لازمه رقابت، مجهز شدن به جدیدترین ابزارهاست


نویسنده: سمیره حنائی

«احمد مرادی» نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون انرژی مجلس، در هفته خبرنگار از تحریریه روزنامه صبح ساحل بازدید کرد.

 

به گزارش صبح ساحل، احمد مرادی، نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی، ضمن تبریک روزخبرنگار، در جمع خبرنگاران و روزنامه نگاران صبح ساحل گفت: «به بهانه ی روز خبرنگار احساس وظیفه کردم که یادی کنیم از مرحوم حاج قاسم کرمی که هم بر گردن و هم مردم هرمزگان حق بزرگی دارند. بخش مهمی از روشن گری، آگاه سازی و خبررسانی از صبح ساحل آغاز شد. زمانی که مرحوم کرمی در قید حیات بودند، با ایشان در ارتباط بودیم که همیشه ما را مورد لطف و محبت خود قرار می دادند. خداوند بیامرزدش و میراث گرانبهایش که این روزنامه وزین است انشاالله توسط خانواده ایشان و سایر مجموعه صبح ساحل پابرجا بماند. مانیز وظیفه داریم در کنار روزنامه باشیم. از تک تک شما عزیزان که رسالت سنگین خبرنگاری را برعهده دارید تشکر می کنم.»

 
در این دیدار «مهراب رشیدی» قائم‌مقائم مدیرمسئول روزنامه صبح ساحل ضمن قدردانی از حضور ایشان گفت: «همراهی همیشگی شما مایه قوت قلب مجموعه بوده و است.. باتوجه به فشارهای اقتصادی و شرایط موجود مطبوعات؛ چه در زمینه کاغذ و چه در زمینه چاپ؛ تیم صبح ساحل با تلاش مجموعه وضعیت با ثباتی داشته است. در حال حاضر مجموعه به تیمی تبدیل شده که متشکل از اعضا جوان است. فضای مجازی محدودیت هایی را ایجاد کرد صبح ساحل ازین محدودیت بعنوان فرصت استقبال کرد و مانند گذشته در تغییر پیشتاز است. در حال حاضر می توان مدعی شد که صبح ساحل یکی از بهترین سایت های خبری جنوب کشور و اولین و تنها اپلیکیشن موبایلی خبری جنوب کشوربنام «ساحل نیوز» را دارا است.»

  
رشیدی در ادامه با بیان اینکه از مدیران هیچ توقع مالی نداریم افزود: « خواسته ما از مدیران این است که نخست، نقدی را که ما در جهت حل مشکل مردم جامعه مطرح می کنیم تا بتوانیم وظیفه مان را درست انجام دهیم. شخصی که خبرنگاری را انتخاب می کند چشم داشت مالی ندارد و صرفا بخاطر علاقه در این عرصه فعالیت می کند. شایسته نیست که پیگیری مطالبات مردم با جبهه گیری و عدم نقدپذیری روبرو شود. چرا خبرنگار نباید جرات داشته باشد تا مطالبه گر دغدغه ها و مشکلات مردم باشد؟ اگر مطمئن باشیم که پشتوانه معنوی قوی داریم مطمئن باشید کم کاری نخواهیم کرد و با قدرت پیگیر مطالبات مردمی خواهیم بود. نهایت خواسته خبرنگاران بعنوان قشری کم توقع و پرتلاش، نقدپذیری مدیران و پذیرش درخواست مطالبات است. »

 
رشیدی در ادامه اضافه کرد: « دومین خواسته ما از مدیران این است که ارتباط مدیر و خبرنگار تقویت شود. همکاری شان در رفع دغدغه های مردمی افزایش یابد. بارها شده که مدیران پاسخگوی پیگیری های خبرنگارانمان نشده اند. خواهشی که از شما بعنوان نماینده مردم داریم اینکه در جلساتی که بعنوان مدعو وسخن گو حضور دارید مانند جلسات شورای اداری، دغدغه ی ما را به گوش مدیران برسانید. شاید ما بتوانیم گوشه ای از مشکلات مردم که از چشمان مدیران نهان مانده را ببینیم که این همکار می تواند به حل مشکلات کمک کند.»

 
مرادی در مورد حمایت از روزنامه و خبرنگاران واینکه باید مورد حمایت معنوی قرار گیرند گفت: « مسئولین باید سعی کنند که به استرس خبرنگاران اضافه نکنند و اجازه دهند که خبرنگاران در چهارچوب وظیفه ی شان انتقاد کنند، که بدون شک این امر موجب رشد و توسعه استان خواهد شد.»
وی در مورد نقش و جایگاه خبرنگاران گفت: «معتقدم که تک تک شما جایگاه بزرگی دارید. اینکه خودتان را محدود کنید به یک روزنامه و ساعت کار مشخص و کاری روتین، شاید رسالت خبرنگاری انجام نشود. زمانی که از رسالت خبرنگاری صحبت می کنیم این رسالت توام با کار سخت، فشرده و جهادی تعریف می شود.»

 
 مرادی در ادامه در مورد روزنامه صبح ساحل و نقش مطبوعاتی آن در استان گفت: « افتخار بنده است که می بینیم روزنامه صبح ساحل در آن زمان که نه اینترنت و نه فضای مجازی وجود داشت توانست به گونه ای این رسالت را عملی کند و همگرایی را در استان بوجود آورد. که این خود نشان از انجام کار بزرگی است. همانگونه که آقای رشیدی نیز اشاره کردند، صبح ساحل روزنامه ای است که وابستگی سیاسی به هیچ حزبی ندارد. وابستگی گروهی و شخصی نیز ندارد. بنظرم این برای صبح ساحل امتیاز بزرگی است، جایگاهی است که باید از آن استفاده شود.»

  
این مقام مسئول در خصوص رقابت در فضای رسانه ای اضافه کرد:« لازمه ی رقابت، چه در سیاست، چه در اقتصاد، چه فرهنگ وسایر زمینه ها در دنیا این است که به جدیدترین ابزار مجهز باشیم. بعنوان مثال بنده بعنوان نماینده مجلس اگر خود را محدود به کاغذبازی کنم و به روز نباشم نمی توانم در رقابت با نمایندگان خوب مجلس باشم. بنابراین در کنار مطالعه و بازدیدهای میدانی، وظایفم را به شیوه نوین انجام دهم تا وقت کمتری تلف شود و سرعت خدمت رسانی افزایش یابد.»
عضو فراکسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در مورد انتقاد پذیربودن مدیران گفت: «در جلسات شورای اداری به آقای استاندار نیز گفته ام که تمام مدیران کمک کنند که روزنامه ها روی پای خود بایستند. تمام مدیران را موظف کنیم که مطالبات خبرنگاران رسیدگی شود و از روزنامه ها حتی در بحث مالی پشتیبانی شود(ارائه آگهی) و هم اینکه زود جبهه گیری نکنند و اگر انتقادی صورت گرفت زود قهر نکنند وارتباط را قطع نکنند.»

 

مرادی در مورد جذب نیروهای بومی و غیر بومی که دغدغه بسیاری از جوانان استان است گفت: « در بحث بومی و غیر بومی همه می دانند که بنده حساسیت ویژه ای در این زمینه دارم. در استانمان تمام امکانات جغرافیایی و اقتصادی را در اختیار می گیرند در حالی که درآمد زا هستند اما حاضر نیستند که از نیروهای بومی استفاده کنند. در مورد ستاره خلیج فارس باید عنوان کرد که انتقاد بسیاری به آنان وارد است. زمانی که مراجعه کننده نامه ای از جانب نماینده مجلس یا استانداری یا ادارات دیگر تحویل می دهد نامه را تنها دریافت می کنند و می گویند خودمان خبرتان می دهیم، حتی اجازه ورود به شما نمی دهند. بنده اعلام کردم به مسئولش که این وظیفه شماست که ارباب رجوع را تکریم کنید و مکانی را جهت احترام وپذیرایی و پاسخگویی آنان تدارک ببینید.»

 

وی همچنین درمورد بی عدالتی های صورت گرفته در آزمون های استخدامی گفت: «زمانیکه یک شرکت به یک نیرو متخصص نیازمند است با وجود اینکه می تواند از استان جذب نماید، آموزشش دهد و بهترین خدمات را ازاو دریافت کند، از نیروی غیر بومی استفاده می کند. در شورای برنامه ریزی نیز بنده اشاره کردم که شخصی که رتبه ی اول را در آزمون کتبی استخدامی کسب کرده است، رشته ی مرتبط نیز دارد، با یک بهانه در مصاحبه رد شده است، که درست نیست . به همین دلیل کتبا به آقای استاندار نامه نوشتم که طی جلسه ای با حضور تمامی مدیران فولاد، صنایع و پالایشگاه تا موضوع روشن شود که در این زمینه نیز نیازمند کمک شما هستیم تا موضوع رسانه ای شود.»

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها