صنعت گردشگری جاسک از اولویت هاست



فرماندار جاسک گفت: صنعت گردشگری جاسک در کنار توسعه صنعتی جزو اولویت ها است.

 

به گزارش صبح ساحل به نقل از مهر، محمد رادمهر در تشریح ظرفیت‌های گردشگری شهرستان جاسک بیان داشت: مردم شهرستان جاسک بسیار خونگرم و مهمان‌نوازاند و از بندرهای مهم استان هرمزگان است. جاسک در مجاورت دریای عمان قرار گرفته است و این یک پتانسیل بسیار عالی در عرصه صنعت توریسم قلمداد می‌شود. اقتصاد جاسک می‌تواند مبتنی بر فرهنگ گردشگری و اقتصاد در عرصه خلاقیت باشد و این نوع اقتصاد را جایگزین اقتصاد مبتنی بر صنعت نفت کند.

رادمهر با بیان اینکه توسعه گردشگری نقش بسزایی در رونق اقتصادی هر کشور دارد، اظهار کرد: اقتصاد جاسک می‌تواند اقتصاد مبتنی بر فرهنگ، گردشگری و اقتصاد در عرصه خلاقیت باشد و این نوع اقتصاد را جایگزین اقتصاد مبتنی بر صنعت نفت کند.

  

فرماندار جاسک خاطرنشان کرد: جاسک منطقه‌ای با پیشینه تاریخی غنی که جاهای طبیعی، فرهنگی و تاریخی بسیار دیدنی دارد از جمله این جاها می‌توان به برج سیاه و سفید، آب گرم سدیج، چشمه‌های آبگرم پوراف، جنگل حرا، صخره‌های شنی، دریای عمان، خلیج جاسک غربی و شرقی، رشته کوه‌های بشاگرد، رودخانه جگین، امامزاده امیر دیوان، تلگرافخانه، اتاق‌های ساسانی، دخمه وگورستان، غار سادرمن و دژ پرتغالی‌ها اشاره کرد.

وی ادامه داد: جاسک دارای گذشته فرهنگی، تاریخی و میراثی ارزشمندی است که از مزیت‌های نسبی متفاوتی در عرصه‌های گردشگری، صنایع خلاق و مواهب طبیعی برخوردار است و شایستگی این را دارد که هر روز میزبان افرادی باشد که گردشگری در اولویت آنان بوده و آن را انتخاب می‌کنند.

  

فرماندار جاسک در ادامه تاکید کرد: جاسک می‌تواند به عنوان حلقه واسط سه استان پهناور هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان در حوزه گردشگری نقش بسزایی داشته باشد که برای محقق شدن این امر باید به این بیندیشیم که جاسک باید به کانونی برای ارتقای سطح گردشگری کشور در عرصه فرااستانی تبدیل شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان جاسک گفت: در شرایط کنونی که با تحریم‌های ناجوانمردانه روبرو هستیم، می‌توانیم راه درست را برای توسعه هر چه بیشتر گردشگری پیدا کرده تا از ظرفیت‌های گردشگری و صنعت توریسم بیشتر استفاده کنیم.

وی در ادامه گفت: تقویت بازارهای محلی و شهری در اقتصاد فرهنگی یکی از راه‌های استفاده از ظرفیت گردشگری است و برای عبور از شرایط فعلی باید فرهنگ مصرفی به فرهنگ مولد در کشور تبدیل شود.

  

رادمهر افزود: صنعت اکوتوریسم پیش از هر چیز یک نوع نگرش خاص و آینده نگرانه و اخلاقی-فرهنگی-انسانی به مقوله گردشگری است.

به گفته وی، یکی از مهمترین نتایج این نگرش به گردشگری و طبیعت گردی، ایجاد اشتغال برای ساکنان بومی منطقه و کسب در آمد برای آنان است؛ که از این طریق ساکنین منطقه ترغیب به حفظ محیط زیست، آداب و رسوم و آنچه برای گردشگران جذاب است می‌شوند. به این ترتیب اکوتوریسم می‌تواند در حفظ و پاسداری از محیط زیست طبیعی و انسانی و همچنین توسعه پایدار تأثیرگذار باشد. اکو توریسم سبب دوستی فرهنگ‌ها و جوامع می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها