لزوم حذف بروکراسی پیچیده اداری



به گزارش صبح ساحل به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان اظهار کرد: رشوه ممکن است باعث ازدیاد مال شود اما برکت مال را می گیرد و اصلا نباید به آن دست زد.

وی افزود: گاهی قوانین دست و پا گیر باعث می شود ارباب رجوع خسته شوند و تن به رشوه دهند که باید این قوانین اصلاح شود.

عبادی زاده ابراز داشت: هر مقدار دستگاه های دولتی شفاف تر باشند و ۷خوان و ۷۰ خوان را کمتر کنند به نفع کشور است چرا که  هر مقدار بروکراسی پیچیده اداری در ادارات بیشتر باشد فساد را بیشتر می کند .

امام جمعه بندرعباس تاکید کرد: نظام اداری باید چابک و سبک شود و از این پیچیدگی و کلاف سردرگم نجات پیدا کند و این باعث کاهش رشوه در جامعه می شود .


وی تصریح کرد:گاهی اوقات علت رشوه گرفتن فقر است و فقر جامعه را به سوی کفر می برد ؛ ما امروز به دلیل تورم در جامعه  با مشکل قدرت خرید در کارکنان دولت روبرو هستیم و قدرت خرید کارمندان علی رغم افزایش حقوق ها کاهش یافته است که امیدواریم این مشکل روزی حل شود و دولت به این میزان متورم نباشد و کوچک تر شود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در خطبه دوم نماز جمعه بندرعباس تاکید کرد: ۴۰ سال بعد از حادثه غم انگیز عاشورا به شهادت رسید که این واقعه را تسلیت عرض می کنم.

وی ادامه داد: این حدیث راهگشای مشکلات جامعه امروز ما است چنانچه امام سجاد علیه السلام فرمودند مبغوض ترین سنت نزد خدا این است که مردم سنت امام را بپذیرند اما به آن عمل نکنند ؛ اگر گفتیم شیعه هستیم و حزب اللهی هستیم باید ملتزم و پایبند به سیره و روش اهل بیت علیهم السلام باشیم.

عبادی زاده بیان کرد: چه ائمه اطهار و چه امامین انقلاب اسلامی می توانند الگوی ما باشند و باید به حرف ها و دستورات آن ها عمل کنیم.

وی اظهار داشت: ۲۵ محرم کنگره بین المللی برگزار می شود و پیش از آن پیش برنامه هایی باید اجرا شود تا فضا جامعه عطرآگین شود و نهضت صحیفه خوانی در مساجد راه اندازی شود.

خطیب جمعه بندرعباس گفت: عالمان دینی در مساجد اهتمام ویژه داشته باشند و نهضت صحیفه خوانی را راه اندازی و گسترش دهند و به هر میزان که می توانند جامعه را از دعاهای ناب امام سجاد علیه السلام بهره مند کنند.

وی با اشاره به مراسمات مذهبی دهه اول محرم گفت: از مبلغین دینی تشکر ویژه می کنم که در مجالس اهل بیت حضور پیدا کردند و به تبلیغ دین مبین اسلام پرداختند و همچنین از مردم هم تشکر ویژه دارم که در این ایام پای کار بودند و مراسمات را پرشور تر از سال های گذشته برگزار کردند.

عبادی زاده با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اضافه کرد: نگاه این بیانیه تمدنی است و نقشه راه کشور و حتی جهان است.

وی ابراز داشت: یکی از ویژگی های این بیانیه کلان نگر و آینده نگر است و تمام مسائل را در خود جای داده است ؛ این بیانیه امید آفرین است و اعتماد به نفس را در جوانان زنده می کند.

امام جمعه بندرعباس خاطرنشان کرد: مسئولین اگر اینگونه بخواهند حرکت کنند دیر به مقصد می رسیم و باید حرکت لاک پشتی را کنار بگذارند چون راه ما روشن است.

عبادی زاده تاکید کرد: ما در خیلی از مسائل خود انتقادی می کنیم و مشکلات و آسیب‌های خود را بیان می کنیم و این انتقاد سازنده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها