رئیس دادگستری شهرستان رودان اعلام کرد:

اختلاف خانوادگی در صدر پرونده‌های قضائی رودان



رئیس دادگستری رودان ازدواج آگاهانه و مبتنی بر عقلانیت، تقویت آموزش های قبل از ازدواج و ارائه مشاوره های مستمر و مداوم به زوجین را از جمله راهکارهای مهم و موثر در زمینه کاهش آمار طلاق در جامعه دانست.

به گزارش صبح ساحل به نقل از ایرنا، موسی اخلاقی فر روز جمعه اظهار داشت: طلاق یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی محسوب می‌شود و پیامدهای منفی فراوانی را به دنبال دارد.

وی مشاوره‌های قبل از ازدواج، انتخاب صحیح، بلوغ فکری، عاطفی و اجتماعی، آموزش مهارت‌های زندگی، دوری از تجمل گرایی و حمایت‌های مشاوره‌ای، فرهنگی و اقتصادی را از جمله راهکارهای پیشگیری از طلاق و کاهش آن برشمرد.

اخلاقی فر آمار طلاق در رودان را نگران کننده خواند و گفت: در سه ماهه نخست امسال ۱۹۱ فقره پرونده طلاق به حوزه قضائی این شهرستان وارد شده است.

این مقام قضائی با تاکید بر لزوم و ضرورت ارائه مشاوره‌های مداوم به زوجین جهت پیشگیری از طلاق و کاهش آمار طلاق، تعداد پرونده‌های طلاق در سال ۹۷ در شهرستان رودان را ۶۷۳ فقره اعلام کرد.

اخلاقی فر فقر، بیکاری، اعتیاد، اختلافات فرهنگی و مسائل اخلاقی را از مهمترین عوامل افزایش آمار طلاق در این شهرستان برشمرد.

 

اختلاف خانوادگی در صدر پرونده‌های قضائی رودان

وی در ادامه تعداد پرونده‌های ورودی به دادگستری رودان در سال ۹۷ را ۲۱ هزار و ۶۶۶ فقره اعلام کرد و گفت: اختلافات خانوادگی در صدر پرونده‌های قضائی این شهرستان قرار دارد.

 

۲۱ هزار و ۸۳۴ فقره پرونده قضائی در سال ۹۷ در رودان مختومه شد

اخلاقی فر خاطر نشان کرد: در سال ۹۷، ۲۱ هزار و ۸۳۴ فقره پرونده قضائی در این شهرستان مختومه شد.

۳۰ هکتار از اراضی ملی رودان در سال ۹۷ رفع تصرف شد

وی در ادامه از تشکیل ۲۱ فقره پرونده درخصوص ۸۶ هکتار از اراضی ملی تصرف شده توسط افراد سودجو، خبر داد و گفت: ۳۰ هکتار از این اراضی در سال ۹۷، رفع تصرف شد.

اخلاقی فر از برخورد جدی و قاطعانه با متصرفان اراضی ملی در این شهرستان خبر داد.

 

مبارزه با فساد اداری و برخورد با مخلان نظم و امنیت عمومی اولویت‌های کاری دستگاه قضا در رودان

وی مبارزه با فساد اداری، مبارزه با قاچاق کالا جهت حمایت از کالای داخلی و رونق تولید، برخورد جدی و قاطعانه با افراد هنجارشکن و مخلان نظم و امنیت عمومی، تکریم ارباب رجوع و کاهش اطاله دادرسی را از جمله اولویت‌های کاری دستگاه قضا در شهرستان رودان برشمرد.

لزوم انجام اقدام‌های پیشگیرانه جهت کاهش جرایم

اخلاقی فر بر لزوم و ضرورت انجام اقدام‌های پیشگیرانه جهت کاهش جرایم تاکید کرد و گفت: پیشگیری از بزه و جرم مستلزم مشارکت و احساس مسئولیت همگانی است.

رئیس دادگستری رودان بیان کرد: پیشگیری نقش و تأثیر بسزایی در کاهش وقوع جرم دارد، از اینرو این مهم به عنوان یک اولویت در دستور کار دستگاه قضا در شهرستان رودان قرار دارد.

 

اخلاقی فر خاطر نشان کرد: هم اکنون ۶۰۷ نفر زندانی (۲۰۷ نفر رأی باز و ۴۰۰ نفر در بند بسته) در اردوگاه حرفه آموزی و کار درمانی رودان، دوران محکومیت خود را سپری می‌کنند.

شهرستان رودان با بیش از ۱۲۴ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شرق شهرستان بندرعباس، مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها