وعده‌های مسوولان هنوز عملی نشده است؛

شهر فین امکانات مناسب درمانی ندارد



فین، یکی از شهرهای بکر هرمزگان فاقد امکانات درمانی مناسب است
این شهر که دارای پوشش گیاهی متمرکز بوده که مانند نگینی سبز در هرمزگان می درخشد در این شهر نخلستان های سر به فلک کشیده ای وجود دارد که مناظر زیبا و بی نظیری را برای شهروندان ایجاد می کند.
نخلستان های متراکم سراسر شهر فین را در بر گرفته به طوری که اهالی آن زندگی مسالمت آمیزی با طبیعت داشته و خانه های آنها و حتی ساختمان های اداری نیز در کنار باغات ساخته شده و قدم زدن در کوچه و خیابان های این شهر مانند گشت و گذار در پارک با فضای سبز مناسب است.


شهر فین با برخورداری از شبکه های ریلی و جاده و دارا بودن مناطق گردشگری و تاریخی از جمله جاذبه های طبیعی آبشار، نقاط ارتفاعی، نخیلات،مجموعه استخر و حمام ها و جاذبه های تاریخی قلعه فین، آسیاب و… هر ساله میزبان خیل عظیمی از گردشگران بوده که برای گذراندن اوقاتی سرشار از شادی به این منطقه سفر می کنند.
شهر فین در فاصله ۹۵ کیلومتری شمال غربی بندرعباس قرار دارد و  طبق آخرین آمار سرشماری سال ۱۳۹۵ این شهر دارای پنج هزار نفر جمعیت است و آثار تاریخی به جا مانده در آن قدمتی بیش از سه هزار سال را برای این شهر نشان می دهد.


 نبود درمانگاه شبانه روزی قصه‌ای پر غصه برای اهالی فین
شهر فین با وجود اینکه منطقه ای بکر و گردشگری به شمار می رود اما از ضعف زیر ساخت های درمانی رنج می برد و نبود درمانگاه شبانه روزی در این شهر تبدیل به قصه ای پر غصه برای اهالی آن شده است.شهر فین تنها دارای یک درمانگاه شبانه روزی بوده که تنها در ساعات اداری باز است و بعد از آن اهالی آن منطقه حق بیمار شدن ندارند زیرا هیچ کس در آنجا پاسخ گو نیست و یا اینکه باید مسافت ۹۵ کیلومتری را طی کند تا به بندرعباس برسند.


قاسم زاده، عضو شورای شهر فین با اشاره به اینکه شهر فین تنها یک مرکز درمانی دارد، گفت: هرچند که قدمت این مرکز درمانی بیش از ۷۰ سال است اما همچنان چارت آن هیچ تغییری نکرده و روستایی است.
عضو شورای شهر فین با بیان اینکه مرکز درمانی شهر فین تنها در ساعات اداری باز است، عنوان کرد: در حالی که از ۳۰ روستا برای درمان به این درمانگاه مراجعه می کنند اما تنها در ساعت اداری مرکز درمانی باز است.


  مریض شدن غیر ساعت اداری ممنوع
قاسم زاده تصریح کرد: روستاهایی در شهر فین وجود دارد که مسافت ۶۰ کیلومتری را برای رسیدن به مرکز درمانی طی می کنند اما با این حال بعد از ساعت درمانی با تعطیلی آن مواجه می شوند و مجبور هستند هزینه ایاب و ذهاب و خطرات جاده را به جان بخرند.
وی با اشاره به آمار بالای فشار خون و بیماری های قلبی در این شهر عنوان کرد: علی رغم اینکه بیماران بسیار حساسی در این شهر وجود دارد اما مسئولان استان اقدامی برای افزایش زیر ساخت های درمانی این شهر انجام نمی دهند.


عضو شورای شهر فین با اشاره به پیگیری هایی مبنی بر افزایش زیر سخت های درمانی خاطر نشان کرد: بارها به صوت کتبی و شفایی برای رفع مشکلات درمانی این شهر به مسئولان استان یاد آوری کرده ایم اما آنها همتی والا برای برطرف ساختن ان مشکلات را ندارند و تنها به دادن وعده و اقدامات سطحی بسنده می کنند.علی ای حال با توجه به افزایش رو به رشد شهر انتظار می رود مسئولان استان برای رفع مشکل درمانی شهر فین که یکی از مناطق گردش پذیر استان به شمار می رود حرکت انقلابی انجام دهند و این معضل را بر طرف سازند./هرمز

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها