رئیس بنیاد نخبگان استان هرمزگان:

بنگاه های اقتصادی نباید به حمایت از نخبگان، نگاه خیریه‌ای داشته باشند



رئیس بنیاد نخبگان استان هرمزگان گفت: بنگاه های اقتصادی نباید نگاه خیریه‌ای داشته باشند و حمایت از این افراد را به‌عنوان سرمایه‌های اجتماعی، از مسئولیت‌های اجتماعی خود بدانند که بی‌شک منتج به بازگشت سرمایه بالا برای آنان می‌شود.

به گزارش صبح  ساحل وحید عامری در دیدار با پارسا یوسفی، نخبه مهارتی استان هرمزگان، افزود: یکی از موارد مهم در تحقق نقش پیشبری نخبگان در جامعه ارتقا اقتصاد دانش‌بنیان که مبتنی بر ایده‌های نو و خلاقانه است.

وی ضمن ابراز خرسندی از درخشش جوان هرمزگانی در مسابقات جهانی مهارت 2019 کازان روسیه، افزود: رسالت‌ها و تسهیلات بنیاد ملی نخبگان بر توانمندسازی و حمایت از استعدادهای برتر جهت تکمیل فرآیند نخبگی و هدایت آنان از نقش پیشروی آن‌ها به پیشبری جامعه مهم است.

عامری اضافه کرد: یکی از موارد مهم تحقق نقش پیشبری این افراد در ارتقا اقتصاد دانش‌بنیان که مبتنی بر ایده‌های نو و خلاقانه است.

وی برگزیدگان مسابقات ملی مهارت را افرادی توانمند دانست و توصیه تیم سازی در استان در قالب ایجاد شرکت‌های خلاق جهت افزایش اشتغال‌زایی را مطرح کرد.

رئیس بنیاد نخبگان استان هرمزگان قول مساعدت بنیاد نخبگان جهت ایجاد ارتباط این نخبه با اجتماعات نخبگانی و در نهایت اشتراک فعالیت‌های آنان در زمینه‌های مختلف را داد.

عامری ادامه داد: در اقتصاد دنیا سرمایه‌های اجتماعی اثرگذاری بارزی در سوددهی صنایع و گردش مالی بالا برای آنان دارد و در استان هرمزگان، علی‌رغم وجود صنایع مادر، تحقق مسئولیت اجتماعی در خصوص حمایت از افراد برگزیده به‌عنوان سرمایه‌های اجتماعی را مطالبه‌ می‌کنیم.

وی در پایان اضافه کرد: بنگاه های اقتصادی نباید نگاه خیریه‌ای داشته باشند و حمایت از این افراد را به‌عنوان سرمایه‌های اجتماعی، از مسئولیت‌های اجتماعی خود بدانند که بی‌شک منتج به بازگشت سرمایه بالا برای آنان می‌شود.

به گزارش ایسنا، پارسا یوسفی دارنده مدال نقره مسابقات جهانی مهارت 2019 کازان روسیه از نخبگان مهارتی استان هرمزگان است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها