كمبود پنج هزار نيروي انساني در آموزش و پرورش هرمزگان



معاون پژوهش و برنامه ريزي اداره كل آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت: اين استان در سال تحصيلي جديد با كمبود پنج هزار نيروي انساني كه 2 هزار و 900 نفر آن معلم هستند، مواجه است.

 

به گزارش صبح ساحل به نقل از ايرنا، عليرضا فولادي روز سه شنبه در نشست شوراي آموزش و پرورش استان افزود: علت كمبود نيروي انساني در آموزش و پرورش بازنشستگي نيروها، تراز منفي نقل و انتقال هاي نيروي انساني از هرمزگان به خارج از استان و افزايش و پراكندگي جمعيت دانش آموزي است.

وي بيان داشت: اين مشكل در سال تحصيلي جديد با به كارگيري يكهزار نيروي حق التدريسي، جذب 250 سرباز معلم، اختصاص 194 نفر سهميه استخدامي ماده 28 و جايگزيني نيروها به صورت شيفتي و اضافه تدريس جبران مي شود.

 

معاون پژوهش و برنامه ريزي اداره كل آموزش و پرورش هرمزگان اظهار كرد: هم اكنون 27 هزار نيروي فرهنگي در مدرسه هاي استان مشغول به فعاليت هستند كه از اين تعداد 14 هزار معلم هستند.

وي گفت: تا سه سال آينده با كمبود شديد نيروي انساني در اين استان مواجه خواهيم بود، چرا كه هر سال 30 درصد از نيروها به علت بازنشستگي و 10 درصد نيز از كادر اداري آموزش و پرورش استان خارج مي شوند.

 

به گفته فولادي براي جبران اين كمبود بايد هر سال 900 نيروي انساني شامل500 نيرو از محل سهميه استخدامي ماده 28 و 400 نيرو از محل جذب كنكور سراسري دانشگاه فرهنگيان به اين استان اختصاص يابد.

وي اضافه كرد: هم اكنون 600 كلاس درس با 720 نيروي انساني در اين استان نيز با تعداد دانش آموز كمتر از حد نصاب فعاليت دارند.
گفتني است بر اساس دستور العمل و آئين نامه وزارت آموزش و پرورش، استاندارد فعاليت مدرسه در آموزش متوسطه اول 30 دانش آموز و متوسطه دوم 20 نفر است.

 

 

در سال تحصيلي جديد 340 هزار دانش آموز در سه هزار و 557 مدرسه مشغول به تحصيل هستند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها