ارایه خدمات بهداشتی و سلامتی در ۱۴ روستای محروم هرمزگان



با اجرای مرحله دوم طرح نذر آب و برپایی کاروان سلامت، خدمات بهداشتی و سلامتی در ۱۴ روستای محروم شرق رویدر و غرب فین در استان هرمزگان ارایه می شود.

 

به گزراش صبح ساحل به نقل از ایرنا، اجرای مرحله دوم طرح نذر آب از دهم مردادماه در چهار استان خراسان جنوبی، کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان آغاز شده و تا بیستم شهریورماه ادامه دارد.

در اجرای این طرح از توان استان های برخوردار از جمله آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، البرز، زنجان، مرکزی، قزوین، گیلان، اردبیل، یزد، همدان، اصفهان، تهران، فارس، مازندران، قم، گلستان و خراسان رضوی به عنوان استان های معین مناطق درگیر با تنش کم آبی و استان های ایلام، کهکیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، کردستان، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری، سمنان، بوشهر و کیش نیز به عنوان استان های پشتیبان استفاده خواهد شد.

 

از ویژگی های این طرح حضور یک «سازمان مردم نهاد» و یک «موسسه خیریه» از هر استان به همراه پنج تیم و گروه استانی و حضور یک «سازمان مردم نهاد» و یک «موسسه خیریه» از تهران در چهار استان یاد شده به همراه نیروهای داوطلب هلال احمر و موسسات خیریه کشوری است که در این استان ها فعالیت دارند.

مرحله دوم از اجرای طرح نذر آب، ۲ محور اصلی دارد که محور نخست آن بحث تامین آب شرب (شامل سالم سازی، آب قابل شرب، احیای قنات ها، بهبود چاه ها، بهبود وضعیت آب، فیلتر و سالم سازی مخازن آب های سطحی) است و محور دوم آن بحث سلامت (شامل خدمات درمانی، ویزیت رایگان و جراحی محدود) و بحث بهداشت (شامل بهداشت آب، بهداشت روان و بهداشت محیط) است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر هرمزگان گفت: در اجرای مرحله دوم طرح نذر آب در استان ، ۲۰ پزشک، کادر درمانی، کارشناس بهداشت محیط از آذربایجان شرقی، بندرعباس و شهرستان جاسک به ۱۴ روستای محروم خدمات رسانی خواهند کرد.

علی اعمی برنطین سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این کاروان در روزهای ششم تا هشتم شهریورماه در روستاهای محروم شرق رویدر و غرب فین فعالیت خواهد داشت.

 

وی افزود: این کاروان در بخش های دندانپزشکی، عمومی، آلرژی، زنان و زایمان، جراحی های سرپایی، روان شناسی، بینایی سنجی و برخی حوزه های دیگر خدمات لازم را به مردم این مناطق ارایه خواهند کرد.

وی با اشاره به دیگر برنامه های در دست انجام در مرحله دوم طرح نذر آب، خاطرنشان کرد: تکمیل شبکه آب و لوله‌کشی در منطقه دشت کوران فین، کلرزنی و اهدای تانکر آب در مناطق آوین علیا و سفلی نیز در مناطق فین و رویدر اجرا می‌شود.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان بیان داشت: توزیع سبد غذایی میان زنان باردار و خانواده های کم برخوردار ، اقلام بهداشتی و سبد تحصیلی و فرهنگی در میان مردم این روستاها بخش دیگری از برنامه های این طرح است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها