آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای هرمزگان با ظرفیت خالی روبه‌روهستند



به گزارش صبح ساحل ، عزت هیئت حسینیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به مشکل‌های مالی و بانکی و همچنین فعالیت های آموزشی موازی که یاد شده ۱۵۰ آموزشگاه از آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای دارای مجوز هرمزگان فعال هستند و مجموع آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای دارای مجوز در هرمزگان ۱۷۶ آموزشگاه‌ است.

وی ادامه داد: در حالی که مرجع صدور مجوز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اداره کل فنی و حرفه‌ای هرمزگان است برخی اداره‌های دولتی قدرتمند اقدام به دادن مجوز آموزش به افرادی و یا اشخاص حقوقی بدون صلاحیت می کنند که آموزش مناسبی نمی‌دهند و نظارتی هم بر روی آن‌ها وجود ندارد.

رییس انجمن صنفی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای هرمزگان خاطر نشان کرد: بدین ترتیب علاوه بر دادن آموزش بی‌کیفیت به سرمایه‎‌های انسانی توسط این اشخاص، سرمایه مالی جامعه هم هدر می‌رود.

حسینیان اضافه کرد: از سوی دیگر انتظار می‌رود سازمان امور اداری و استخدامی کشور به مدرک فنی و حرفه‌ای را که دارای کُد بین المللی است توجه داشته و آنرا به عنوان یک مدرک معتبر بپذیرد.

وی یاد آور شد: همچنین اداره‌های دولتی به جای دایر کردن مرکز آموزشی برای کارکنان خود می‌توانند با خرید خدمت از ظرفیت این آموزشگاه‌های استفاده کنند.

وی در خصوص صادر نشدن مجوز جدید برای راه‌اندازی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در سال جاری گفت: براساس برنامه جدید سازمان فنی وحرفه‌ای مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای به چهار دسته تقسیم شده اند که آموزشگاه‌های کنونی نوع چهارم هستند.

حسینیان گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای از اسفند سال گذشته مجوزی برای تاسیس آموزشگاه‌هایی نظیر آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در هرمزگان صادر نکرده است.

براساس ضـوابط و دسـتورالعمل اجـرایی آیین نامه نحـوه‌ی تشکیـل و اداره آموزشگاه های فنی و حرفه‌ای آزاد، انتقال یا واگذاری پروانه تاسیس آموزشگاه در صورت فوت یا از کار افتادگی موسس با رعایت تبصره ۱ ماده ۱۶ مجاز است و همچنین طبق این دستورالعمل اجرایی صاحــب یــا صاحبــان پروانــه تاســیس مــی تواننــد بــا رعایــت شرایطی در هــر مقطــع بــا تعییــن تکلیــف تمامــی تعهــدهای آموزشــی، مالــی، حقوقی(مدنــی و کیفــری) و قانونــی در قبــال ذینفعــان و بــا دادن درخواســت محضــری و بــا اطــاع و تاییــد ســازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، امتیــاز آموزشــگاه را بــه شــخص حقیقــی یــا حقوقــی واجــد شــرایط واگــذار کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها