تبریک روز ملی شعر ادب به شاعران و ادب دوستان هرمزگان



مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان بیست هفتم شهریور روز ملی شعر و ادب پارسی را به شاعران و خانواده شعر و ادب هرمزگان تبریک گفت. به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ، رضا کمالی زرکانی  ضمن تاکید بر اهمیت این روز افزودسالروز درگذشت زنده یاد استاد شهریار  در تقویم رسمی کشور روز شعر و ادب پارسی نام گذاری شده است.
وی به جایگاه شعر در استان اشاره کرد و بیان داشتاستان هرمزگان دارای شاعران خوش قریحه و طناز میباشد و از جایگاه خوبی در کشور برخوردار است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اظهار داشتاستان هرمزگان به واسطه ایجاد و برگزاری کنگره ملی شعر و داستان جوان کشور از پیشینه و سابقه خوبی در حوزه شعر و ادب برخوردار میباشد اما متاسفانه چندین سال است که این رویداد به دلایل مختلف برگزار نشده و هم اکنون مهمترین مطالبه ادب دوستان است.
کمالی زرکانی خاطر نشان کردبرگزاری مجدد کنگره و احیای آن به شرایط گوناگونی وابسته است که نیازمند آسیب شناسی و ریل گذاری مجدد است زیرا زیرساخت های آن در این چند سال از بین رفته و در گام نخست باید خانواده شعر و ادب استان به اجماع و ایجاد زیر ساخت مجدد و فعال سازی انجمن های شعر و ادب در همه شهرهای استان و کشف و تربیت  استعدادها بپردازند واگرنه صرف برگزاری بدون تحول مشکلی را حل نخواهد کرد.
وی برگزاری کنگره را در دستور کار بلند مدت فرهنگ و هنر استان دانست و گفتبدون شک مهیا کردن زیرساخت های این رویداد یک پروسه زمانبر و طولانی است و از همه شاعران و ادب دوستان میخواهیم که در این مسیر یاریگر ما باشند و در اصل این کنگره باید توسط جامعه ادبی استان مدیریت و برگزار شود تا به نتیجه مطلوب برسد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها