تبلیغات لوازم آرایشی، بهداشتی و دارویی بندرعباس غیرقانونی است



به گزارش صبح ساحل و به نقل از تجارت جنوب آنلاین ،دکتر علی جمشیدی در نشست خبری به مناسبت روز پزشک (اول شهریور) اعلام کرد:  بیشتر تبلیغ های محیطی لوازم آرایشی، بهداشتی و دارویی و پزشکی در سطح شهر بندرعباس و فضای مجازی غیرقانونی است که لازم است مردم در این زمینه هوشیاری لازم را داشته باشند.

وی در ادامه تصریح کرد:  لوازم آرایشی _ بهداشتی و دارویی، حتی در صورت داشتن پروانه بهداشتی باید برای تبلیغ از نظر محتوایی بررسی شده و از نظام پزشکی مجوز جداگانه بگیرند که این اصل ضروری، کمتر رعایت می شود.

وی گفت: در این زمینه نامه‌نگاری‌های زیادی با دادسراها، شهرداری و شرکت های دارویی داشته ایم که تاکنون بی نتیجه بوده و حتی رسانه ملی نیز موضوع لزوم دارا بودن مجوز از نظام پزشکی برای این گونه تبلیغات را رعایت نمی کند.

دکتر علی جمشیدی با اشاره به این‌که نظام پزشکی راه کوتاه شکایت از پزشکان است گفت: برخی به اشتباه تصور می‌کنند نظام پزشکی با توجه به نام خود، فقط مدافع حقوق جامعه پزشکی است در حالی که بر اساس قانون، در این نهاد حفظ و حمایت از حقوق بیمار بر پزشک اولویت دارد.

جمشیدی افزود: بر همین مبنا و برای تسهیل امور مردم، شکایت از بخش های پزشکی نیازی به مراجعه اولیه به مراکز انتظامی و قضایی ندارد و عموم مردم می توانند از ابتدا به نظام پزشکی مراجعه کرده و شکایت خود را ثبت کنند که در کمترین زمان ممکن، شکایت آنان مورد رسیدگی دقیق و کارشناسی قرار گرفته و حکم لازم صادر خواهد شد.

رئیس نظام پزشکی هرمزگان اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تاکنون، ۴۳پرونده در دادسرای انتظامی، ۳۶پرونده در هیات بدوی انتظامی و ۲۰ پرونده در هیات تجدید نظر انتظامی ثبت شده و با احتساب پرونده های قبلی در مجموع ۱۱۰پرونده در دادسرای انتظامی، هیات بدوی و تجدید نظر رسیدگی شده است.پس از بررسی های دقیق، ۲۵درصد شکایت ها در هیات بدوی به صدور کیفرخواست رسیده و برای ۴۱درصد از موارد رسیده به این هیات نیز قرار منع تعقیب و برای ۱۱درصد موارد هم عدم صلاحیت رسیدگی صادر شده و در مجموع ۱۸درصد از شاکیان نیز رضایت داده یا برای پیگیری شکایت خود مراجعه نکرده اند.

رییس نظام پزشکی هرمزگان عنوان کرد:  در رشته‌های جراحی زنان به دلیل فراوانی تعداد پزشکان و همچنین مراجعان این بخش و همچنین ویژگی های خاص این رشته و ارتباط مستقیم آن با مادر و نوزاد، تعداد شاکیان نسبت به سایر رشته ها بیشتر بوده و حدود ۱۸ درصد از موارد را شامل می‌شود.

وی بیان داشت: پزشکان عمومی و متخصصان ارتوپدی، متخصصان قلب، گوش و حلق و بینی و اطفال در رده های بعدی وصول شکایت های مردمی هستند.

جمشیدی ادامه داد: اعضای نظام پزشکی هرمزگان یک‌هزار و ۱۱۴نفر است که که شامل ۳۷۱دکترای پزشکی، ۱۵۳نفر دکترای دندانپزشکی، Ph.D ۳نفر، ۳۸۷متخصص، ۶۹نفر فوق تخصص و فلوشیپ و ۱۳۳ کارشناس پروانه دار است.

دکتر علی جمشیدی با بیان اینکه پزشکان خوش حساب ترین مودیان مالیاتی هستند گفت: چندی پیش در گزارش یکی از نهادها با در نظر گرفتن تعداد کل پزشکان که ۲۰۰هزار نفر هستند، میزان فرار مالیاتی آنان به اشتباه ۴۵هزار میلیارد ریال اعلام شد.

او در ادامه افزود: این در حالیست که از این تعداد، فقط ۳۰هزار نفر دارای مطب بوده و مشمول پرداخت مالیات مستقیم هستند و مالیات سایر پزشکان در بخش های دولتی، از حقوق آنان کسر شده و به خزانه دولت واریز می شود و در استان هرمزگان نیز بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی، پزشکان از بهترین و خوش حساب ترین مودیان مالیاتی هستند و تمامی آنان در مطب های خود کارتخوان داشته و گردش مالی و درآمد آنان روشن و شفاف است.

وی عنوان کرد: امسال حداقل ۶پزشک در بندرعباس به دلیل افزایش هزینه ها و کاهش درآمد، مطب خود را تعطیل کرده و برای کار تمام وقت وارد بخش دولتی شده اند.

در پایان رئیس نظام پزشکی هرمزگان گفت:  طبق قانون نظارت روزمره و پیوسته از وظایف دانشگاه علوم پزشکی است اما دادستان نظام پزشکی به عنوان مدعی العموم این بخش می تواند در تمامی موارد قصور پزشکی به طور مستقیم ورود کرده و اعلام جرم کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها