استاندار هرمزگان:

بیش از ۷۵ درصد شاغلین بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی هرمزگان بومی هستند



استاندار هرمزگان گفت: بیش از ۷۵ درصد نیروهای شاغل در بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی هرمزگان از نیروهای بومی و ماندگار این استان هستند.

 

به گزارش صبح ساحل به نقل از ایسنا، فریدون همتی در نشست بررسی وضعیت جذب نیرو در بنگاه‌ها و واحدهای اقتصادی و تولیدی فعال در استان هرمزگان، عنوان کرد: بر اساس گزارش تأمین اجتماعی استان بیش از ۵۲ درصد افراد بیمه شده شاغل در بنگاه‌ها و واحدهای اقتصادی و تولیدی فعال در هرمزگان، نیروهای بومی و متولد این استان هستند و بیش از ۲۵ درصد نیروهای آنان نیز افراد دارای سابقه بیش از پنج سال سکونت و ماندگار در هرمزگان هستند.

وی گفت: طبق این آمار بیش از ۷۵ درصد نیروهای شاغل در بنگاه‌های اقتصادی، صنایع و واحدهای تولیدی هرمزگان از نیروهای بومی و ماندگار این استان هستند.

 

وی ادامه داد: همچنین بر اساس گزارش تأمین اجتماعی استان، هزار و ۴۰۱ نفر از افراد شاغل در پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس از نیروهای بومی و متولد استان هرمزگان هستند که این رقم بیش از ۵۰ درصد نیروهای این مجموعه را تشکیل می‌دهد و با اضافه کردن ارقام نیروهای ماندگار و ساکن در استان، مجموع آن به بالغ‌بر ۷۰ درصد در پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس می‌رسد.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: همچنین ۸۱ درصد نیروهای شاغل در پالایشگاه نفت بندرعباس، بومی و ماندگار هرمزگان می‌باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: در مجموعه فولاد هرمزگان نیز بالغ‌بر ۶۵ درصد نیروهای شاغل، بومی و ماندگار استان هرمزگان هستند.

همتی اظهار کرد: این آمار و ارقام نشان می‌دهد که رویکرد و جهت‌گیری جدی بنگاه‌های اقتصادی فعال در هرمزگان، استفاده از نیروهای بومی و ماندگار این استان است.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: دولت نیز درزمینهٔ استفاده از نیروهای بومی دغدغه جدی دارد و ما به‌طور منظم این امر را به‌طور دقیق کنترل می‌کنیم و با بررسی گزارش‌ها هر جا که نیاز به اصلاح باشد، دستورات لازم را صادر می‌کنیم.

 

همتی بیان کرد: ما با تمام توان برای ایجاد اشتغال گسترده برای نیروهای بومی هرمزگان و رفع مشکل اشتغال در حال تلاش هستیم و جذب نیروهای بومی استان در واحدها و بنگاه‌های فعال در هرمزگان رو به بهبود است.

وی اضافه کرد: صنایع و واحدهای تولیدی فعال در هرمزگان با کار جهادی در حال تلاش هستند و در کنار آن باید دغدغه محیط پیرامون و ایفای مسئولیت‌های اجتماعی را داشته باشند.

 

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: اعداد و ارقام موجود نشان‌دهنده، اشتغال خوب نیروهای بومی در بنگاه‌های اقتصادی هرمزگان است و باید باز هم تلاش کنیم تا این میزان افزایش یابد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها