مرگ تلخ معصومه 12 ساله با پمپ آب



دختربچه  هرمزگانی  براثر اتصالی برق پمپ آب در روستای بشنو بشاگرد جان سپرد.


این دختربچه 12 ساله ،قربانی اختلافات عده‌ای  در روستای بشنو بشاگرد شد که بر سر ایجاد چاهک آب آشامیدنی  به جان هم افتاده بودند ،اگر چاهک ومخزن  آب شرب  در آن منطقه  وجود داشت و آب روستا را تأمین می‌کرد ،  پمپ آبی در رودخانه  قرار نمی‌گرفت که باعث مرگ معصومه سعیدی شود. وی هفته گذشته  که به همراه خانواده  از روستای گوربند  میناب به زیارتگاه در این روستا  آمده بود  در رودخانه فصلی روستا به علت اتصالی برق پمپ کف کش جان سپرد.


ظهر دوشنبه  چهارم  شهریورماه . معصومه ساعاتی است که با خودروی وانت به همراه مادر و افراد فامیل از میناب  به زیارتگاهی در روستای بشنو (امیرالمؤمنین )رسیده بود، او به همراه کودکان در همان منطقه مشغول بازی شد و سپس به سمت رودخانه نزدیک زیارتگاه رفت اما ناگهان حاضران در منطقه  صدای جیغ کودکان را شنیدند ...


 مرگ در کنار رودخانه


رئیس شورای اسلامی دهیار روستای بشنو گفت: از زبان کودکانی که در آن نقطه حادثه بودند  شنیدم که ساعت حدود یک بعدازظهر بود معصومه به پمپ کف کش دست زد و باعث برق‌گرفتگی‌اش شد».حسین عید زاده این را افزود : بلافاصله حاضران ، دختربچه را به درمانگاه  تیدر در سه کیلومتری بشنو انتقال دادند ولی پزشک درمانگاه   پس از معاینه ، مرگ وی را تائید نمود.


 اختلافات اهالی، مانع از حفر چاهک


 به گفته رئیس شورای اسلامی دهیار روستای بشنو، پمپ آب متعلق به یکی از اهالی روستاست که  برای تأمین آب شرب و بهداشتی در کنار این رودخانه جانمایی کرده است. عید زاده  بابیان اینکه آب رودخانه فصلی این روستا برای زمین‌های کشاورزی و آشامیدن پمپاژ می‌شود ادامه داد: مدت‌هاست چاه آب شرب روستا  خشک‌شده  و برای تهیه  آب  اهالی مجبور هستند از نهری که غیربهداشتی است  به‌وسیله پمپ کف کش، آب منزلشان  را تأمین کنند.

وی افزود: البته طی نامه‌نگاری‌های متعدد با شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ، سال گذشته چاهکی برای انتقال آب شرب سالم و بهداشتی  در منطقه حفر شد ولی به علت اختلافات بین چند نفر از روستاییان ، این عملیات متوقف شد.


عید زاده افزود: اهالی هرکدام به‌صورت جداگانه  با هزینه خود برای تأمین آب، پمپ  کف کش خریداری نمودند و در رودخانه قرار دادند که متأسفانه باعث مرگ دختر شد. وی ادامه داد:این اختلافات پایان گرفته و مدتی قبل درخواست ایجاد چاهک آب به شرکت آب و فاضلاب روستایی استان داده‌شده است.


 ایجاد چاهک آب بهداشتی در منطقه


معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان بابیان اینکه  در اسرع وقت، با رسیدن  نامه  پی گیری برای ایجاد چاهک آب از سوی دهیار و یا شورای بشنو ، عملیات ایجاد چاهک آب شرب  بهداشتی  آغاز می‌شود  گفت: سال گذشته ، در منطقه بشنو چاهک آب حفر نمودیم اما چند نفر از اهالی بیان داشتند که نباید این چاه اینجا حفر شود و...  این اختلافات ادامه یافت و علیرغم پی گیری مستمر دهیار و شورای منطقه، عملیات به‌اجبار متوقف شد.

احمد شاکری این را هم گفت که بشاگرد و روستاهای آن در مناطق صعب‌العبور و کوهستانی قرار دارد و تمام منابع آب روستایی  بشاگرد از چشمه و چاهک حفاری‌شده  در کنار رودخانه تأمین می‌شود.


 جان معصومه‌ها درخطر است ...


معصومه جان سپرد و در بعدازظهر سه‌شنبه گذشته در میناب به خاک سپرده شد اما کاش،   این عملیات حفاری چاهک آب زود  به سرانجام برسد ، 73 خانوار روستا از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند شوند و همه پمپ‌ها از رودخانه برداشته شود تا کودکی دیگر جان نسپارد...

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها