مدیر عامل سازمان بنادر خبر داد:

پیمان خواهرخواندگی بندر تریستر ایتالیا و بندر شهید رجایی



مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با مثبت خواندن همکاری های دریایی و بندری ایران و ایتالیا، عنوان کرد: جامعه دریایی ایران ارتباط خوبی با مقامات دریایی کشور ایتالیا دارد.


محمد راستاد در دیدار دبیرکل گروه حمل و نقل دریایی ونیز تاکید کرد: کلیه عملیات های بندری در ایران توسط بخش خصوصی انجام می گیرد و بخش های غیر دولتی با سرمایه گذاری و ایجاد صنایع تولیدی در پسکرانه های بندری فعال هستند.


وی اظهار داشت: در صورت اتصال کامل بندر چابهار به شبکه ریلی کشور، به مزیت های ارتباطی این بندر افزوده خواد شد و این بندر دیگر تنها یک نقطه برای تخلیه و بارگیری کالا نخواهد بود، بلکه یک حلقه از زنجیره لجستیکی جا به جایی کالا محسوب خواهد شد.


مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی  خاطرنشان کرد: در حال حاضر بندر تریستر در ایتالیا و بندر شهید رجایی در ایران، با امضای پیمان خواهرخواندگی، آماده توسعه همکاری های متقابل هستند.


پائولو مالاگوتی؛ دبیرکل گروه حمل و نقل دریایی ونیز در این دیدار با ابراز امیدواری مبنی بر اینکه گروه حمل و نقل دریایی ونیز بتواند پل ارتباطی بین ایتالیا و ایران باشد، افزود: بندر خشک و مکانیزه پادووا در ۴۰ کیلومتری بندر ونیز توسط ریل یه تمام نقاط اروپا متصل است و فرصت خوبی برای جا به جایی کالا از بندر ونیز به نقاط مختلف اروپا ایجاد کرده است.


لازم به ذکر است، گروه حمل و نقل دریایی ونیز مجموعه ای از شرکت های مستقل و غیرانتفاعی است که به دنبال تحولات اخیر دولتی در سیستم مدیریت بنادر ایتالیا ، در صدد معرفی کمپانی ها و گروه های تجاری فعال در زمینه های مختلف کشتیرانی و اقتصاد بنادر ونیز است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها