مدیر کل بنادر و دریانوردی اعلام کرد:

پهلوگیری همزمان دو کشتی در بندر شهید رجایی



مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ضمن اعلام خبر ورود ۱,۱ میلیون تن کالای اساسی به بندر شهید رجایی طی شش ماه اخیر گفت: هم اکنون دو کشتی حامل محموله جو و ذرت و یک فروند کشتی کنجاله سویا در این بندر، پهلو گرفته اند.


به گزارش صبح ساحل، «اله مراد عفیفی پور» با بیان جزییاتی در این رابطه اظهار داشت: یکی از این شناورها، حامل۶۰ هزار تن کنجاله سویاست که وارد بزرگترین بندر تجاری ایران شده است.


وی افزود: دو کشتی دیگر حامل جو و ذرت نیز با مجموع محموله ۱۲۵ هزار تن، وارد این بندر شده اند و به زودی بار آن‌ها تخلیه می‌شود.
عفیفی پور خاطرنشان کرد: برای تسریع در تخلیه نهاده‌های دامی، کارکنان بندر همراه با تجهیزات بندری به صورت بیست و چهارساعته مشغول فعالیت هستند.


این مقام مسئول بیان کرد: این محموله ها به سفارش شرکت پشتیبانی امور دام وارد شده و پس از طی شدن تشریفات قانونی و گمرکی آن و انجام مراحل تخلیه و ترخیص، به سراسر کشور ارسال می‌شود.


مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: در نیمه نخست سال جاری، در مجموع حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن کالای اساسی از طریق کشتی وارد بندر شهید رجایی بندرعباس شده است.


وی اولویت پهلودهی شناورها در این بندر را کشتی های حامل کالاهای اساسی دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه روند صادرات شرایط مطلوبی دارد و ۷۰ تا ۸۰ درصد اسکله ها مشغول فعالیت های صادراتی هستند، اما تعادل بین کالاهای اساسی وارداتی و کالاهای صادراتی مدنظر قرار گرفته است و پهلودهی شناورها با اولویت محموله های مورد نیاز مردم انجام می شود.


عفیفی پور از اقدامات صورت گرفته به منظور استفاده حداکثر از نیروی انسانی و تجهیزات توسط شرکت های اپراتوری، نیز سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: با شرکت راه آهن رایزنی لازم به منظور حمل کالاهای اساسی از بندر صورت گرفته است تا سرعت حمل کالا از این طریق افزایش یابد. وی در ادامه به هماهنگی با گمرک برای انجام تشریفات ۲۴ ساعته جهت خروج کالا از بندر اشاره کرد و گفت: با اداره کل حمل و نقل و پایانه ها نیز هماهنگی لازم صورت گرفته است تا کامیون های بیشتری را برای انتقال بار درون و بیرون بندر اختصاص دهند تا از این طریق شاهد بالا بردن سرعت تخلیه از پای کشتی به داخل انبار و از انبار به سمت بازار مصرف باشیم.


شایان ذکر است، بندر شهید رجایی با بهره مندی از شماری افزون بر ۵۰ پایانه و محوه نگهداری کالا با راهبری بخش خصوصی، ۷۰ درصد ترانزیت کالا، پشتیبانی بیش از ۵۸ درصد عملیات غیرنفتی، ۴۳ درصد عملیات نفتی و تخلیه و بارگیری حدود ۸۵ درصد از عملیات کانتینری در سطح کل بنادر کشور را بر عهده دارد.


این بندر با ظرفیت تخلیه و بارگیری ۱۰۰ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی و برخورداری از تجهیزات نوین و روزآمد تخلیه و بارگیری کالا، ۴۰ پست اسکله و نیروهای انسانی زبده و متخصص، به عنوان بزرگترین و پیشرفته ترین بندر بازرگانی ایران محسوب می شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها