ضربه مهلک منتقدان به فیلم جدید نیکول کیدمن



فیلمی «سهره» با بازی نیکول کیدمن با عملکرد ناامیدکننده در جلب مخاطب به یکی از بزرگترین شکست‌های گیشه سینما تبدیل شد.

به گزارش صبح سا حل در روزهای داغ برگزاری معتبرترین جشنواره سینمایی آمریکای شمالی، گیشه سینما پذیرای چند فیلم جدید بود اما پرفروش‌ترین فیلم همان است که هفته پیش بود.

«آن: فصل دوم»‌ ترسناک جذابی است که مردم را همچنان به سینما می‌کشاند. دلقک هیولایی که از خیال استفن کینگ بیرون آمده و بر پرده سینما می‌درخشد، این هفته تقریبا نیمی از فروش روزهای نخست اکران را به دست آورد و با فروش ۴۱ میلیون دلاری صدر جدول پرفروش‌های سینما را از دست نداد. «آن»‌ با بازی چسیکا چستین همچنان پرفروش‌ترین اثر سینمایی این روزهای دنیای سینما است.

فروش جهانی قسمت دوم «آن» تا امروز بیشتر از ۳۲۰ میلیون دلار شده است. این رقم برای فیلمی در ژانر وحشت که فقط دو هفته از اکرانش می‌گذرد، رویایی است. قسمت اول و دوم «آن» تا امروز بیش از یک میلیارد دلار از گیشه به دست آورده‌اند.

تازه‌های اکران

یکی از فیلم‌هایی که در جشنواره فیلم تورنتو سروصدای زیادی به پا کرد، «تیغ‌زن‌ها» بود که پس از نمایش در تورنتو در آمریکا روی پرده رفت و در روزهای نخست اکران بیش از ۳۳ میلیون دلار فروش داشت.

«تیغ‌زن‌ها»‌ درباره گروهی زن خلاف‌کار است که مردان پولدار را در دام خود گرفتار می‌کنند. داستان فیلم الهام‌گرفته از رویدادی واقعی است که شرح آن در «نیویورک مگزین» منتشر شده بود. جنیفر لوپز و کانستنس وو ستاره‌های «تیغ‌زن‌ها» هستند. این فیلم که بسیاری جنیفر لوپز را برای بازی در آن شایسته اسکار می‌دانند، با بودجه ۲۰ میلیون دلاری ساخته شده است.

شکستی تمام عیار برای «سهره»

در میان تازه‌های اکران «سهره» هم حضور داشت که برعکس «تیغ‌زن‌ها» مخاطب چندانی نداشت و به یکی از شکست‌خوردگان گیشه تبدیل شد.

این فیلم هم در تورنتو حضور داشت و از همان‌جا هم ضربه خورد. دلیل اصلی گیشه بی‌رونق فیلم را باید در نقدهایی جستجو کرد که پس از نمایش فیلم در تورنتو منتشر شد. مشخص است که اکثر این نقدها منفی بودند. «سهره» به کارگردانی جان کراولی اقتباسی سینمایی از اثری ادبی به همین نام است.

«سهره» یک شکست کامل تجاری است. فیلمی که در افتتاحیه با در اختیار داشتن بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ سالن سینما فقط ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار فروش داشت. فروش اندک افتتاحیه را کنار بودجه ۴۵ میلیون دلاری فیلم که بگذاریم به عمق فاجعه پی می‌بریم.

شگفت این‌که «سهره» پر از نام‌های مشهور است. از نیکول کیدمن و سارا پالسون گرفته تا انسل الگورت در این فیلم جلوی دوربین رفته‌اند.

دومین فیلم پرفروش در کارنامه کوئنتین تارانتینو

«روزی روزگاری در هالیوود» را پر سر و صداترین فیلم سال ۲۰۱۹ است. فیلمی که با حضور بازیگرانی مثل برد پیت و لئوناردو دی‌کاپریو و کارگردانی تارانتینو در روزهای داغ تابستان روی پرده رفت و تا کنون در کشورهای مختلف روی پرده سینما است.

این اثر سینمای تا اینجای کار به فروش ۳۲۵ میلیون دلار رسیده و اکنون دومین فیلم پرفروش کارنامه کوئنتین تارانتینو است. پرفروش‌ترین فیلم این کارنامه هنوز هم «جنگوی رها شده» است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها