وی را حضر خجسته او را سفر مبارک



سومین جلسه شورای اداری استان با هدف تکریم و معارفه حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی زاده نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان و امام‌جمعه بندرعباس با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر انقلاب، حاج علی‌اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه سراسر کشور، پور فلاح معاون وزارت اطلاعات، فریدون همتی استاندار هرمزگان و جمعی از نمایندگان مجلس، مدیران استان، علمای اهل سنت و تشیع و همچنین خانواده‌های شهدا و ایثارگران در تالار آوینی بندرعباس برگزار شد.

در ابتدای این نشست فریدون همتی ضمن تبریک به حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی زاده از زحمات 29 ساله آیت‌الله نعیم‌آبادی در هرمزگان قدردانی کرد و گفت: وجود آیت‌الله نعیم‌آبادی همیشه برای مردم هرمزگان محترم خواهد بود. همچنین مردم هرمزگان قدردان رهبری برای انتخاب حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی زاده به‌عنوان یکی از چهره‌های دانشگاهی و حوزوی استان خواهند بود.

استاندار افزود: در این استان اهل سنت و تشیع با وحدت و همدلی در کنار همدیگر زیسته‌اند. وحدت و همدلی در این استان موج میزند و نقش علما در این وحدت قابل‌تأمل است و امیدواریم این انتخاب تغییر و تحولی مبارک در جهت وحدت و همدلی باشد.

همتی با اشاره به امنیت در هرمزگان گفت: این استان علی‌رغم مرزی بودن ازلحاظ امنیت جزء شش استان اول کشور است.

مقام عالی دولت در استان در بخشی دیگر از سخنانش به وضعیت اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری بیش از 200 هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه منعقدشده است. سال گذشته تولیدات استان هرمزگان بیش از 7/2 میلیارد دلار بود و برای امسال هدف‌گذاری 5/3 میلیاردی صورت گرفته است. همچنین برای نیمه دوم سال هدف‌گذاری ده میلیون گردشگر داریم.

هرمزگان در کشاورزی و شیلات دارای استعداد خدادادی است. همتی ضمن بیان این مطلب گفت: با توجه به کمبود منابع دولتی در حال بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی هستیم.

حجت‌الاسلام محمدکاظم مناقبیان امام‌جمعه جاسک یکی دیگر از سخنرانان این جلسه بود. وی که به نمایندگی از امامان جمعه سراسر استان سخنرانی می‌کرد، گفت: آیت‌الله نعیم‌آبادی عالم فرهیخته‌ای است که نزدیک به سه دهه از عمر خود را در استان سپری کرده است و خطبه‌های ایشان بیانگر وحدت و همدلی بود. وی از رهبر انقلاب برای انتخاب فردی از هرمزگان تشکر کرد و گفت: با انتصاب فرزندی از هرمزگان در یک مسئولیت کلان و راهبردی بارقه‌های امید در استان زده شد.

در ادامه این جلسه سیدعبدالباعث قتالی خطیب جمعه اهل سنت بندرعباس به سخنرانی پرداخت و تصریح کرد: اکنون‌که بلوغ این انقلاب فرارسیده است خوشحال در کنار هم تا روزی از روزهای تاریخ را رقم بزنیم که از بزرگی تکریم و با بزرگی دیگر خداحافظی می‌شود. آیت‌الله نعیم‌آبادی 29 سال تریبون امام‌جمعه را عطرآگین کرده بودند. علمای اهل سنت و تشیع سالیان درازی در کنار همدیگر زیسته‌اند و آیت‌الله نعیم‌آبادی جزئی از ما می‌باشد و ایشان شایسته تقدیر است.

قتالی گفت: با آمدن حجت‌الاسلام‌والمسلمین این روند 40 ساله تکمیل می‌شود و بیانات رهبری در زمینه وحدت و همدلی توسط ایشان محقق خواهد شد.

خطیب جمعه اهل سنت بندرعباس افزود: علم پروری، مشارکت در کارهای خیر، انزجار از افراطی‌گری از دغدغه‌های اهل سنت است. درخواست ما ساماندهی دفتر نمایندگی اهل سنت است که نیاز به توجه بیشتری دارد.

هاشمی تختی نماینده مردم هرمزگان در مجلس نیز به نمایندگی از وکلای ملت هرمزگان ضمن تشکر از رهبر انقلاب برای انتخاب یکی از علمای هرمزگان گفت: قریب به یک سال برای جایگزینی آیت‌الله نعیم‌آبادی کار شده است و از کسانی که کمک کردند تا رهبری به این جمع‌بندی برسند تشکر می‌کنم. رهبری با این انتخاب آرامشی را به جامعه تزریق کردند تا بعد از رفتن آیت‌الله نعیم‌آبادی خلأ احساس نشود. هرمزگان استانی با جمعیت شیعه و سنی، مهاجرانی از سراسر کشور و جریان‌های سیاسی پررنگ است که می‌توانست منشأ اختلاف باشد اما با تلاش آیت‌الله نعیم‌آبادی به وحدت و همدلی تبدیل شد.

وی به یکی از اقدامات آیت‌الله نعیم‌آبادی اشاره کرد و گفت: نهضت مسجد سازی یکی از اقدامات قابل‌تقدیر ایشان است.

هاشمی تختی افزود: اخیراً نامه‌ای به فرماندهی سپاه نوشتم که اگر دفاع از کشور لازم باشد اولین کسی خواهم بود که مجلس را کنار گذاشته و پشت سر رهبری خواهم ایستاد. با توجه به پاسداری مردم هرمزگان از مرزهای کشور از رهبری تقاضا دارم روزی را بنام خلیج‌فارس یا مردم هرمزگان نام‌گذاری کنند. وحدت شیعه و سنی در هرمزگان الگویی برای کشور و این استان تبدیل به کارگاه سازندگی شده است.

آیت‌الله نعیم‌آبادی نیز در این جلسه به بیان ایراداتی پرداخت. وی گفت: 29 سال پیش از رهبر انقلاب خواستم در جایی خدمت کنم که عالم دینی کمی وجود دارد. 29 سال پیش در بندرعباس عالم دینی کم بود اما الآن علمای زیادی وجود دارند. از رهبر انقلاب برای 29 سال خدمت در جایی که نیاز به خدمت بود تشکر می‌کنم و لحظه‌ای تأسف نمی‌خورم چون عمرم در اینجا تلف نشده است.

وی به سخنان همتی اشاره کرد و گفت: استاندار ابعاد مادی خدمات نظام به هرمزگان را بیان کردند درحالی‌که این نظام خدمات دیگری نیز به هرمزگان داده است. 29 سال پیش بسیاری از مردم بشاگرد در کپر زندگی می‌کردند اما الآن وضعیت به گونه دیگری است. همچنین در آن دوران مردم هرمزگان فاقد حوزه علمیه بودند. باید مراکز دینی را پاس بداریم زیرا اگر فرهنگ جامعه بالا برود همه‌چیز اصلاح خواهد شد و مراکز دینی راهی برای اصلاح فرهنگ جامعه است.

نماینده سابق ولی‌فقیه در هرمزگان بیان داشت: بیانیه رهبری جان‌مایه انقلاب است و اگر این بیانیه تبدیل به فرهنگ جمعی شود در این کشور مشکلی نخواهیم داشت.

وی در پایان انتخاب حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی زاده را تبریک گفته و ابراز داشت: در اینجا از مردم استان هرمزگان خداحافظی و تشکر می‌کنم. برنامه بدرقه ندارم و این آخرین خطبه من خواهد بود اما آخرین سخنرانی نیست. آنچه نیز از استان هرمزگان با خود خواهم برد چند قاب عکس یادگاری، تعدادی از کتاب‌های همسرم و قالیچه‌ای است که در بیرجند هدیه گرفته‌ام. جانم به کتاب‌هایم وابسته است و آن‌ها را با خود خواهم برد.

حاج علی اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور به بیان اهمیت نماز جمعه پرداخت و گفت: امسال چهلمین سال تأسیس نماز جمعه در جمهوری اسلامی است و امروز در همه استان‌های کشور نماز جمعه برگزار می‌شود. نمازی که به مردم بصیرت و وحدت داد و روحیه مقاومت و ایثارگری را در مردم ایجاد کرد.

وی ابراز داشت: این جلسه به مناسبت نماز جمعه تشکیل‌شده است و علاوه بر آن از زحمات 29 ساله آیت‌الله نعیم‌آبادی تقدیر و تشکر می‌شود. اکبری ضمن تأکید بر جامه عمل پوشاندن رهنمودهای رهبری گفت: باید قدرشناس جایگاه نمایندگی ولی‌فقیه در استان باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی گلپایگانی نیز گفت: قبل از انقلاب برگزاری نماز جمعه ضعیف بوده و حتی بسیاری از مردم از نحوه به‌جا آوردن این فریضه آگاهی نداشتند چون با نمازهای یومیه تفاوت دارد. یکی از برکات انقلاب زنده کردن ارزش‌های فراموش‌شده است. اکنون نزدیک به 400 نماز جمعه در هفته برگزار می‌شود.

وی افزود: خاندان پهلوی دشمنی شدیدی با اسلام و ارزش‌های اسلامی داشتند. کشف حجاب و اجبار نوامیس مسلمانان به بی‌حجابی از اقدامات رضا پهلوی بود. در آن زمان بسیاری از افراد از ترس جانشان از لباس روحانیت خارج شدند. در زمان محمدرضا پهلوی نیز بسیاری از مناصب مهم و بزرگ و خطیر حکومتی در اختیار غیرمسلمانان بود؛ اما امام با پشتیبانی ملت رژیم تا دندان مسلح نظامی را برانداخت.

رئیس دفتر رهبر انقلاب گفت: الآن نیروهای مسلح ما در اوج هستند و توانستند پهباد آمریکایی را نابود کنند و همه محاسبات آن‌ها را به هم بریزند بطوریکه آمریکایی‌ها از قدرت نیروهای سپاه متعجب شده‌اند.

وی افزود: سفارشم به کارگزاران دولت در این استان محروم، خدمت‌رسانی به مردم است. کسی که از ارتزاق بیت‌المال استفاده می‌کند مسئولیت دارد. بندرعباس امروز با بندرعباس قدیم تغییرات بسیاری کرده است و این از خدمات نظام به مردم است. آیت‌الله نعیم‌آبادی در طول 29 سال خدمت نزدیک به 400 مسجد احداث کرده‌اند و این از آثار ماندگار خواهد بود و اکنون مسجد کم‌نظیری در بندرعباس در حال ساخت است. وی تأکید کرد: حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی زاده که یک رودانی و هرمزگانی است را تنها نگذارید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی گلپایگانی همچنین پیام رهبر انقلاب درباره انتصاب حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی زاده را قرائت کرد و در پایان از علما خواست با توجه به فرمایشات رهبر، خطبه‌های کوتاه‌تری ایراد کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی زاده نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان و امام‌جمعه بندرعباس ضمن تشکر از رهبر انقلاب ابراز داشت: رهبر انقلاب تمام جامعه اسلامی را دیدبانی می‌کند و جامعه اسلامی را در صراط مستقیم هدایت رهنمون می‌کنند. وی افزود: از پروردگار می‌خواهم ظرفیت، توان و قدرت تحمل حرکت به‌سوی اهداف بلندی که رهبری ترسیم کرده‌اند به این حقیر عنایت کند.

امام‌جمعه بندرعباس خطاب به مسئولان و کارگزاران گفت: امیدوارم بتوانم بر اساس سه اصلی که برای مأموریت امامان جمعه و نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها بیان‌شده است با هدایت جامعه در مسیر منویات رهبری و خطوطی که ایشان ترسیم می‌نمایند و همچنین گفتمان سازی فرمایشات ایشان، گامی بزرگ در مسیر چرخ انقلاب اسلامی بردارم.

وی افزود: امیدوارم در بعد نظارتی بتوانم به‌عنوان چشم و گوش مردم هرمزگان مطالبات آن‌ها را بازگو کنم و مشکلات و گرفتاری‌هایی که در جامعه اسلامی است را رصد کرده و با انتقال به مسئولان و کارگزاران به مردم استان کمک کنم و همچنین امیدوارم بتوانیم با حمایت درست و ایجاد امید در مردم و بیان خدمات و تلاش‌های نظام اسلامی نور امید را در مردم زنده کنیم و جلوی توطئه‌های دشمنان جمهوری اسلامی که می‌خواهند یاس و ناامیدی را در مردم زنده کنند بگیریم. نقدی منصفانه، بیان حقایق و واقعیت‌ها و کمک به کارگزاران نظام اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهم.

نماینده ولی‌فقیه خطاب به مردم هرمزگان بیان داشت: امیدوارم بتوانم در کنار مردم عزیز و جوانان انقلابی و مؤمن هرمزگان که در مسیر تحقق گام دوم انقلاب اسلامی قدم برمی‌دارند به وظیفه الهی خود عمل کنم.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها