هرمزگان با هیچ بحران کارگری و اشتغال مواجه نیست



به گزارش صبح ساحل،به نقل از ایسنا،هادی ابراهیمی در خصوص پخش برخی مطالب در فضای مجازی در خصوص رکورد نرخ بیکاری در استان هرمزگان، گفت: کسانی که مبادرت به پخش چنین مطالبی می‌کنند تنها به دنبال نا امید کردن جامعه و برخی اهداف سیاسی شخصی هستند.

وی با بیان اینکه یک فرد کارشناس باید با در نظر گرفتن تمامی شاخص‌ها و کنار هم قرار دادن آن‌ها اقدام به نتیجه‌گیری کند، تصریح کرد: هرمزگان در بهبود وضع کسب‌وکار یکی از استان‌های پیشتاز کشور است و این خود نشان‌دهنده تلاش مسئولین در جهت رونق کسب‌وکار و وارد شدن جوانان به عرصه اشتغال است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه هرمزگان بالاترین نرخ رشد مشارکت و متقاضی به کار در جمعیت را با رشد 5 درصدی در کشور داراست، اضافه کرد: امید به کسب‌وکار زیاد یعنی هرمزگان دارای نیروی کار و با انگیزه است.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری نسبت به فصل بهار با کاهش 1.7 درصدی روبه‌رو بوده است، عنوان کرد: نسبت بیکاری به تابستان سال گذشته با رشد 1.5 درصدی روبه‌رو بوده این در حالی است که نرخ مشارکت با رشد 5 درصدی و در کنار آن نسبت اشتغال تابستان سال جاری به مدت مشابه سال گذشته بیش از 3 درصد رشد داشته و از 38.3 به 41.2 رسیده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه از زمان همتی در مسند استانداری هرمزگان نرخ مشارکت در سال 96 که 38.4 درصد بود در سال جاری به 48 درصد رسیده است، خاطرنشان کرد: در هرجایی اگر متناسب با نرخ رشد مشارکت، شغل ایجاد نشود شاهد وضعیت بحرانی خواهیم بود که خوشبختانه در هرمزگان شاهد این موضوع نیستیم.

وی با بیان اینکه جمعیت شاغل هرمزگان براساس این آمارها در سال گذشته 550 هزار نفر بوده است که در سال جاری با رشد 90 هزارنفری رو به بوده‌ایم، تصریح کرد: بهبود فضای کسب‌وکار و تبدیل هرمزگان به کارگاه مشاغل سبب شده که شاهد کمترین تنش بیکاری در هرمزگان باشیم.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان هرمزگان با اشاره به اینکه هرمزگان بالاترین رشد اشتغال و نرخ مشارکت در کسب‌وکار در کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: متأسفانه در فضای مجازی شاهد انعکاس معکوس این نرخ‌ها هستیم تا در دل جامعه نا امیدی تزریق شود.

وی ادامه داد: بی‌انصافی است این‌گونه مطالب خلاف واقعی منعکس شود درحالی‌که آمارهای واقعی با مطالب عنوان‌شده در فضای مجازی متفاوت است؛ نه بنده این آمارها را اعلام کرده‌ام نه استاندار بلکه مرکز آمار با انتشار آن نشان داد که هرمزگان در فضای کسب‌وکار مناسب و وضعیت مطلوبی قرار دارد.

ابراهیمی در پایان گفت: درحالی‌که کشور در جنگ اقتصادی و در مواجه با تحریم‌های ظالمانه آمریکا قرار دارد اما هرمزگان با هیچ بحران کارگری مواجه نیست و به‌خوبی شرایط کسب‌وکار روبه‌رو شد است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها