انتظار برخورد با مدارس فوتبال غیر مجاز را داریم



مدارس فوتبال جایگاه خوبی را در میان خانواده‌ها پیدا کرده اند. کودکان و نونهالان زیادی برای فراگیری آخرین متدهای روز فوتبال در این مدارس نام نویسی می کنند که استان فوتبال خیز هرمزگان نیز از این قاعده مستثنی نیست و فوتبال آموزان زیادی در این مدارس تحت نظر مربیان به تمرین و آموزش می پردازند.

به گزارش صبح ساحل، با یک نگاه اجمالی به این موضوع باید بررسی کرد که آیا این مدارس از استانداردهای لازم از قبیل زمین چمن مناسب، مربیان کارآمد و دیگر امکانات سخت افزاری و نرم افزاری برخوردار هستند یا خیر.

باید بدانیم کیفیت آموزش ها به شکل مورد انتظار بوده و می تواند فوتبال آموزان را به سمت فوتبالیست شدن حرفه ای ببرد.

برای دانستن این چرایی و چگونگی ها به سراغ ریئس کمیته جوانان واستعدادیابی هیات فوتبال هرمزگان رفتیم تا نظرشان را در خصوص معیارهای این مدارس مطابق با قوانین روز فیفا و همچنین رعایت استانداردهای لازم جویا شویم.

محمد زراعتکار عنوان کرد: در سال‌های اخیر هیات فوتبال در راستای رشد و توسعه این رشته پرطرفدار به ۳۰ مدرسه فوتبال مجوزفعالیت داده است ، که بیشترین آن به تعداد ۱۸ مدرسه درشهرستان بندرعباس فعالیت دارند. وی بیان داشت : اکثر مدارس فوتبال در شهرستان ها ی هرمزگان دارای مدارس فوتبال هستتند ، که این مراکز ، آموزش را از پایه شروع کرده و نقش بسیار موثر و ارزشمندی در رشد و توسعه فوتبال دارند.

مدیر کمیته استعدادیابی هیات فوتبال استان هرمزگان در خصوص رعایت استانداردهای لازم از سوی این مدارس و کیفیت مربیان اظهار کرد: در بحث آموزش مربیان، با برگزاری کلاس های مربیگری که از سوی کمیته آموزش صورت گرفته مربیان ارتقاء پیدا کرده و کلاس مربیگری B اسیا را گذرانده اند ، گرچه هنوز به استانداردهای مورد انتظار نرسیدیم ولیکن توانسته ایم در حد توان در این راه گام برداریم و مربیان و مدیران فنی برای مدارس فوتبال معرفی کنیم.

زراعتکار تاکید کرد: در حال حاضر هر مدرسه فوتبال دارای یک مدیر فنی است که دارای بالاترین مدرک مربیگری است و می تواند در توسعه و برنامه ریزی آموزشی دخالت موثر داشته باشد، با این وجود در راستای توسعه دانش فنی همچنان تلاش‌های لازم را انجام خواهیم داد.

وی در خصوص مشکلات سخت افزاری این مدارس گفت: در بخش زمین چمن دچار کمبود هستیم گرچه اداره ورزش و جوانان ساختارسازی‌های خوبی انجام داده، اما با توجه به علاقمندی و استقبال مردم به این مدارس در سطح استان هرمزگان نیاز به زمین‌های باکیفیت و استانداردی داریم تا جوانان و نوجوانانمان بتوانند اوقات فراغت خود را به سر ببرند.

محمد زراعتکار مدیر کمیته استعدادیابی هیات فوتبال استان خاطرنشان کرد: قطعاً برای تحقق این امر می بایست تعامل خوبی میان اداره ورزش و هیات فوتبال برقرار باشد که خوشبختانه درگذشته با حضور دانشور سرانه فضای ورزشی توسعه خوبی داشته ودرحال حاضر امیاری نیز تلاش زیادی در اقصی نقاط استان و حتی روستاها برای احداث زمین چمن دنبال می کند.

رئیس کمیته جوانان واستعدادیابی هیات فوتبال هرمزگان در خصوص نقش مدارس فوتبال در پیشرفت فوتبال پایه اظهار کرد: مدارس فوتبال به لحاظ فلسفه علمی پایه گذار و اساس رشد و توسعه این رشته در کشور و استان می باشند و امروز هم استان هرمزگان با توجه به استانداردهای مدنظر فیفا و اف سی و همچنین سیاست گذاری های فدراسیون فوتبال، از جمله استان هایی بوده که در سال‌های اخیر رشد کمی و کیفی بالایی داشته است که به عنوان ماحصل آن می‌توان به حضور چندین نونهال ، نوجوان و امید از استان هرمزگان در سطح تیم‌های ملی آقایان کشورمان اشاره کرد.

زراعتکار با اشاره به استانداردسازی و رعایت این معیارها در مدارس فوتبال گفت: متاسفانه به لحاظ سخت افزاری در سطح استان هنوز به استانداردهای لازم نرسیده ایم، گرچه نباید از فعالیت های اداره ورزش و جوانان غافل شد که در این چند سال فعالیت های خوبی درراستای فراهم سازی زیر ساخت های فوتبال داشته اند بااین حال به لحاظ جریان های علمی و فنی، طی سال های اخیر تواتسته ایم کلاس هایی را برگزار کنیم و دستاوردهای خیلی خوبی نیز به دست آورده ایم.

وی با اشاره به وجود مدارس غیر مجاز درسطح شهر بندرعباس گفت : به منظور ساماندهی مدارس فوتبال در سطح شهر بندرعباس و جلوگیری از فعالیت های مدارس غیر مجاز نامه نگاری هایی با اداره کل ورزش وجوانان و اداره اماکن به عمل آمده اما آن طور که باید نتیجه ای حاصل نشده وانتظاراست اداره های مربوطه با هیات فوتبال استان همکاری لازم انجام دهند و مدارسی که می خواهند فعالیت مجاز داشته باشند از طریق هیات فوتبال اقدام کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها