مصطفی خادم خبر داد؛

کاشت نهال یاس درختی در پیاده روهای بندرعباس



به گزارش صبح ساحل ، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس از کاشت نهال یاس درختی در پیاده روهای مرکز شهر بندرعباس به منظور افزایش فضای سبز شهری در این شهرستان خبر داد.

مصطفی خادم رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس، از کاشت نهال یاس درختی در پیادرو های مرکز شهر بندرعباس خبر داد.

وی با اعلام این خبر اظهار کرد: با توسعه شهرها و افزایش آلودگی هوا نیاز به فضای سبز شهری نیز افزایش یافته و سازمان در تلاش است با توسعه و کاشت درختان، نیاز شهروندان را نسبت به عرصه‌های سبز بیش از پیش تأمین کنند.

خادم افزود: در همین راستا، این سازمان کاشت درخت یاس درختی در پیاده روهای بلوارهای امام خمینی، بلوار سید جمال الدین اسد آبادی، خیابان بهادر شمالی و خیابان شریعتی در جلوی درب مغازه ها آغاز کرده است.

خادم دلیل انتخاب این گونه جهت کاشت را رشد سریع و مقاوم نسبت به کم آبی عنوان کرد و گفت: یاس درختی بهترین انتخاب برای کاشت در حاشیه خیابان‌ها و روبروی اماکن تجاری است که ضمن ایجاد سایه، باعث خلق مناظر زیبا با ارتفاع بلند و مناسب شده و مانعی برای دید تابلوها و بردهای تبلیغاتی اماکن تجاری نمی‌شود.

رئیس سازمان سیما منظرو فضای سبزخاطر نشان کرد: متاسفانه در شهر ما گیاهان مورد بی مهری بسیار بالایی قرار گرفته‌اند، که در همین ارتباط اقدامات فرهنگی و آموزشی جهت بالابردن سطح آگاهی مردم ضرورتی است.

خادم بیان کرد: پیش از اجرای این طرح  که برای افزایش فضای سبز شهری در بندرعباس اجرا می شود، توزیع بروشور مناسب بین کسبه و مغازه داران صورت گرفته تا از کاشت نهال‌ها در جلوی محل کسبشان اطلاع یابند.

خادم افزود: برای داشتن یک شهر زیبا و خوب نیاز به همکاری  و مشاکت خود شهروندان است و امیدواریم با مشارکت شهروندان و خصوصا کسبه، بتوانیم شهری بیش از پیش آباد و در خور و شان شهروندان شهر بندرعباس داشته باشیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها