هرمزگان، دومین استان جوان کشور



به گزارش صبح ساحل به نقل از خبرگزاری فارس ، عباس میرزاد در جلسه شورای راهبردی جمعیت و ثبت وقایع حیاتی، اظهار داشت: جوان بودن استان یک فرصت است که باید بتوان از این ظرفیت بالقوه استفاده شود البته وجود جوانان یعنی کار و تلاش بیشتر برای مسؤولان به منظور فراهم‌سازی زیرساخت‌های مورد نیاز، شغل، مسکن و رفاه عمومی برای آنهاست.

وی با بیان اینکه یکی از علل اصلی مرگ و میرهای استان طبق گزارش اداره ثبت احوال بیماری‌های قلبی است افزود: علل بیش از ۳۱ درصد از مرگ و میر استان بیماری‌های قلبی و عروقی عنوان شده است یعنی یک سوم مرگ‌های استان به علت بیماری است که می‌توان با تدابیر لازم از جمله اصلاح الگوی مصرف و تغییر در تحرک و رفتار افراد، کاهش استرس و نوع تغذیه به مقدار زیادی از آن پیشگیری کرد.

 

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خاطر نشان کرد: طبق گفته پزشکان عامل مهم بیماری‌های قلبی و عروقی کم تحرکی و همچنین مصرف مواد غذایی مانند شکر و نمک است که برای کاهش این بیماری نیاز به تغییر رفتار و تغییر جهت در الگوی مصرف مواد غذایی جامعه وجود دارد .

میرزاد اضافه کرد: برعکس تمامی تصورات مردم که تصادفات، حوادث و حتی بیماری‌های سرطانی و تومورها عامل بیشترین مرگ و میر می‌دانند اما این آمار ۱۲ درصد است و با اعلام آن بایستی نسبت به آگاه‌سازی مردم و اصلاح افکار عمومی اقدام شود. 

وی به کم توجهی به استفاده از آمار و اطلاعات جمعیتی توسط تصمیم‌گیران اشاره کرد و گفت: در دوره‌های متفاوت آمار و اطلاعات جمعیتی گوناگون از مردم جمع‌آوری شده اما از آنها به صورت کاربردی و عملیاتی برای بهبود امور استفاده نمی‌شود.

 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با اشاره به اینکه طلاق معضلی رو به افزایش در جامعه مدرن کنونی است، بیان کرد: متاسفانه امروزه بیشترین آمار طلاق که ۳۹ درصد است مربوط به ۵ سال اول زندگی زوجین بوده و این امر ناشی از عدم شناخت کافی زوجین، مشکلات معیشتی، عدم سازگاری، کاهش سطح عواطف و وجود آسیب‌های متعدد اجتماعی در سطح جوامع است.

میرزاد، بیکاری را یک عامل مهم اختلافات در خانواده‌ها دانست و افزود: بیکاری باعث اختلاف در خانواده و حتی ممکن است باعث اعتیاد و در نهایت منجر به طلاق شود که یکی از راه‌های کاهش آمار طلاق در جامعه ایجاد شغل برای جوانان است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها