وضعیت واریز سود سهام عدالت



مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: اگرچه بارها اعلام کردیم که مشمولان و وراث مشمولان متوفی برای دریافت سودشان مراجعه کنند اما فقط ۵ درصد وراث مشمولان متوفی مراجعه کرده‌اند.

 
به گزارش صبح ساحل به نقل از مهر، از آغاز طرح سهام عدالت تا پایان سال ۹۴ که طرح ۱۰ ساله سهام عدالت تمام شد، در مجموع ۴۹ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۱۹۳ نفر مشمول دریافت سهام عدالت شدند و پس از آن تاریخ ، برنامه‌ای برای ورود مشمولان جدید به سامانه سهام عدالت تدوین نشد.

 
بر اساس آمار، از ۴۹ میلیون نفر مشمول سهام عدالت ۲.۲ میلیون نفر تا آن تاریخ متوفا شده بودند و ۴۷ میلیون نفر مشمول سهام عدالت در قید حیات بودند و ظرف حدود سه سال گذشته که طرح واریز سود سهام عدالت اجرا شد، حدود ۳۰۰ هزار نفر جدید از مشمولان نیز فوت کردند؛ بنابراین تاکنون در مجموع ۲.۵ میلیون مشمول سهام عدالت فوت شده‌اند.آخرین سود سهام عدالت واریز شده به حساب مشمولان مربوط به سال مالی ۹۶ می‌شود که فرآیند واریز از آذر ماه سال گذشته آغاز و تا خرداد ماه امسال ادامه داشت.

 
تنها ۵ درصد از وراث مشمولین فوت شده، برای دریافت سود مراجعه کرده اند

 
جعفر سبحانی مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی در مورد وضعیت مشمولان سهام عدالت، اظهار داشت: از ۴۹ میلیون نفر، طی سال های گذشته حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار مشمول فوت شدند که از زمانی که اعلام کردیم ورثه افراد فوت شده برای دریافت سود سهام عدالت مراجعه کنند، تنها حدود ۵ درصد مراجعه کرده اند و همچنان بیش از ۲ میلیون نفر هنوز مراجعه ای نداشته اند.

 
وی افزود: از سویی دیگر از ۴۷ میلیون نفر مشمول زنده نیز، حدود ۵ میلیون نفر همچنان اقدام به ثبت شماره حساب خود برای دریافت سود سهام عدالت نکرده اند و روند ثبت شماره شباها بسیار با شیب ملایم است و هنوز تغییر ملموسی در میزان ثبت شماره شبا ایجاد نشده است.

 
سبحانی با بیان اینکه محدودیت زمانی برای ثبت شماره شبای بانکی وجود ندارد، ادامه داد: حدس می زنم با توجه به اینکه هیچ گونه محدودیت زمانی برای ثبت شماره شبا در نظر گرفته نشده است مشمولان عجله ای برای انجام این کار ندارند.

 
وی گفت: مشمولانی که هنوز برای ثبت شماره شبای بانکی اقدام نکرده اند باید به نشانی www.samanese.ir مراجعه کنند و بعد از راستی‌آزمایی اطلاعات آنها سود سهام عدالت هر دو سال ۹۶ و ۹۵ به تدریج واریز می‌شود.

 
آغاز فرآیند واریز سود سهام عدالت از اواخر آذر یا اوایل دی

 
مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی در رابطه با سود سال مالی ۹۷ نیز، اظهار داشت: مجامع ۳ یا ۴ شرکت در پایان مهر ماه برگزار می شود و به احتمال زیاد میزان سود سال مالی ۹۷ برای هر گروه از مشمولان هفته اول یا دوم آبان ماه مشخص می شود.

 
وی ادامه داد: به موازات سود دریافت و مشخص شده، در صورت تداوم وضعیت کنونی، از اواخر آذر ماه یا اوایل دی ماه فرآیند واریز سود گروه اول مشمولان آغاز می شود.

 
سبحانی تاکید کرد: آنچه که تاکنون قطعیت یافته این است که سود سال مالی ۹۷ بیشتر از سود سال مالی ۹۶  خواهد بود که برای سهم یک میلیون تومان و کمتر به ترتیب، ۱۷۵ هزار و ۹۰ هزار تومان واریز شده بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها