معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان:

بندرخمیر به عنوان شهر تالابی ثبت جهانی می شود



بندرعباس - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: فرآیند ثبت جهانی بندرخمیر به عنوان تنها کاندید کشور برای کسب عنوان شهر تالابی در کنوانسیون رامسر آغاز شد.

به گزارش صیح ساحل به نقل از خبرگزاری مهر، رضا مدرس در اولین جلسه  کارگروه استانی ویژه طرح ملی ثبت جهانی بندرخمیر به عنوان شهر تالابی، افزود: با توجه به شروع رسمی فرآیند ثبت جهانی بندرخمیر به عنوان تنها کاندید کشور برای کسب عنوان شهر تالابی در کنوانسیون رامسر، باید اقدامات لازم در این خصوص انجام گیرد.

وی با اشاره به خلاصه ای از الزامات شهر تالابی اعلام شده کنوانسیون رامسر، بیان کرد: بخش مهمی از این الزامات بحث مدیریت یکپارچه شهری است که زیرساخت های شهری اعم از مدیریت پسماند، منابع آبی، فاضلاب شهری، مدیریت خورها، گردشگری، صیادی، فضای سبز، بهبود معیشت پایدار و موارد دیگر را در بر می گیرد.

مدرس بر پیگیری جدی اجرایی کردن فاضلاب شهری تاکید کرد و افزود: همچنین تبدیل ساختمان تاریخی گمرک به مرکز ثبت جهانی و راه اندازی موزه تالاب و دریانوردی در آن منطقه توسط اداره بنادر از دیگر مواردی است که باید با جدیت توسط دستگاه های متولی پیگیرس شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان، اضافه کرد: تعیین دقیق وظایف کلیه دستگاه طبق الزامات شهر تالابی، تهیه طرح گردشگری تالابی و کاهش آلودگی های معادن حوزه تالاب از دیگر مواردی است که باید مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

وی تصریح کرد: باید موضوع در جلسه آینده شورای برنامه ریزی استان مطرح و در دستور کار رسمی تمامی ارگان های مربوطه قرار گیرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها