مردم به کمک نیروهای پاکسازی ساحل قشم از تاربال‌ها بشتابند



مشاهده تاربال در سواحل، از اولین هشدارهای بروز آلودگی نفتی است و اهمیت گلوله‌های نفتی یا تاربال به سبب همین هشدار دهندگی است.

به گزارش صبح  ساحل به نقل از ایرنا، مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم شامگاه سه شنبه در نشست با خبرنگاران گفت: ۱۰۰ نیرو در قالب پنج گروه از شرکت تعاونی کارکنان منطقه آزاد، محیط زیست، اداره بنادر و دریانوردی، کلوپ های غواصی، محیط زیست، شهرداری و مردم جزیره قشم به پاکسازی سواحل آلوده به مواد نفتی می‌پردازند تا میزان انجام کار برآورد شود.

سید محمد هاشم داخته افزود: یک گروه با استقرار در ساحل پارک زیتون به پاک‌سازی این منطقه تا کمپ آفتاب اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: تیم دیگر ساحل بین پارک آفتاب تا پلاژ سیمین را پاک‌سازی خواهد کرد.

مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: گروه سوم در پلاژ سیمین از امروز(سه شنبه) شروع به کار کرده اند و پاک‌سازی این مناطق را ادامه می دهند.

وی افزود: گروه چهارم تاربال‌های موجود در حد فاصل پلاژ سیمین تا پارک زیست فناوری خلیج فارس را جمع‌آوری می‌کنند.

داخته ادامه داد: گروه پنجم نیز برای پاکسازی ساحل دیرستان به آن منطقه اعزام می شوند.

مردم ساعت ۶ صبح و ۱۶ بعداز ظهر به ساحل‌ها بیایند

وی اظهارداشت: با توجه به وضعیت جزر و مد در این سه روز، زمان پاک‌سازی در شیفت صبح از ۶ و ۳۰ دقیقه تا ۱۰ صبح و شیف بعد از ظهر از ۱۶ تا ۱۹ در نظر گرفته شده‌است.

مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد افزود: برای کمک‌رسانی مردم، اقلام مختلفی از جمله دستکش، بیلچه و کاردک تهیه شده‌است، اما مردم در صورت امکان این موارد را به همراه خود داشته‌باشند.

وی ادامه داد: گروه‌ها از روز چهارشنبه تا جمعه به مدت سه روز در مکان های ذکر شده مستقر هستند.

داخته خاطرنشان کرد: اگرچه بحث آلودگی‌های دریایی و پاکسازی آن در حوزه بنادر و دریانوردی تعریف شده است، اما دیگر نهادها نیز با احساس مسوولیت وارد میدان شدند، تا هرچه سریع‌تر ساحل‌های قشم از آلودگیهای نفتی پاک شود.

وی افزود: تاربال‌ها باعث نابودی فیتوپلانکتون‌ها و حیوانات کوچک می شود که باین امر چرخه زیستی دریا را به خطر می‌اندازد.

مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد ادامه داد: همچنین تاربال‌ها به دلیل چسبندگی زیاد می‌تواند پرندگان دریایی، و حیوانات کوچک دریا از جمله حلزون، خرچنگ و مانند آن را از بین ببرد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در خلیج فارس گسترده شده و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها