برگزاری اجتماع غدیریون در مسجد جامع بندرعباس




رئیس ستاد دهه امامت و ولایت استان هرمزگان گفت: اجتماع غدیریون در مسجد جامع بندرعباس در روز عید غدیر بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می شود.

به گزارش صبح ساحل و به نقل از خبرگزاری فارس،حجت الاسلام احمد عامری در نشست خبری بنیاد بین المللی غدیر استان هرمزگان به مناسبت عید غدیر خم، با تبریک این عید سعید اظهار داشت: اجتماع غدیریون با عنوان بیعت با ولایت و با حضور بیش از ده هزار نفر از  در مسجد جامع بندرعباس اجرا می شود. 
وی افزود: ملبس شدن ۳۰ نفر از طلبه های استان از دیگر برنامه های این روز خواهد بود که با حضور علما در بندرعباس برگزار می شود. 
عامری خاطرنشان کرد: سنت حسنه اطعام که در روایات بر این سنت حسنه تاکید فراوان شده با مشارکت مردم بصورت گسترده برپا خواهد گردید. 


رئیس ستاد دهه امامت و ولایت هرمزگان افزود: در شامگاه هجدهم ذی الحجه، روز عید غدیر با همکاری خیرین غدیر تعداد ده هزار پرس غذا بین شهروندان توزیع می شود و بدنبال نهادینه شدن فرهنگ اطعام در جامعه هستیم. 
وی گفت: به همت مومنین در کوی ملت باهمت هیئت مکتب الزهرا (س) بندرعباس ۱۸هزار پرس غذا، در شهرک توحید ۶هزار پرس، در محله چاهستانی‌ها واسلام‌آباد ده هزار پرس غذا  پخته و توزیع می شود. 
عامری عنوان کرد: در بیشتر مساجد سطح شهر و استان پخت غذا انجام می شود و بیش از ۲۰۰ هزار پرس غذا پخت و توزیع می شود. 
رئیس ستاد دهه امامت و ولایت استان هرمزگان اظهارداشت : سخنرانان شاخص کشوری در این ایام در استان سخنرانی دارند. 
وی افزود: حضور ۲۵۰ نفر مبلغ در مناطق مختلف در ایام عید غدیر اعزام می شوند. 
عامری اضافه کرد: برنامه های دهه غدیر در هرمزگان به دو تا سه روز محدود شده است که انتظار می رود در سال های آینده برنامه ها در دهه ولایت در سطح استان برگزار شود. 
رئیس ستاد دهه امامت و ولایت استان هرمزگان گفت: فضایل غدیر از کلام علمای شیعه وسنی در این ایام منتشر می شود. 
وی گفت: کاروان ۵۰ هزار نفره ولایت در میناب در روز عید غدیر در ۱۷ ذی الحجه از ساعت ۵ عصر از میدان ولایت علی علی (ع) گویان به سمت مسجد جامع میناب خواهند رفت. 
عامری گفت: اجتماع مردم هشتبندی و بازسازی غدیر در بخش سندرک، تجلیل از سادات میناب در حسینیه گورزانگ میناب، اجتماع در روستای کردر میناب و اعزام ۱۴ تیم پزشکی میناب را در این ایام خواهیم داشت. 
رئیس ستاد دهه امامت و ولایت استان هرمزگان گفت: بازسازی واقعه غدیر در رودان، بندرعباس، بستک، خمیر، بندرلنگه برگزار می شود. 


وی گفت: برگزاری ازدواج آسان گل های علوی از سال ۸۴ شروع شد و سال گذشته در روستای کرمون بخش تخت و چند روستای دیگر، ۳۱۳ زوج به خانه بخت رفتند و جهیزیه دریافت کردند.
عامری از برگزاری ۱۵۰۰ ازدواج آسان به مناسبت کنگره ۱۵۰۰ شهید استان خبر داد و گفت: در حال پیگیری هستیم که ۱۷ ربیع الاول در هفته وحدت با حمایت استاندار هرمزگان این جشن بزرگ برگزار شود. 
وی گفت: ازدواج ۶۵ زوج در روستای سراح بخش احمدی در شب عیدغدیر برگزار می شود. 
رئیس ستاد دهه امامت و ولایت استان هرمزگان بیان کرد: مناسب استگفتمان و هم اندیشی غدیر در دانشگاه ها ومراکز علمی برگزار شود. 
رئیس ستاد دهه امامت و ولایت استان هرمزگان گفت: پیامبر(ص) تاکید فرموده اند که واقعه غدیر نسل به نسل منتقل شود و طبیعتا وظیفه خبرنگاران در این میان بیشتر است. 
عامری افزود: پرچم کشور غدیر است و پرچمدار کشور ولی فقیه است و بایستی این واقعه تاریخی را به جهان معرفی کنیم. 
رئیس ستاد دهه امامت و ولایت هرمزگان خاطرنشان کرد: بنیاد بین المللی غدیر در استان ها راه اندازی شده است و ویژه برنامه هایی را اجرا می کنند. 
وی تصریح کرد : این بنیاد در هرمزگان از سال ۸۲ فعالیتش را آغاز نمود و فعالیت های بنیاد در مناطق مختلف مشهود است. 
عامری گفت: در استان هرمزگان و شهر بندرعباس برنامه های مختلف اجرا می شود. 


رئیس ستاد دهه امامت و ولایت استان هرمزگان گفت: قدرت اسلام در مقابل فتنه های بزرگ، همه غرب و غرب زده ها را دچار حیرانی و سردرگمی کرده است.
وی افزود: ایران در مقابل دشمنان اسلام اظهار وجود می کند که از برکت غدیر و حکومت در سایه ولایت به این اقتدار دست یافته ایم.

عامری گفت: خدمات پزشکی جهادی در درمانگاه فاطمه الزهرا(س) شهرک پیامبراعظم (س) بندرعباس با حضور پزشکان عمومی و متخصص به بیماران خدمات درمانی از صبح تا شب عید غدیر برگزار می شود.

عامری از حضور بانوان ولایی در حرم امامزاده سید مظفر (ع) بندرعباس در عصر عید غدیر خبر داد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها