آبزیان بدون مجوز شیلات از بندرخمیر خارج نشود



صیادان بندرخمیر موظف هستند صید خود را در خود شهرستان عرضه کنند و بدون مجوز از شیلات نباید هیچ نوع ماهی از این منطقه خارج شود.

 

به گزارش صبح ساحل فرماندار بندرخمیر در خصوص تخلف برخی صیادان در ارسال ماهی به خارج از شهرستان ویا استان گفت: گاهی اوقات از رسانه‌ها و فضای مجازی شنیده می‌شود که تعدادی اندکی از صیادان سودجو تمام صید روزانه خود را به خارج استان هرمزگان ارسال می‌کنند که این یک نوع تخلف محسوب می‌شود.

میرهاشم خواستار سه شنبه شب درنشست بررسی عملکرد بازرسان اتحادیه‌های صنفی شهرستان افزود: خارج کردن آبزیان باعث کمبود ماهی دربازار و همچنین ضایع شدن حقوق مردم شهرستان خمیر می‌شود که این امر غیرقابل‌ قبول است.

 

وی با قدردانی از اتحادیه های صنفی درشناسایی مشکل صنفی و تلاش درجهت حل آن، خواستار ارسال گزارش مردمی صنف‌های متخلف از جمله صیادان به دستگاه‌های نظارتی بندرخمیر شد.

فرماندار بندرخمیر همچنین درخصوص کم فروشی تعمیرکاران و آگاهی ناکافی درتعمیر خودروی افراد گفت: گرچه بیشتر این گروه از جامعه، انسان‌های شریفی هستند اما لازم است دستگاه‌های نظارتی، بیشتر در این مورد نظارت وکنترل کنند و درصورت مشاهده چنین تخلفاتی برخورد نماید.

خواستار گفت: بیشتر اوقات تخلف‌های صنفی از جمله کم فروشی و گران فروشی مورد اعتراض بسیاری از مصرف کنندگان قرار می‌گیرد اما این تنها درحد اعتراض شفاهی به متخلفان وگلایه از اهالی رسانه است و مردم کمتر حقوق خود را از راه‌های قانونی پیگیری می‌کنند.

 

وی ادامه داد: باتوجه به پیگیری‌های انجام شده، بزودی شعبه تعزیرات دربندرخمیر راه اندازی می‌شود و در رسیدگی به پرونده‌های تخلف اصناف و قاچاق کالا و ارز نیز تسریع می‌یابد.

فرماندار خمیر ابرازداشت: نقش اصناف وبازاریان درتوسعه اقتصادی جامعه بسیار موثر است و انتظار می‌رود در شرایط کنونی وضعیت کشور، اجازه ندهیم که برخی افراد سودجو از شرایط موجود سوء استفاده کنند.

 

پدیده دستفروشی و تبعات آن درسطح شهر، گلایه صنف نانوایان از افزایش نیافتن قیمت نان درچند سال گذشته، رعایت نکردن بهداشت فردی برخی از نانوایی‌ها، کم فروشی و بدون پروانه کسب بودن برخی ازصنف‌ها، تاخیر در زمان صدور پروانه کسب متقاضیان، درج نشدن برچسب قیمت کالا، نبود نرخنامه دربرخی مغازه‌ها، اشغال پیاده رو و معابرعمومی توسط برخی اصناف و ایجاد سیمای شهری نازیبا و ضعیت نامناسب بازارماهی فروشان بندرخمیر از موضوع‌های مهم مطرح شده در این نشست بود.

طبق اعلام اداره صنعت، معدن وتجارت بندرخمیر، این شهرستان دارای یک اتاق اصناف، ۸ اتحادیه صنفی و حدود هزار و ۲۲۲ واحدصنفی است.
شهرستان بندرخمیر با ۵۶ هزار نفر جمعیت در ۱۷۵ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها