کمبود آب از چالش های اساسی هرمزگان است



مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان گفت: موضوع آب چالش اساسی استان است که همگان باید به عنوان یک تکلیف در جهت اصلاح وضعیت موجود گام برداریم.

 

به گزارش صبح ساحل به نقل از خبرگزاری موج، هوشنگ ملایی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان، در دیدار با نماینده ولی فقیه در هرمزگان ضمن تشریح وظایف و عملکرد شرکت آب منطقه ای اظهار داشت: باید به مردم اعتماد کنیم چرا که دولت و ملت با همکاری متقابل می توانند بر مشکلات چیره شوند.

وی گفت: موضوع آب چالش اساسی استان است که همگان باید به عنوان یک تکلیف در جهت اصلاح وضعیت موجود گام برداریم.

 

ملایی بیان داشت: از سه میلیارد متر مکعب آب های سطحی در استان هرمزگان کمتر از یک میلیارد مهار می شود، یک میلیارد به دریا می ریزد و ما بقی تغذیه در سفره های زیر زمینی می شود.

وی ضمن درخواست از امام جمعه بندرعباس جهت پرداخت به مسایل صرفه جویی در مصرف آب در خطبه های نماز جمعه تصریح کرد: نقش روحانیون و ائمه جماعات در روشنگری و انتقال مباحث مختلف به مردم نقشی بی بدیل و اساسی است که بحث صرفه جویی آب نیز از مباحث جدی و حیاتی است که باید به مردم ارائه شود.

ملایی شیوه صحیح آبیاری با استفاده از روش های نوین را در بالا بردن میزان صرفه جویی در مصرف آب بسیار با اهمیت خواند و گفت: اهمیت دادن به کشت گلخانه ای افزایش میزان محصول را به دنبال خواهد داشت و در این شرایط اقتصادی در صورت تقویت کشاورزان ظرفیت مناسبی در بحث اشتغالزایی نیز به وجود خواهد آمد که می توان از این ظرفیت در راستای تقویت اقتصاد خانواده ها استفاده کرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان نیز در این دیدار ضمن تقدیر از شرکت آب منطقه ای به خاطر حضور و مشارکت در روز عاشورا به واسطه تامین آب شرب عزاداران و نقش سقا داشتن، اهمیت مصرف بهینه آب و صرفه جویی را یاد آور شد و گفت: بیش از 60 آیه به روشنی در قرآن کریم بر اهمیت آب تاکید دارد که این وظیفه همگی ما را در قبال آب سنگین تر می کند.

حجت الاسلام عبادی زاده با اشاره به این که در این آیات خداوند متعال زندگی ما انسانها و کل موجودات را بستگی به آب دانسته تصریح کرد: در روایات نقل شده از ائمه اطهار هم به روشنی بر نقش آب اشاره شده و وجود همه موجودات وابسته به آب عنوان شده است.

 

 

امام جمعه بندرعباس صرفه جویی و قناعت خصوصاً در استفاده از منابع آبی و ذخایر زیرزمینی را از مهمترین عوامل زندگی بشر دانست و یادآور شد: با توجه به محدود بودن منابع آبی دراستان هرمزگان فرهنگ مدیریت صحیح مصرف آب باید به عنوان الویت کاری قرار گیرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها