نمایش "باسنگ" برگزیده بخش موسیقی جشنواره تئاتر خیابانی مریوان شد



برگزیدگان چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان معرفی و از آنها تجلیل به عمل آمد.

 به گزارش صبح ساحل آیین اختتامیه چهاردهمین دوره از جشنواره تئاتر خیابانی مریوان سه‌شنبه شب(5 شهریور) در سالن نشاط مریوان برگزار و از برگزیدگان این دوره از جشنواره تجلیل به عمل آمد که در این بین گروه موسیقی نمایش باسنگ از بندرخمیر هرمزگان به عنوان برگزیده موسیقی در بخش تئاتر ایران انتخاب شد.

نمایش شکست غول بیکاری به کارگردانی شیرین شاهوردی از بروجرد به عنوان نمایش برگزیده مردمی انتخاب شد.

بخش پژوهش؛ مریم منصوری برای مقاله پدیدارشناسی مکان و محمد اوحدی مراغه ای برای مقاله مرگ تئاتر مورد تجلیل قرار گرفتند.

بخش طرح؛ سید محمد امین آل یاسین برای طرح نمایش زیرزمین پلاک آخر، طریفه کریمیان برای طرح نمایش نایز، علی‌اصغر خطیب‌زاده برای طرح نمایش شیر سرکش و سیدسروش پیمبری برای طرح مستر دیپال مورد تجلیل قرار گرفتند.

نعمت ایزدی از مریوان و سعید خیراللهی از دهلران هم به عنوان هنرمندان پیشکسوت مورد تجلیل قرار گرفتند.

بخش بین الملل

بخش موسیقی: دیوید پریواریان از نمایش مایم تئاتر از ارمنستان به عنوان جایزه برگزیده بخش موسیقی شناخته شد.

بخش طراحی فضا: الکساندر از اوکراین مورد تقدیر قرار گرفت و یاسر میرحمیدی برای نمایش خون عروسک به عنوان برگزیده این بخش تجلیل شد.

بازیگری زن: آناهید یونیدکانیان با نمایش وای وای از ارمنستان برای بخش بازیگری زن مورد تقدیر قرار گرفت و نسرین بابایی برای نمایش خون سرخ از ایران جایزه برتر را به خود اختصاص داد.

بازیگری مرد: امیرمحمد انصافی با نمایش ایستگاه از ایران مورد تقدیر قرار گفت و هایک اسرائیلیان از ارمنستان نیز جایزه بهترین بازیگری را از آن خود کرد.

بخش طرح و ایده: هایک اسرافیلیان از ارمنستان قدردانی شد و مختار محمدی با نمایش مشترک ایران و عراق به عنوان برگزیده این بخش مورد تجلیل قرار گرفت.

بخش کارگردانی: هایک اسرائیلیان از ارمنستان تقدیر شد و مختار محمدی کارگردان نمایش ساعت ۹ از ایران و عراق هم عنوان برگزیده را به خود اختصاص داد.

بخش منتخب جشنواره‌ها؛ گروه نمایش دست کاری از مهدی ضیائیان‌پور از تهران تقدیر شد و گروه نمایش این کجا آن کجا از بروجرد هم جایزه برگزیده را از آن خود کردند.

بخش دیگرگونه‌ها: نمایش بریدگی به کارگردانی نیما ایمان زاده از سنندج جایزه برگزیده را از آن خود کرد.

بخش تئاتر ایران

نمایش شکست غول بیکاری از بروجرد به کارگردانی نسرین شاهوردی عنوان برگزیده بخش کودک و نوجوان را از آن خود کرد.

بخش آیینی و سنتی

جایزه بخش پژوهش به کریم خاوری و نامق خدایار از مریوان اهدا شد.

جایزه کارگردانی این بخش به علیرضا اسماعیلی از سقز تعلق گرفت.

بخش طراحی فضا و صحنه؛ آرزو علیپور و امین امینی برای نمایش شال برون از لاهیجان جایزه این بخش را از آن خود کردند.

گروه موسیقی باسنگ از بندرخمیر هرمزگان به عنوان برگزیده موسیقی انتخاب شد.

بخش آزاد

گروه موسیقی نمایش سانتی‌متر متشکل از علی حاتمی و آرش معروفی و هوزان کریمی از مریوان برگزیده این بخش شدند.

بخش طراحی فضا و صحنه؛ برای نمایش زنی اینجا نماند مهران مکاری و هژین عبدالله زاده تقدیر شدند و سید سوران حسینی هم از نمایش سانتی‌متر از مریوان به عنوان برگزیده انتخاب شد.

بخش طرح و ایده: محمدرضا جعفری و میلاد حسن‌زاده برای نمایش محورهای مورد تاکید و بهنام کاوه برای طراحی ایده نمایش یک بال به خدا نامه نوشت، تجلیل شدند و  سوران حسینی برای طراحی ایده نمایش سانتی‌متر از مریوان  جایزه برگزیده طراحی ایده را از آن خود کرد.

بخش بازیگری زن: ساغر کیخواه برای نمایش گل پری و مهسا افصحی برای بازی در نمایش بی پیش بی اجاره تقدیر شدند و جایزه برگزیده بازیگری بخش مسابقه ایران برای نمایش هادی و هدی به الهه پورجمشید اهدا شد.

بخش بازیگری مرد: هادی عطایی و امیر کفشدار از نمایش‌های هادی و هدی و محورهای مورد تاکید جشنواره تقدیر شدند.

میثم سرابادانی برای نمایش بی پیش و بی اجاره و مختار کرمی برای بازی نمایش سانتی‌متر از مریوان جایزه برگزیده بازیگری مرد را به طور مشترک از آن خود کردند.

بخش کارگردانی: میلاد حسن زاده، کارگردان‌ نمایش‌های گل پری و محورهای مورد تاکید جشنواره مورد تقدیر قرار گرفت و افشین خدری کارگردان نمایش زنی اینجا نماند، به عنوان کارگردان برگزیده مورد تجلیل قرار گرفت.

نمایش‌های سانتی متر از مریوان، بی پیش بی اجاره از استان مرکزی و محورهای مورد تاکید از لاهیجان به مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی و به اجرای عمومی درخواهند آمد. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها