میراث ناملموس، گستره ای وسیع و غنی برای توسعه پایدار است



معاون گردشگری منطقه آزاد کیش گفت: میراث فرهنگی ناملموس، گستره ای وسیع و غنی برای گردشگری هدفمند و توسعه پایدار است.

به گزارش صبح ساحل،مجید ملانوروزی طی سخنانی در همایش میراث فرهنگی ناملموس در مرکز همایشهای بین المللی کیش افزود: میراث فرهنگی ناملموس  به عنوان منشأ و خاستگاه میراث فرهنگی و جلوه های معنوی در برگیرنده مجموعه ای بی شمار از آداب، سنتها، باورها،بینشها و تاریخ شفاهی یک جامعه و ملت است که با مسائل اجتماعی-اقتصادی و روحیات مردم تنیده شده است.

 وی بهره برداری از داشته های بی بدیل تاریخ شفاهی و میراث های فرهنگی ملموس و غیر ملموس اقوام مختلف ایرانی بویژه آداب و سنت های غنی منطقه خلیج فارس برای هدفمند سازی، غنی سازی و توسعه پایدار را رویکرد و راهبرد جدی حوزه گردشگری جزیره کیش اعلام کرد و افزود: رسیدن به این هدف نیازمند پژوهش، شناسایی، ارتقاء و انتقال این داشته ها است.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش برگزاری سلسله نشستهای میراث فرهنگی و میراث ناملموس را از جمله گامهای عملی این منطقه در بهره برداری ، محتوا سازی، هدفمندسازی و توسعه پایدار حوزه گردشگری کیش عنوان و ابراز امیدواری کرد که با مشارکت پژوهشگران، صاحب نظران، کارشناسان و هنرمندان گامهای بلندتری در این زمینه برداشته شود.

 ملا نورزوی بازشناسی، حفظ و تلاش برای تدوین تاریخ شفاهی کیش و منطقه خلیج فارس را از دیگر رویکردهای حوزه گردشگری برای تحقق توسعه پایدار عنوان کرد و همگان به مشارکت در این امر مهم فرا خواند. 

 همایش میراث فرهنگی ناملموس، روز سه شنبه با حضور معاون گردشگری، معاون فرهنگی و جمعی از دست اندرکاران و کارشناسان حوزه فرهنگی و گردشگری منطقه آزاد کیش در مرکز همایشهای بین المللی این جزیره برگزار شد.  

در این همایش شبان  میرشکرایی از کارشناسان و پژو هشگران حوزه میراث فرهنگی در خصوص نقش و جایگاه میراث فرهنگی ناملموس و در توسعه پایدار مطالبی بیان کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها