ارتقا اقتصاد دانش‌بنیان مبتنی بر ایده‌های خلاقانه



در نشست مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای هرمزگان، رئیس بنیاد نخبگان استان هرمزگان  استان با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری ؛عامری یکی از موارد مهم در تحقق نقش پیشبری نخبگان در جامعه را ارتقا اقتصاد دانش‌بنیان که مبتنی بر ایده‌های نو و خلاقانه باشد، برشمرد.
به گزارش صبح ساحل، به منظور تعامل و همکاری اجتماع نخبگانی با سیستم اداری و مدیریتی استان، نشست رئیس بنیاد نخبگان استان هرمزگان و مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری و نیز دارنده مدال نقره مسابقات جهانی مهارت 2019 کازان روسیه در استانداری برگزار شد.
رئیس بنیاد نخبگان استان، ضمن ابراز خرسندی از درخشش جوانان استان در مسابقات جهانی مهارت 2019 کازان روسیه، به تشریح کامل رسالت‌ها و تسهیلات بنیاد ملی نخبگان و نحوۀ همکاری پرداخت و توانمندسازی و حمایت از استعداد های برتر جهت تکمیل فرآیند نخبگی را هدایت آنان از نقش پیشروی آنها به پیشبری جامعه دانست و یکی از موارد مهم در تحقق نقش پیشبری این افراد را ارتقا اقتصاد دانش‌بنیان که مبتنی بر ایده‌های نو و خلاقانه باشد، برشمرد.
عامری برگزیدگان مسابقات ملی مهارت و سایر مسابقات را افرادی توانمندی دانست و توصیه تیم‌سازی در استان در قالب ایجاد شرکت‌های خلاق جهت افزایش اشتغالزایی را به این افراد نمود و قول مساعدت بنیاد جهت ایجاد ارتباط این افراد با اجتماعات نخبگانی و در نهایت اشتراک فعالیت‌های آنان در زمینه‌های مختلف را داد.
عامری گفت : در اقتصاد دنیا سرمایه‌های اجتماعی اثرگذاری بارزی در سوددهی صنایع و گردش مالی بالا برای آنان دارد، در حالی‌که در استان هرمزگان، علی‌رغم وجود صنایع مادر، جهت تحقق مسئولیت اجتماعی در خصوص حمایت از افراد برگزیده بعنوان سرمایه‌های اجتماعی مطالبه‌گر هستیم و تاکید نمود صنایع نباید نگاه خیریه‌ای داشته باشند و حمایت از این افراد را بعنوان سرمایه‌های اجتماعی، از مسئولیت‌های اجتماعی خود بدانند که بی‌شک منتج به بازگشت سرمایه بالا برای آنان می‌شود.
در ادامه مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در راستای ترویج فرهنگ کار و مهارت و شناسایی استعدادهای برتر و معرفی به بازار کار، برگزاری هر ساله مسابقات ملی مهارت ویژه جوانان را برگرفته از الگوی موفق جهانی است در دستور کار خود دارد و برترین‌های کشور بعنوان تیم ملی مهارت جهت رقابت با سایر کشورها به مسابقات جهانی مهارت اعزام خواهند شد.
کریمی ضمن تشریح اقدامات آن مجموعه در خصوص شرکت در مسابقات مهارتی جهانی، گفت حمایت استان از برگزیدگان می‌تواند ضمن ایجاد انگیزه و ترغیب سایر جوانان به مهارت آموزی، مشوقی برای رقابت‌کنندگان جهت تلاش در کسب افتخار جهانی باشد و با تدبیر و همدلی مسئولین افتخارات بزرگ تداوم می‌یابد و برگ‌های زرینی بر افتخارات جمهوری اسلامی ایران اضافه نماید.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان در این نشست گفت: استعدادها و پتانسیل های سرشاری در هرمزگان وجود دارد که نوید بخش آینده ای روشن برای این استان است. نازنین شیبانی تزرجی ضمن تقدیر از جوان نخبه پارسایوسفی دارنده مدال نقره جهانی که در رشته مهارت سیستم‌های تحت شبکه که در روسیه برگزارشد گفت: این مدال نشان از توانمندی بالای جوانان هرمزگانی است. 
وی با بیان اینکه باید همه مسئولین و نخبگان تلاش کنند استان هرمزگان را در شاخص های فرهنگی و اقتصادی به جایگاه اصلی خود برسانند افزود : نگاه حمایتی مسئولین نسبت به نخبگان جوان می تواند در حفظ و تقویت استعدادها و افکارشان برای پیشرفت و تعالی جامعه بسیار تأثیرگذار باشد .
 
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری، نگهداشت منابع انسانی را بعنوان یک دغدغه برای استان دانست و استعداد یابی بین جوانان و ترویج فرهنگ مهارت آموزی  را یکی از برنامه های مهم برشمرد و افزود : اگر بتوانیم علم جوانان فرهیخته را به فناوری تبدیل کنیم می توانیم شاهد اشتغال‌زایی و رشد فکری بیشتر جامعه باشیم . در پایان مقرر شد از افراد برگزیده، بعنوان مشاور در استانداری و دستگاه‌های متولی  شود و پیگیری لازم جهت حمایت صنایع از این نخبگان صورت گیرد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها