تولید نخستین بویه اقیانوسی ساخت ایران دربندرعباس



به گزارش صبح ساحل،بویه ها یا علایم شناور دریایی تاکنون به صورت واردات، از تولیدات سازنده های خارجی، تامین و در آبراهه های دریانوردی مناطق مختلف خلیج فارس و دریای عمان از جمله محدوده آب های تنگه هرمز نصب شده اند.
 
خرید هر نمونه خارجی تولید کشورهای اروپایی و استرالیا بین ۲۰ تا ۲۵ هزار دلار هزینه ارزی برای کشور به دنبال دارد.

ساخت نخستین بویه پلی اتیلن اقیانوسی تولید داخل با استفاده از مواد و مصالح داخلی می تواند گام مهمی در خودکفایی کشور، عدم نیاز به واردات آن و جلوگیری از خروج ارز محسوب شود.

این تجهیز استراتژیک از نوع بویه اقیانوسی، با بهره گیری از فناوری قالب گیری دورانی و استفاده از مواد پلی اتیلن خام درجه یک محصول پتروشیمی های داخل کشور طی دوماه، تولید شده و یک محصول ۱۰۰ درصد ایرانی محسوب می شود.
این محصول با همکاری مشترک دو شرکت فعال تولیدی و تجهیزات دریایی در مرکز استان هرمزگان با اشتغالزایی مستقیم برای ۴۰ نفر، تولید و اوایل هفته جاری، برای انجام آزمایش های تعادل، شناوری و ثبات رنگ در حوضچه بندر شهید رجایی بندرعباس به آب اندازی شد.

 امیدواریم این محصول پس از طی کردن دوره آزمایشی سه تا شش ماهه، اوایل سال آینده به تولید انبوه برسد و در دسترس بنادر و سواحل منطقه خلیج فارس و سایر استان های ساحلی کشور قرار گیرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها