را در سطح کشور انجام دهیم.
همتی تصریح کرد: خوشبختانه اختیارات مناسبی از سوی شرکت بازآفرینی شهری ایران به استان هرمزگان تفکیک شده تا بتوانیم طرح بازآفرینی و نوسازی بافت های فرسوده در محله چاهستانی ها را به شکل مناسبی اجرا و آن را به الگویی برای سایر محلات تبدیل نماییم.


وی گفت: با توجه به تفویض اختیارات، هیئت اجرایی بازآفرینی شهری و نوسازی بافت های فرسوده در هرمزگان تشکیل شد که به صورت جدی نوسازی بافت‌های فرسوده را در استان و به ویژه در شهر بندرعباس پیگیری خواهد کرد.
طرح های نوسازی بافت های فرسوده با اهتمام و توجه ویژه استاندار هرمزگان در این استان در حال انجام است .


مهندس سید محمد پژمان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران نیز در این نشست عنوان کرد: طرح های نوسازی بافت های فرسوده با اهتمام و توجه ویژه دکتر همتی استاندار هرمزگان در این استان آغاز شده و در حال انجام است.
وی ادامه داد: برای سرعت بخشیدن به اجرای این طرح ها اختیارات مناسبی در قالب هیئت اجرایی بازافرینی شهری به استان تفویض شد که این هیئت به صورت مستقیم و با اختیارات کافی مسئول اجرای طرح های نوسازی بافت های فرسوده به ویژه در محله چاهستانی های بندرعباس است.


معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: مردم ساکن در محلات دارای بافت فرسوده می توانند با مراجعه به این هیئت که از مجموعه معاونت عمرانی استانداری، شهرداری بندرعباس و اداره کل راه و شهرسازی استان تشکیل شده و نمایندگان سایر دستگاه‌های مرتبط نیز در آن حضور دارند، تمامی امور خود را انجام دهند.


پژمان خاطرنشان کرد: با این اقدام در تلاش هستیم تا با ساز و کار مناسبی در اقدامات نوسازی بافت‌های فرسوده تسریع و هر چه زودتر واحدهای مسکونی در این محلات احداث شود.مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران بیان داشت: برای انجام مناسب طرح نوسازی بافت‌های فرسوده در محله چاهستانی های بندرعباس نیاز است یک مشاور خوب و قوی در حوزه شهرسازی در این محله مستقر شود و با رویکرد و طرح و برنامه مناسبی نوسازی بافت های فرسوده این محله صورت گیرد.


وی اضافه کرد: باید تمامی جزئیات و موارد مرتبط با مباحث اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در ساخت و ساز واحدهای مسکونی جدید در محله چاهستانی های بندرعباس مورد توجه قرار گیرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: تاکنون زحمات و تلاش‌های خوبی در استان هرمزگان برای نوسازی بافت های فرسوده از جمله در راستای بازگشایی خیابان ها و معابر جدید در محله چاهستانی ها صورت گرفته است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها