پیگیری ثبت بندرعباس در شبکه شهرهای خلاق در راستای رونق اشتغال خرد



به گزارش صبح ساحل،به نقل از موج هرمزگان، عباس امینی زاده شهردار بندرعباس، با اشاره به پیگیری ثبت بندرعباس در شبکه شهر خلاق در راستای رونق اشتغال خرد، اظهار کرد: کار کردن در حوزه فرهنگ نیازمند اقتصاد خوب است.

وی با اشاره به اینکه تلاش های اداره کل فرهنگ و ارشاد استان جای تقدیر دارد، افزود: نگاه کنونی این اداره‌کل، چشم‌انداز قابل توجه و بلندی در حوزه فرهنگی است.

شهردار بندرعباس خاطرنشان کرد: اگر مایحتاج و زیرساخت فرهنگ و هنر فراهم نباشد، نمی‌توان این حوزه را به جایگاه مورد انتظار رساند.

امینی‌زاده با تاکید براینکه فرهنگ و هنر در دنیای امروز با اقتصاد یک ارتباط نزدیک دارد، بیان کرد: کار فرهنگی بدون توجه به اقتصاد، توجیه قابل توجهی ندارد و نیاز است به این حوزه با نگاه قوی‌تر و جامع‌تری بپردازیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: علاقمندی به فرهنگ و هنر یک موضوع فطری در وجود انسانها است و هیچ انسانی نیست که از یک موضوع فرهنگی و هنری استقبال نکند.

وی ادامه داد: باید برای رفاه مردم و پاسخ به نیاز آنها، در ایجاد زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری تلاش کنیم.

امینی‌زاده با اشاره به تلاش شهرداری برای ثبت بندرعباس در شبکه جهانی شهرهای خلاق، اظهار کرد: اغلب شهرهای دنیا بعد از چالش‌های اقتصادی، نگاه خود را از سرمایه‌گذاری کلان تغییر داده و به سمت اشتغال خرد روی آورده اند و یونسکو نیز در این حوزه شبکه شهرهای خلاق را راه‌اندازی کرده و با این رویکرد به دنبال تقویت و حفاظت از فرهنگ بومی است.

شهردار بندرعباس اضافه کرد: اگر موضوع شهر خلاق را دنبال می‌کنیم، به این معنی نیست که همه بخش‌ها و جوانب شهر بدون عیب است و ما شعار شهر خلاق را بدهیم.

وی گفت: یونسکو به دنبال توانمندی فیزیکی و کالبدی نیست و فقط توانمندی فطری و ظرفیت های فردی و رونق‌بخشی اقتصاد خرد را دنبال می‌کند و نباید فکر کنیم که همه شهرهایی که به این شبکه پیوسته اند، هیچ مشکلی ندارند.

شهردار بندرعباس با اظهار اینکه یونسکو از راه‌اندازی شبکه شهرهای خلاق دنیا قصد کمک به اقتصاد خرد را دارد، تصریح کرد: می توان از فرهنگ و هنر بومی در توسعه اشتغال خرد شهر بندرعباس و استان استفاده کرد.

وی افزود: مبنای ما در پیوستن به شبکه شهرهای خلاق ایجاد و رونق‌بخشی به اشتغال خرد است.

وی در انتها نیز عنوان کرد: پیشنهادات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ایجاد گذر فرهنگی، پردیس سینمایی و... قابل توجه است و شهرداری در اجرای آنها مشارکت می‌کند.

اضافه می‌شود، در ادامه پیرامون موضوعات و اهداف مشترک دو طرف بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها