مجتمع آموزش عالی میناب به دانشگاه مکران تبدیل می شود



رییس مجتمع آموزش عالی میناب گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی موجود و سند راهبردی این مجتمع آمادگی لازم جهت تبدیل به دانشگاه سواحل مکران به مرکزیت شرق هرمزگان را دارد.

 

به گزارش صبح ساحل به نقل از ایرنا، عباس مرادی عصرسه شنبه درجمع خبرنگاران اظهارداشت: مجتمع آموزش عالی میناب ظرفیتی درشرق استان است که نیاز به معرفی بیشتر و بهتر دارد تا مردم و دستگاه های اجرایی ضمن آگاهی از این ظرفیت بتوانند از آن استفاده کنند.

وی افزود: نقش رسانه ها و فعالان حوزه اطلاع رسانی در معرفی مجتمع آموزش عالی میناب بسیار مهم و ضروری است.

 

وی ادامه داد: آموزش عالی در استان هرمزگان در قالب دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد و دیگر مراکز آموزش عالی توسعه پیدا کرده ولی در شرق هرمزگان آموزش عالی که بتواند مبنای شکل گیری یک دانشگاه مستقل و دارای ساختاری نظیر هیات علمی، آزمایشگاه و ماموریت گرا باشد تنها مجتمع آموزش عالی میناب است.

وی به تشریح روند شکل گیری دانشگاه و مجتمع اشاره کرد و اظهار داشت:مجتمع آموزش عالی میناب ابتدا دانشکده بود و سپس به مجتمع که شامل حداقل دو دانشکده است ارتقا پیدا کرد و بعد از این که به سه دانشکده رسید به یک دانشگاه با ساختار تعریف شده تبدیل می شود.

 

وی اضافه کرد: این ظرفیت تحت عنوان دانشکده کشاورزی میناب پایه ریزی شده بود که سپس با اضافه کردن دانشکده مهندسی و علوم کاربردی و تدوین و تصویب سند راهبردی توسعه مجتمع در هیات امنا وزارت علوم مجتمع آموزش عالی میناب شکل گرفت.

رئیس مجتمع آموزش عالی میناب اظهار داشت: برای هموار شدن مسیر توسعه مجتمع نیاز به سند راهبردی توسعه و نقشه راه بود که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هم این نقشه را بپذیرد بنابراین یکی از اقدامه های اساسی ما تدوین سند راهبردی توسعه مجتمع آموزش عالی میناب بود که در افق پنج ساله تدوین شده است.

مرادی تصریح کرد: با گذشت دو سال از آن، اکنون مجتمع آموزش عالی میناب دارای دو دانشکده شامل دانشکده کشاورزی و دانشکده مهندسی و علوم کاربردی است و تعداد اعضا هیات علمی برابر این افق به ۴۰ نفر باید برسد که امسال در مهرماه به ۱۴ نفر می رسد.

 

مرادی بیان کرد: در افق پنچ ساله تعداد رشته های این مجتمع نیز به ۲۰ رشته باید برسد که اکنون هفت رشته است.

وی، ایجاد کلینیک گیاه پزشکی برای خدمات رسانی به مردم و پژوهشکده مکران در سیریک را از برنامه های کلان مجتمع آموزش عالی میناب عنوان کرد و افزود: این مهم نیز در سند راهبردی توسعه مجتمع دیده شده و با جدیت در حال پیگیری است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها