بیمه رایگان 89 درصد بیمه شدگان سلامت



مدیر کل بیمه سلامت هرمزگان گفت: 89درصد جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت در هرمزگان ، رایگان بیمه هستند.

 

به گزارش صبح ساحل به نقل از خبرگزاری فارس، علی علیزاده در مراسم تجلیل از پزشکان و داروسازان و تبریک روز پزشک و داروساز، روز کارمند و هفته دولت، افزود: از جمعیت یک میلیون و دو هزارنفری بیمه شده سلامت دراستان ، ۸۹درصدشان بصورت رایگان بیمه هستند.

علیزاده گفت: این بیمه شدگان از قشر محروم جامعه هستند که حتی برخی از پزشکان، داروسازان و... خدمات رایگان به آنها ارائه می‌کنند.
مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان اظهار داشت: کسانی که از هیچگونه بیمه ای استفاده نمیکنند، با توجه به طرح اجباری شدن بیمه پایه، می توانند تحت پوشش بیمه سلامت قرارگیرند.

  

علیزاده افزود: براساس آزمون وسع که توسط وزارت رفاه وتامین اجتماعی برگزار می شود، میزان پرداختی حق بیمه‌ها مشخص می شود.

علیزاده تصریح کرد: خانواده‌هایی که درآمدشان کمتر از ۴۰درصد حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی کار می باشد، رایگان بیمه می شوند.

وی افزود: کسانی که درآمدشان بین ۴۰تا۱۰۰درصد حقوق قانون کار می باشد، ۵۰درصد حق بیمه را دولت و ۵۰درصد توسط شخص پرداخت می شود.
مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان خاطرنشان کرد : کسانی که درآمدشان بیش از حداقل حقوق و دستمزد قانون کار درآمد است، نیز تمام هزینه بیمه را خودشان پرداخت می کنند.

 

وی با گرامیداشت روز پزشک و داروساز گفت: پزشکان روستایی، در مناطق محروم با کمترین امکانات به بیماران خدمات رسانی می کنند که خدمات شان قابل تحسین است.

علیزاده گفت: پزشکان با ارائه خدمات درمانی، لبخند را بر لبان بیماران و خانواده‌هایشان می نشانند.

مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان تاکید کرد: پزشکان، پرستاران، داروسازان و ماماها و... سلامتی را برای جامعه به ارمغان می آورند.

وی گفت: درد ورنجی که بیمار یا همراه بیمار دارند، باعث می شود که آستانه تحمل مراجعین به مراکز بهداشتی پایین آمده وگاهی شاید شاهد برخوردی نامناسب با پزشکان باشیم که لازم است ارباب رجوع و پزشکان سعه صدر بالایی داشته باشند.

 

علیزاده گفت: برخلاف آن چه که گاهی گفته می شود پزشکان مرفهین بی درد نیستند و شغل سخت و دشواری دارند.

وی افزود: براساس بررسی و نظرسنجی، در چهار شاخص مدیریت هزینه، رضایتمندی بیمه شده‌ها، نسخه نویسی و پرونده الکترونیکی و نظام ارجاع از پزشکان وداروسازان تجلیل می شود.

معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز در این مراسم گفت:به برکت جمهوری اسلامی ایران، برخلاف گذشته که از پزشکان هندی و پاکستانی و... در کشورمان استفاده می شد، اما در حال حاضر در دورافتاده ترین مناطق کشور، پزشکان ایرانی به ارائه خدمت می پردازند.

غلامعلی جاودان اظهار داشت: پزشکان در مناطق محروم و صعب العبور ارائه خدمات دارند.

 

جاودان افزود: تیم پزشکی شرایط سختی را متحمل می شوند و بایستی جامعه آنرا لمس کند و تلاش‌های شان قابل تحسین است.

وی بابیان اینکه هزینه دارو و درمان در کشور بالاست و ضرورت دارد کمپینی راه اندازی شود تا جامعه پزشکی دارو و خدمات اضافه و غیرضروری به بیماران تحمیل نکنند؛ افزود: پزشکان هم ضرورت دارد از تجویز داروها و خدمات غیرضروری خودداری کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت : کمبودهای دارویی هرمزگان کمتر از استان‌های همجوار است و برخی کمبودها کشوری است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها