صادرات بیش از ۱۳ میلیون دلار محصولات تولیدی قشم به خارج از کشور



به گزارش صبح ساحل،محمد مهدی برنجی صبح امروز در جمع خبرنگاران، گفت: این میزان صادرات محصولات تولیدی قشم به شش ماهه نخست امسال مربوط می شود و پیش بینی می شود آمار صادرات شش ماهه دوم سال با توجه به افزایش شمار واحدهای صنعتی، بیشتر از شش ماهه نخست شود.
وی اظهار کرد: هم اینک ۱۹۷ شرکت تولیدی در چهار شهرک صنعتی تولا، فجر، کاوه و سوزا فعالیت می کنند که محصولات تولیدی ۲۰ شرکت به حوزه صادرات اختصاص دارد.
مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: ماهی خُشک، شمش روی، دستگاه آنالایزر گاز، شناورهای فلزی، اُدکلن، سیمان و کلینکر، سیگار، کامپند پلی اتیلن، ماهی و میگو عمده ترین محصولات تولیدی حوزه صادرات منطقه آزاد قشم است.
وی ادامه داد: محصولات تولیدی در واحدهای صنعتی قشم به امارات متحده عربی، سومالی، پاکستان، شارجه و دیگر مناطق آزاد کشور صادر می شود.
برنجی با اعلام اینکه ۳۰ شرکت جدید با جذب ۵۴۱ نیروی کار در این منطقه در حال احداث می باشد، افزود: ۷ شرکت با پیشرفت ۸۵ در صد و شرایط جذب افزون بر ۷۰ نیروی کار تا پایان امسال به بهره‌برداری می رسد.
به گفته برنجی، طی چهار و نیم سال گذشته و در دوره سکانداری حمید رضا مومنی به عنوان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، ۹۸ پروانه بهره برداری برای فعالان اقتصادی صادر شده که ۵۸ مورد آن با سرمایه هشت هزار میلیون دلار و افزون بر هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی با ایجاد شرایط کار برای یک هزار و ۶۸ نفر از افراد بومی و غیربومی در حوزه های مختلف تولیدی و صنعتی فراهم شده است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۹۷ شرکت با جمعیت ۴ هزار و ۸۱۹ نیروی کار در بخش های مختلف تولیدی و صنعتی در منطقه آزاد قشم فعالیت می کنند که با تکمیل ۳۰ واحد صنعتی در درست احداث شمار واحدهای تولیدی به ۲۲۷ و آمار نیروهای این شرکت ها هم به ۵ هزار و ۳۶۰ نفر افزایش می یابد. 
به گزارش ایسنا، جزیره قشم به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس با یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت با داشتن ظرفیت فراوان نفت و گاز، موقعیت بسیار ارزشمند صنایع دریایی، موقعیت ویژه در بخش گردشگری و بازار مناسب خرید در جنوب ایران واقع شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها