زنگ خطر مصرف دخانیات در بین زنان هرمزگانی



سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: طبق گفته متخصصان آثار مخرب مصرف قلیان در زنان و دختران این استان بیشتر از متوسط استفاده آن در کشور و حدود سه برابر میانگین کشوری است.

 

به گزراش صبح ساحل، عباس میرزاد درنشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان تاکید کرد: شیوع مصرف دخانیات بویژه قلیان درسال‌های اخیر به یک عادت ناپسند در سطح جامعه به‌ویژه در میان جوانان تبدیل شده که استمرار این روند نیازمند چاره‌اندیشی متولیان امر و فرهنگ سازی مناسب است.



وی بیان داشت: باور غلط کمتر بودن آثار منفی دخانیات بویژه قلیان، موجب افزایش استفاده از این مواد به ویژه در بین جوانان و حتی نوجوانان شده است.

سرپرست معاونت اجتماعی استانداری هرمزگان اظهارداشت: باید سطح اطلاعات و دانش خانواده‌ها در زمینه مصرف دخانیات به ویژه قلیان افزایش یابد، چرا که شکسته شدن قبح کشیدن قلیان ضربه جبران‌ناپذیری به‌سلامت جامعه وارد کرده است.


وی بیان داشت: ممنوعیت استعمال قلیان در اماکن عمومی، فروش و عرضه نکردن قلیان به نوجوانان و تبیین مضربودن مصرف این‌گونه مواد از سوی خانواده‌ها و ایجاد فضایی شاد برای انجام سرگرمی‌های مفید و موثر در اوقات فراغت آن‌ها از جمله راهکارهای کاهش مصرف قلیان در جامعه است.

میرزاد تاکیدکرد: خطر مصرف دخانیات در جامعه باید جدی گرفته شود و در این راستا گسترش آموزش‌های مرتبط با خطر وعوارض مصرف دخانیات به ویژه قلیان از مهم‌ترین راه‌های مبارزه با این ناهنجاری اجتماعی است.



عرضه دخانیات باید دور از دسترس باشد

سرپرست معاونت اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل مصرف دخانیات، در دسترس بودن عرضه آن است که باید در این خصوص چاره اندیشی عملی و کاربردی شود.

میرزاد بیان داشت: تجربه ثابت کرده که مبارزه قهری و حذفی در جهت کنترل و کاهش دخانیات بطور کامل اثربخش نیست وباید با تدابیر لازم با آن مقابله شود.


وی تاکید کرد: آموزش و اطلاع رسانی می‌تواند برای کنترل و کاهش دخانیات اثرگذار باشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها