تکمیل سه هزار واحد مسکونی تعاونی‌های مسکن مهر در هرمزگان



به گزارش صبح ساحل،فریدون همتی ظهر امروز در نشست شورای مسکن استان هرمزگان با اشاره به بررسی آخرین وضعیت مسکن مهر در استان، عنوان کرد: از مجموع حدود ۵۳ هزار واحد مسکن مهر در هرمزگان، حدود شش هزار واحد باقی مانده که در حال تکمیل است و دیگر واحدها به بهره‌برداری رسیده اند.

وی ادامه داد: واحدهایی که مسئولیت آنها بر عهده دولت بوده تکمیل شده و تحویل داده شده است و واحدهای باقی مانده مربوط به تعاونی‌های خود مالک یا تعاونی‌های بخش‌های مختلف است که برخی از آنها مشکلات حقوقی نیز دارند.

استاندار هرمزگان افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته از سوی ادارات کل راه و شهرسازی و تعاون،  کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان، رفع مشکلات واحدهای باقی مانده که مربوط به تعاونی ها هستند در حال انجام است و سه هزار واحد مسکونی آن تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسند.

همتی تصریح کرد: برخی از این واحدهای تعاونی ها برای هزینه آب و برق و تکمیل محوطه سازی نیازمند پرداخت سهم متقاضیان هستند و برای این کار ساز و کار پرداخت تسهیلات بانکی نیز پیش بینی شده تا متقاضیان با دریافت این تسهیلات بتوانند سهم خود را پرداخت نموده و این واحدها هر چه سریعتر تکمیل شوند.

وی در ادامه به برنامه های نوسازی بافت فرسوده اشاره کرد و بیان داشت: شهرداری بندرعباس و اداره کل راه و شهرسازی استان طرح مشترکی را برای محلات اسلام آباد و گلکنی در نظر گرفته اند که بر اساس آن در این محلات احداث یک بوستان مناسب و ساخت هزار واحد مسکونی جدید انجام می شود.

استاندار هرمزگان اظهار کرد: ساخت این واحدهای مسکونی در این محلات با هدف نوسازی بافت فرسوده و اسکان ساکنان بافت فرسوده در آن انجام می شود.

وی ادامه داد: برای رسیدن به این هدف علاوه بر تلاش دستگاه‌های مسئول نیازمند همکاری و همراهی مردم این محلات هستیم تا به سرعت آبادانی و توسعه این محلات با احداث بوستان، ساماندهی دریاچه و ساخت مسکن مناسب محقق شود.

همتی همچنین به نوسازی بافت فرسوده در محله چاهستانی ها اشاره کرد و افزود: برخی از صاحبان ملک در این محله با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت و تخفیفات در نظر گرفته شده در صدور هزینه پروانه ساخت، کار ساخت واحد مسکونی جدید خود را آغاز کرده اند.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: با این وجود باز هم از مردم محله چاهستانی ها و ۱۴ محله دارای بافت فرسوده در بندرعباس می خواهیم تا از تسهیلات و تخفیفات مناسب در نظر گرفته شده برای نوسازی واحد مسکونی خود بهره ببرند.

وی ادامه داد: همچنین مردم می‌توانند با همکاری با توسعه گرها در راستای نوسازی واحدهای مسکونی خود اقدام کنند.

همتی در پایان خاطرنشان کرد: ایجاد امکانات و زیرساخت های مناسب به ویژه برای محله چاهستانی ها از جمله آب و برق مناسب، مجموعه های فرهنگی، تفریحی، ورزشی و فضای سبز در نظر گرفته شده و تسریع در اجرای این برنامه‌ها به مشارکت و همکاری مردم نیاز دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها