جاسک حیاط‌خلوت مدیران غیربومی



علی‌رغم گذشت 33 سال از عمر بندر جاسک به‌عنوان شهرستانی در شرق هرمزگان، ظاهراً مدیران بالادستی هیچ‌گونه اعتمادی نسبت به نیروهای بومی جهت گماردن آن‌ها در پست‌های مدیریتی پیدا نکرده‌اند و این در حالی است که در این مدت نزدیک به ۵ هزار جوان تحصیل‌کرده از دانشگاه‌های موجود در شهرستان ‌و نقاط دیگر کشور فارغ تحصیل و اغلب مدارج عالی‌تری نیز طی کرده‌اند.

به گزارش صبح ساحل امروز نتیجه نگاه عدم اعتماد به نیروی‌های بومی این شده است که تعداد مدیران بومی حاضر در منطقه به تعداد انگشتان دو دست هم نمی‌رسد و این در حالی است که جوانان تحصیل‌کرده این شهرستان در مقاطع مختلف توانایی‌های خود را به اثبات رسانده‌اند.

متأسفانه شعار دولت‌های  مختلف در ادوار گذشته و حال  مبنی بر اولویت  بکار گیری نیروهای بومی در پست‌های مدیریتی جامعه عمل به خود نپوشانده است.

شهرستان 65 هزارنفری جاسک با داشتن بیش از 30 اداره و ارگان دولتی، تاکنون تنها 7 نفر نیروی بومی را به خود جذب کرده است که این موضوع شایسته منطقه‌ای چون جاسک به‌عنوان دروازه طلایی مکران در توسعه برنامه‌ریزی‌شده نیست.

اینک بعد از گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی، انتظار مردم جاسک از استاندار و نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی این است که توجه ویژه‌ای به موضوع موردبحث داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر جاسک در این خصوص اظهار کرد: موضوع به‌کارگیری نیروهای بومی در پست‌های مدیریتی می‌بایست در عالی‌ترین سطح مدیریت اداری کشور مطرح تا با عنایت به مسائل فرهنگی و اجتماعی منطقه و اهمیت این موضوع، این مهم به سرانجامی مطلوب برسد.

موسی آمای افزود: خواسته ما استفاده از ظرفیت نیروی‌های بومی است که متأسفانه در این شهرستان کم‌رنگ است.

وی خاطرنشان کرد: ما مخالف نیروی‌های غیربومی دیگر شهرهای هم‌جوار نیستیم اما باید از نیروی‌های بومی ماندگار نیز در جهت رشد و پیشرفت منطقه استفاده شود.



برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها