در نشست ارتقای کنترل صید غیر مجاز در آستانه فصل صید میگو مطرح شد

جمع آوری ادوات صید غیرمجاز از سطح بنادر هرمزگان



به گزارش صبح ساحل، محمد جوانمرد با اشاره به اهمیت برنامه ریز گفت: با توجه به آغاز فصل صید میگو در استان هرمزگان طی چند ماه آینده شیلات استان در نظر دارد با همکاری و تعامل با بخش های مرتبط فصل صید میگوی خوبی را برای صیادان استان شاهد باشیم.

 

وی با بیان اینکه با کنترل صید غیر مجاز و نظارت های دقیق بر نحوه صید و همچنین همکاری و تعامل خود صیادان می توان شاهد  تداوم صید اصولی و پایدار بود گفت: بدون شک نقش یگان حفاظت منابع شیلات آبزیان در این بین بسیار مهم است که نیاز مند همراهی خود صیادان است.

 

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه شیلات هرمزگان با ممنوعیت صید در برخی زمانها و مکانها و نیز تعیین نوع آلات صید و صیادی و ... زمینه لازم جهت حفاظت از منابع آبزیان را فراهم نماید گفت:اما با این وجود، صیادان نقش مهم و کلیدی را ایفا می کنند.


وی سهولت دسترسي به ادوات غيرمجازصيد ، تهيه شناورهاي غيرمجاز و زمينه فروش آسان صيد‌هاي غيرمجاز در بازار و كمبود نيروهاي يگان حفاظت از منابع آبزيان را از عوامل افزايش صيد غيرمجاز در هرمزگان عنوان كرد
.

 

جوانمرد همچنین با اشاره به مسائل اجتماعی و اقتصادی و شرایط متفاوت صید و صیادی در نقاط مختلف استان از لغو اجرای طرح دریابست  برای سال جاری خبر داد و افزود: امکان سنجی، کارشناسی و همفکری با جامعه صیادی جهت اجرای این طرح برای سال آینده در دست اقدام است.

 

وی از جمع آوری  و تخلیه ادوات صید غیر مجاز از بنادر صیادی با اخذ مجوزهای قانونی لازم،تقویت یگان حفاظت منابع شیلات هرمزگان،فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در رابطه با آثار مخرب صید غیر مجاز،ایجاد حساسیت های لازم با برگزاری نشست با مسئولان شهرستانی(فرمانداران،بخشداران و ...) را از اهم مصوبات این نشست خواند.

 

در ادامه نماینده پژوهشکده و اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان در خصوص صید میگوی نابالغ موزی ابزار نگرانی کرد و گفت: در صورت ادامه صید میگوی نابالغ خسارات جبران ناپذیری به ذخایر این آبزی وارد می شود.

 

مومنی تصریح کرد: همه ساله پیش ازآغاز صید رسمی و مقرر، شناورهای غیر‌مجاز اقدام به صید میگوهایی می‌كنند كه به دلیل ریزبودن ارزش تجاری ندارند و این موضوع نه تنها عرصه را برای صیادانی كه مجوز صید قانونی دارند تنگ می کند بلکه به ذخایر آبزیان نیز صدمات جبران ناپذیری وارد می کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها