سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت:

پرهیز از موازی کاری سمن ها



سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خانه تشکل های غیر دولتی استان را حلقه واسط بین سمن ها و دولت دانست و گفت: خانه تشکل های غیر دولتی در هرمزگان باید بتواند حلقه واسط میان سمن ها و دولت باشد، تا بتوان با ایجاد هماهنگی در این عرصه، موجبات ارائه خدمات بهتر در استان توسط سمن ها فراهم شود.

به گزارش صبح ساحل، دکتر عباس میرزاد در جلسه هیئت نظارت بر سازمان های مردم نهاد استان هرمزگان، افزود: زمانی که سمن ها به صورت تخصصی و در یک حوزه فعالیت کنند تمرکز بیشتری بر روی جامعه هدف خود خواهند داشت و موفق تر خواهند بود.

 

وی معرفی سازمان های مردم نهاد و حیطه فعالیت آنها به مردم استان را امری ضروری دانست و عنوان کرد: مردم باید بیشتر در جریان عملکرد و برنامه  سمن های استان قرار گیرند تا ارتباط مناسب و سودمندی میان این دو در هرمزگان به درستی برقرار شود.

 

میرزاد با بیان اینکه باید از هر گونه نگاه حزبی و سیاسی در سازمان های مردم نهاد پرهیز شود، افزود: سمن ها در فعالیتشان نباید نگاه قومیتی، مذهبی یا حزبی و سیاسی داشته باشند، زیرا در این گونه نهاد ها نگاه باید نگاه انسانی و به دور از تبعیض باشد.

 

این مقام مسئول استفاده از افراد متعهد و با تجربه را موجب افزایش بهره وری در فعالیت سمن ها خواند و تصریح کرد: باید با بهره گیری از افراد دارای اعتبار اجتماعی و دانش فردی در مسیر رسیدن به اهداف اصلی سازمان های مردم نهاد گام برداشت.

 

میرزاد بر رعایت اصول و ضوابط لازم برای فعالیت توسط سازمان های مردم نهاد تاکید کرد و گفت: رعایت اصول و ضوابط آیین نامه ها و دستورالعمل ها باید سر لوحه فعالیت سمن ها قرار گیرد زیرا وجود نظم و انضباط موجب تسریع در کارهای این نهادها خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: باید از پراکندگی و موازی کاری در حوزه های مختلف توسط سمن ها پرهیز و به سمت هم افزایی و تعامل حرکت کرد.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها