ساماندهی ظرفیت‌های کشاورزی جاسک زمینه ساز اشتغال پایدار مددجویان کمیته امداد



فرماندار جاسک گفت: با امعان نظر به پتانسیل های ژئوپولوتیک و کلیماتیک خدادادی منحصر بفرد شهرستان جاسک در خصوص کشاورزی و آبزی پروری و داشتن قابلیت صادرات در بحث فروش محصولات کشاورزی، قرار گرفتن جاسک در مسیر طرح بزرگ توسعه سواحل مکران لذا از جاسک می توان بعنوان یک پایلوت تولیدی صادراتی در سطح کشور یاد کرد.

 
به گزارش صبح ساحل ، محمد رادمهر  اشاره کرد: این شهرستان با پیشینه و کمینه رطوبتی پایین نسبت به بیشتر شهرستان های استان هرمزگان و داشتن خاک حاصلخیز پتانسیل بسیار بالایی در بحث کشاورزی و آبزی پروری و اشتغالزایی دارد. نماینده عالی دولت در شهرستان جاسک گفت: شغل عمده مردم جاسک کشاورزی، دامداری و صيادی و آبزی پروری و صنایع مشتق پیشین و پسین این حرفه ها است بحمدالله در راستای ایجاد اشتغال توانسته ایم با سیاست های دولت تدبیر و امید همسو و همگام پیش برویم و رونق در بحث اشتغال جوانان را دو چندان کنیم.

  رادمهر در ادامه بیان داشت: باتوجه به خشکسالی در راستای توسعه بخش کشاورزی با پیگیری‌های انجام شده توانسته ایم مشارکت سرمایه گذار را در بخش خصوصی در اراضی سد جگین جاسک شروع نمائیم و به حول قوه الهی و حمایت دکتر همتی استاندار محترم و نماینده عالی استان شاهد اتفاقات بسیار خوبی در شهرستان هستیم و از این حیظ ما شاهد تولیدات کشاورزی و دامی بسیار گسترده ای در این شهرستان خواهیم بود که برآورد می شود اشتغال زایی مثال زدنی در منطقه ایجاد خواهد شد.

 
وی وجود چند رودخانه در منطقه و خودکفایی در بحث برق و همچنین دارا بودن خط هوایی و فرودگاه که لازمه صادرات محصولات کشاورزی می باشند را از اولویت های اصلی کشاورزی پایدار عنوان کرد و افزود: یکی از مهمترین برنامه های فرمانداری شهرستان جاسک تلاش برای جذب سرمایه گذار و توسعه سرمایه گذاری در بخش های خصوصی خواهد بود که این امر افزایش اشتغال و توسعه سطح زیر کشت در منطقه را به دنبال خواهد داشت.

 
فرماندار شهرستان جاسک با اشاره به شرایط فوق العاده خوب و وجود امکانات و پتانسیل های بالقوه در این شهرستان گفت: در یک برنامه منظم می توان با استحصال آب از دریا و سد جگین و همچنین آب از رطوبت جوی و مدیریت آب های سطحی حاصل از باران های فصلی، زمینه ی رشد این منطقه را با ارتقاء فعالیت های دانش بنیان کشاورزی ارگانیک و طبیعی توسعه داد، لذا موارد فوق پیش درآمدی بر ورود به بحث اصلی این مطلب که همان توانمندسازی و اشتغال افراد بی بضاعت و تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) می باشد.

  محمد رادمهر ابراز داشت: نظر به ظرفیت های کم نظیر جاسک در بحث کشاورزی و آبزی پروری ما از این قابلیت ارزشمند شهرستان می توانیم بیش از پیش در جهت اشتغالزایی در شهرستان اقدام نماییم از این منظر ورود مددجویان به طرح های کشاورزی و آبزی پروری زود بازده در معیشت و اشتغالزایی این عزیزان بسیار تاثیر گذار خواهد بود. ایجاد اشتغال پایدار بهترین و مطمئن ترین راهکار توانمندی مددجویان است که بحمدالله با برنامه ریزی هایی که انجام دادیم کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان جاسک در این راستا تلاش های گسترده ای داشته است.

 
رادمهر عنوان داشت: ایجاد اشتغال پایدار و خودکفایی جامعه هدف دولت تدبیر و امید است.

 
وی خاطر نشان کرد: سرعت گرفتن توسعه کشاورزی یکی از مهمترین راهکارهای افزایش اشتغالزایی مددجویان است،  سرمايه گذاری در بخش کشاورزی علاوه بر اينکه موجب رشد توليد و اشتغال در اين بخش مي شود، با توجه به پيوندهای پسين و پيشين اين بخش با ساير بخش ها و فعاليت هاي اقتصادی، به رشد توليد و اشتغال در بخش هاي ديگر نيز کمک مي کند.

 
وی بیان داشت :با توجه به اهميت موضوع، کميته امداد امام(ره)  در اجرای طرح های اشتغال زایی به خصوص در زمينه طرح های کشاورزی و دامداری گام های موثری برداشته است. اجرای طرح های خود کفايی علاوه بر افزايش توان مالی مددجويان بر عوامل بسياری تاثير گذار بوده که آثار و نتايج مختلف آن کاملا ملموس است. نماینده عالی دولت درشهرستان جاسک خاطر نشان کرد : از جمله آثار مثبت اين اقدام خدا پسندانه، ايجاد فرهنگ کار و تلاش، توانمندسازی، خود باوری و خود اتکايی در بين افراد و خانواده های تحت پوشش امداد در شهرستان جاسک بوده است و مهم تر از ساير موارد مذکور مي توان به ايجاد اشتغال پايدار اشاره کرد. رادمهر افزود: در برنامه ما افزایش منابع جهت سقف وام طرح های اشتغالزای کمیته امداد امام(ره) به طور جد در دستور کاری می باشد.

 
وی در خصوص اینکه آموزش مهارت های فنی و حرفه ای اولین گام ایجاد اشتغال است، اضافه کرد: آموزش مهارت و توانایی برای احراز شغل و یا افزایش مهارت در تمام مشاغل به مددجویان تحت حمایت با هماهنگی این نهاد بصورت رایگان یکی دیگر از برنامه های فرمانداری جاسک برای توانمند سازی افراد بی بضاعت و تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) است.

 
ایشان وجود چند رودخانه در منطقه و خودکفایی در بحث برق و همچنین دارا بودن خط هوایی و فرودگاه که لازمه صادرات محصولات کشاورزی می باشند که خوشبختانه شهرستان جاسک این قابلیت های ارزشمند را دارا می باشد که این مهم از اولویت های اصلی کشاورزی پایدار می باشد.

 
و در ادامه افزود: یکی از مهمترین برنامه های فرمانداری شهرستان جاسک تلاش برای جذب سرمایه گذار و توسعه سرمایه گذاری در بخش های خصوصی می باشد که ما در این خصوص به یاری خدا موفقیت های ارزشمندی در بحث جذب سرمایه گذاران کشوری در شهرستان داشته ایم که در این مقال نمی گنجد مطلب را بسط نمایم ان شاالله در مصاحبه ای دیگر این موضوع و موفقیت هایی که فرمانداری جاسک داشته است را مفصل شرح خواهم دارد، لذا بحث جذب سرمایه گذار موجب افزایش اشتغال و توسعه سطح زیر کشت کشاورزی در منطقه را به دنبال خواهد داشت.

 
محمد رادمهر ابراز نمود: از دیگر برنامه هایی فرمانداری جاسک در بحث اشتغال افراد بی بضاعت و مددجویان کمیته امداد از طریق ظرفیت های بخش کشاورزی و آبزی پروری می توان به ورود خیرین و نیکوکاران برای ایجاد واحدهای کشاورزی و آبزی پروری و همچنین تولیدی و بسته بندی و فرآوری محصولات کشاورزی در سطح شهرستان اشاره کرد که در این خصوصی به یاری خدا ما توانسته ایم خیرین و نیکوکاران را به شهرستان گسیل کنیم و به زودی شاهد اتفاقات خوبی در سطح شهرستان خواهیم بود. وی ادامه داد: طرح های خود اشتغالی، گام مهمی در تامین معیشت خانواده های نیازمند و استقلال اقتصادی مددجویان است و نخستین و اساسی‎ترین گام در این رابطه ایجاد روحیه خوداتکایی و اعتماد به خود و روحیه علاقه به کار و نبود اتکا به دیگران است. توانمندسازی افراد تحت حمایت مهم‌ترین برنامه فرمانداری جاسک است.

 
رادمهر افزود: موضوع اشتغال یکی از مهم ترین اهدافی است که دکتر همتی استاندار محترم هرمزگان به آن تاکید دارند و پیگیری های ارزشمندی در این خصوص از سوی ایشان انجام گرفته است.

 
وی عنوان نمود: دوره‌های حرفه‌آموزی ومهارت در بخش‌های کشاورزی، دامپروری، شیلات، صنایع‌ دستی، فعالیت‌های صنعتی و خدماتی برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد اجرا شده است.

 
فرماندار جاسک گفت: در راستای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و تسهیل کردن فرآیند ایجاد طرح‌ها برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) تفاهم‌ نامه‌های همکاری فی مابین کمیته امداد با شیلات و جهاد کشاورزی پیگیری کرده ایم و بطور جد در دستور
کاریمان است که بزودی خبر این مهم را اعلام خواهیم کرد.

  وی بابیان اینکه کارفرمایانی که بتوانند با به‌کارگیری مددجویان کمیته امداد امام (ره) در حوزه‌های مختلف تولیدی بخش کشاورزی و دامداری, آبزی پروری اقدام کنند می‌توانند از بسته حمایتی این نهاد استفاده کنند. محمد رادمهر ابراز کرد: کاریابی و جذب مددجویان توسط کارفرمایان بخش خصوصی را از اولویت‌های کمیته امداد خواند و گفت:‌ کمیته امداد در صورت جذب مددجویان تحت پوشش خود و یا فرزندان آنان در مشاغل بخش خصوصی از کارفرمایان مربوطه حمایت‌های خوبی به عمل می‌آورد.

 
وی در مورد نوع حمایت‌های یاد شده از کارفرمایان نیز عنوان کرد:‌ کمک هزینه پرداخت بیمه به ویژه در مناطق محروم استان،‌ اعطای حق‌الزحمه به‌کارگیری هر کدام از مددجویان به کارفرمایان از جمله این حمایت‌ها است. در مورد کمک هزینه پرداخت بیمه تصریح کرد:‌ کمک هزینه پرداخت بیمه در راستای تشویق بخش خصوصی جهت ایجاد اشتغال به ویژه برای مددجویان کمیته امداد امام(ره) حتی مشمول کارفرمایانی که به صورت انفرادی نیروی کار جذب می‌کنند نیز می‌شود.

 
فرماندار شهرستان جاسک گفت: یکی از اهداف فرمانداری در بحث صرفه جویی آب، تبدیل کشاورزی از حالت کشت های زمینی به کشت های گلخانه ای می باشد که این مهم در دستور کار جدی وزارت جهاد کشاورزی نیز می باشد. وی افزود: با توجه به شرایط اقلیمی مناسب شهرستان جاسک جهت کشاورزی در تولید محصولاتی نظیر خرما، موز، انبه، گواوا، هندوانه و برخی صیفی جات، تنباکو و چندین محصول باغی و زراعی دیگری که با کیفیت بالایی تولید می شوند، می توانیم شاهد رونق بیشتر محصولات در منطقه باشیم.

 
نماینده عالی دولت در شهرستان جاسک اذعان داشت: در بخش کشاورزی زیر ساخت های زیادی در منطقه به وجود آمده است که توسعه هر یک در رشد اشتغال ‌زایی تاثیر بسزایی خواهد داشت که در این میان می توان به پرورش آبزیان اشاره کرد که در پی آن صادرات و ارز آوری و اشتغالزایی را به دنبال خواهد داشت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها