مدیر پروژه های سرمایه گذاری برنامه های اشتغال فراگیر و روستایی گفت

تغییر نگاه جوانان از پشت میزنشینی به تولید



مدیر پروژه های سرمایه گذاری برنامه های اشتغال فراگیر و روستایی گفت: 133 هزار و800 میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد و توسعه اشتغال روستایی و عشایری در کشور برای دستگاه های اجرایی،نهادهای حمایتی و زلزله کرمانشاه و سهم متمرکز ابلاغ شده که بیش از 124 هزار میلیارد آن(56 درصد) پرداخت شده است. "رامین اسدی" در نشست با اعضای دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری و روساء و کارشناسان بانکهای عامل در استان هرمزگان، افزود: 476 هزار و 596 طرح از سوی دستگاههای اجرایی معرفی شده که تاکنون 242 هزار و 857 طرح تایید و بیش از 20 هزار طرح نیز منتظر یررسی شدن هستند.

وی اظهارداشت: بیش از 60 درصد متقاضیان استفاده از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری در کشور را افرادی با مدرک تحصیلی دیپلم و زیر دیپلم تشکیل می دهند که با توجه به تغییر نگاه جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی از پشت میزنشینی به تولید، باید تحصیل کرده ها توجه بیشتری نسبت به کارآفرینی داشته باشند.

اسدی بر تکمیل زنجیره تولید تاکید و اضافه کرد: در برخی شهرهای کوچک با تکمیل این زنجیره شاهد افزایش تولید، اشتغال و سودآوری زیادی  هستیم و  انجام کارهای تیمی و گروهی و پرهیز از جزیره ای عمل کردن در عرصه تولید یکی از عوامل مهم موفقیت است.

وی بر پرداخت تسهیلات به رسته های اولویت دار اشتغال تاکید کرد و گفتباید طرح های اشتغال را به سمت طرح های توجیهی و اولویت دار هدایت کرد.

مدیر پروژه های سرمایه گذاری برنامه های اشتغال فراگیر و روستایی بیان داشت: استان هرمزگان و بویژه شهرستان قشم ظرفیتهای متعددی در بخشهای مختلف اقتصادی برای تولید و اشتغال دارد که با توجه به پتانسل های موجود و تسهیلات و کار کارشناسی شده باید از این موقعیت در جهت توسعه و ایجاد اشتغال استان استفاده کرد

وی بر جذب تسهیلات اشتغال در استان تاکید و تصریح کرد: بانکها در پرداخت نهایت همکاری را داشته باشند.

اسدی همچنین اظهارداشت: طرحهایی که توانایی ارائه وثیقه را ندارند می توان طرحهای پشت نوبتی را جایگزین آنها کرد.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان نیز در این نشست گفت: بیش از 396 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی به استان اختصاص داده شده که تاکنون حدود 262 میلیارد تومان آن برای  1735 طرح پرداخت شده است.

هادی ابراهیمی افزود: پیش بینی اشتغال این طرحها  7 هزار و 133 مورد است.

 وی بر هم افزایی بین دستگاه‌های اجرایی و بانک ها در راستای تسریع روند پرداخت تسهیلات به طرح های اشتغالزایی تاکید کرد  

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها