سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان؛

نقش بانوان در عرصه سیاسی استان باید پررنگ شود/منافع استان بر اختلاف سلایق سیاسی ارجحیت دارد



به گزارش صبح ساحل، سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان بر حضور پررنگ زنان فعال در عرصه سیاسی استان تاکید کرد و گفت: بسیاری از زنان استان فارغ تحصیل در رشته های سیاسی و مرتبط با آن هستند اما در زمینه ها و رویدادهای سیاسی اظهار نظر نمی کنند و این امر موجب منفعل شدن بانوان در حوزه سیاسی شده است.

دکتر عباس میرزاد در حاشیه برگزاری دوره آموزشی زنان فعال در عرصه سیاسی استان، افزود: بسیاری از بانوان هرمزگان دارای نگاه و افکار سیاسی هستند اما فعالیتی در این زمینه ندارند و این امر موجب شده بانوان هرمزگان در عرصه سیاسی استان منفعل عمل کنند.

وی اضافه کرد: برای حضور بیشتر بانوان فعال در عرصه سیاسی ضمن ایجاد زمینه مناسب برای فعالیت آنها در بستر جامعه ، باید ابتدا نگاه و تفکرات درونی آنها تغییر یابد و به این خود باوری دست پیدا کنند که عرصه سیاسی محل فعالیت زنان نیز هست.

میرزاد خاطر نشان کرد: باید بانوان مستعد در عرصه سیاسی را تشویق به ورود و حضور در این حوزه نمود که این امر از وظایف زنان فعال حال حاضر در عرصه سیاسی است.

وی با اشاره به اینکه نقش زنان در دولت یازدهم و دوازدهم بسیار پر رنگ بوده است، افزود: زنان توانمند با خود باوری و اعتماد دولت توانسته اند انتصابات مهمی داشته باشد و در هرمزگان نیز این امر مستثنی نبوده و جناب آقای دکتر همتی استاندار محترم نیز با انتصابات مهم، نقش زنان را در عرصه سیاسی و اجرایی استان نادیده نگرفته است‌.

میرزاد به نقش احزاب و تشکل های سیاسی در توسعه استان اشاره کرد و گفت: احزاب و تشکل های سیاسی فعال ، با هر نوع دیدگاهی می توانند موجب تقویت و  توسعه استان شوند و عدم فعالیت آنها موجب سوء استفاده سود جویان این عرصه خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: اختلاف سلیقه در عرصه سیاسی همیشه وجود داشته و دارد اما این اختلاف سلیقه نباید سد راه توسعه استان و حتی کشور شود، بلکه باید بتوان از این اختلاف سلایق در مسیر تعالی و توسعه استان و کشور استفاده مفید کرد.

میرزاد تاکید کرد: باید سیاسیون با وجود اختلاف سلیقه ها بر سر منافع استان و کشور همراه و هم رای باشند، می توان بر سر دیدگاه های سیاسی مباحثه و مناظره کرد اما بر سر منافع مردم، استان و کشور بحثی وجود ندارد و باید با انسجام و وحدت در این مسیر گام برداشت.

وی بر نقد سازنده در فضای سیاسی  تاکید کرد و گفت: اگر نقد به جا و منصفانه باشد و موجب رفع نواقص شود بسیار خوب و سازنده است و باید از آن استقبال کرد ، اما اگر نقد به منظور دستیابی به امیال و منافع شخصی باشد دیگر عنوان نقد ندارد بلکه تخریب است که نباید با آن توجه کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها