گزارش سفر وزیر فرهنگ و ارشاد به بندرلنگه



به گزارش صبح ساحل به نقل از ایسنا، سینما گوهر بندرلنگه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار هرمزگان و جمعی از مدیران استانی افتتاح شد.

سینما گوهر بندر لنگه با تغییر کاربری سالن نمایش با مشارکت بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال و چهارصد صندلی به بهره برداری رسید.



 بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از پلاتو نمایش بندر لنگه

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان از پروژه پلاتو نمایش بندر لنگه بازدید کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در خصوص این پروژه گفت:این پلاتو نمایش با هدف افزایش زیرساخت های هنری بندرلنگه با همکاری شهرداری درحال ساخت میباشد که بیش از نود و پنج درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای هفته دولت افتتاح می شود.

رضا کمالی زرکانی افزود:پلاتو نمایش بندرلنگه  دارای ۳۵۰متر زیربنا و با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال تا کنون هزینه شده که همین مقدار نیز اعتبار برای تجهیزات نیاز دارد.



 نگارخانه بندر لنگه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور استاندار هرمزگان و جمعی از مسولان و هنرمندان نگارخانه بندرلنگه را افتتاح کردند.

این نگارخانه دارای ۲۵۰متر زیربنا  و دارای کلاس های آموزشی و با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال در طول یکسال ساخته شده است.



به دنبال که تمرکز زدایی رویدادها هستیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این نگاه وجود دارد که رویدادها را تمرکز زدایی کنیم؛ به این معنا که از تهران به استان ها و از استان ها به شهرستان ها منتقل شود و با این نگاه رویدادها تمرکز زدایی پیدا خواهد کرد.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در نشست اهالی فرهنگ، هنر و رسانه غرب هرمزگان با تاکید بر تمرکز زدایی رویداها افزود: این منطقه از جهات مختلف مورد توجه است، از یک طرف سابقه کهن و از طرفی دیگر دریچه ارتباط ما با جهان از طریق این منطقه از اهمیت زیادی برخوردار است.

  وی ادامه داد: حضور شخصیت ها و هنرمندان غرب هرمزگان در محافل مذهبی، هنری و علمی کشور و تنوع دیرینه و فرهنگ این مردم  بخشی از فرهنگ عمیق کشور و یکی از بخش های افتخار آفرین ایران ماست.

صالحی گفت: زیر ساخت ها در فرهنگ و هنر کمک می کند تا خلاقیت انسانی مخاطب بیشتری پیدا کند بنابراین زیر ساخت ها اهمیت بیشتری پیدا می کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد:  برای  زیر ساخت های فرهنگی و هنری  در سطح استان به طور عام و در غرب هرمزگان به طور خاص اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

وی افزود: این نگاه وجود دارد که رویدادها را تمرکز زدایی کنیم؛ به این معنا که از تهران به استان ها و از استان ها به شهرستان ها منتقل شود و با این نگاه رویدادها تمرکز زدایی پیدا خواهد کرد.

صالحی تصریح کرد: باید فضایی در کشور ایجاد شود که همه احساس کنند در  آفرینش ها حضور دارند و تبعیض ها کمتر شود.

وی افزود: ما در فضای ایران شهرهایی داریم که به هنرها و آفرینش ها و ظرفیت هایی که دارند شناخته می‌شوند و همانطورکه قطب علمی  و قطب اقتصادی داریم می توانیم در هنر و فرهنگ هم شهرهای خلاق داشته باشیم.

صالحی گفت: طرح شبکه شهرهای خلاق فرصت هایی را درست می کند که عدالت بیشتر در رویدادها صورت گیرد و فرهنگ و هنر با فضای شهر پیوند می خورد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: بحث گردشگر صرفا بازدید از طبیعت نیست بلکه باید هنر بومی در کنار مناظر قرار بگیرد. خیابان، گذرها، میدان ها و پاتوق های هنری، جذب گردشگر و افزایش آن را بیشتر می کند.

صالحی تاکید کرد: ایده رساندن گردشگری از هرمزگان به ۱۰ میلیون نفر، بدون توجه به فرهنگ و هنر ممکن نیست. خلاقیت هایی که هنرمندان در خلوت انجام می‌دهند به دیده شدن نیاز دارد. به جشنواره نباید فقط اکتفاء کرد چرا که جشنواره کوتاه مدت است بلکه باید به سمت شهرهای خلاق برویم.

وی در پایان گفت: تاکنون تلاش زیادی کرده ایم در حوزه های مختلف از هنرمندان حمایت کنیم و به هنرمندان نباید نگاه امدادی کنیم بلکه باید نگاه جدی تر و پایدار تر داشته باشیم و امیدواریم که اتفاقاتی که در توسعه استان داریم نگاهی ویژه به فرهنگ و هنر شود و کار آفرینی در این حوزه صورت گیرد.
 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها