مدیر عامل صندوق تامین خسارت های بدنی کشور:

آماده پرداخت خسارت های حوادث رانندگی ظرف کمتر از ۳ روز هستیم



به گزارش صبح ساحل ، علی جباری ظهر پنجشنبه در دیدار با رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان داشت: اولین مجوز شعبه استانی صندوق تامین خسارت های بدنی کشور مربوط به استان کرمان بود که پس از آن در ۲۸ استان این صندوق را راه‌اندازی کردیم که باعث شده مردم راحت تر به این صندوق‌ها دست یابند.

وی افزود: بخش عمده کار در حوزه قضایی و انتظامی انجام می‌شود و وقتی حوزه ما در شهرستان مربوطه وجود داشته باشد کار راحت تر انجام می‌شود.

مدیر عامل صندوق تامین خسارت های بدنی کشور گفت: ما سالیانه به قربانیان حوادث رانندگی ۸۰ میلیارد تومان کمک کرده‌ایم.

جباری تصریح کرد: در یک زمان بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر زندانی حوادث رانندگی در کشور داشتیم اما امروزه زندانی حوادث رانندگی بدهکار کمتر داریم و شاید تعداد آنها ۲۰۰ نفر باشد که در حال رسیدگی به مشکلات آن‌ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه باید مطالبه‌گری در این بحث داشته باشیم، افزود: بر اساس قانون در سال گذشته بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان به حوادث رانندگی کمک پرداخت کردیم.

مدیر عامل صندوق تامین خسارت های بدنی کشور یادآور شد: سال گذشته ۱۷ هزار نفر کشته در اثر حوادث رانندگی داشتیم که حاصل سه عامل جاده نا ایمن، خودروی ناایمن و رفتار ترافیکی ناایمن بوده است.

کرمان وضعیت خوبی در بحث حوادث رانندگی ندارد

جباری با بیان این که استان کرمان وضعیت خوبی در بحث حوادث رانندگی ندارد، گفت: امسال کرمان در پنج ماهه اول ۵۰۰ کشته در جاده‌های استان داشته که از این حیث رتبه چهارم را در کشور را به خود اختصاص داده همچنین طبق آمار پنج هزار نفر مصدوم در کرمان در این بازه زمانی وجود داشت که جایگاه خوبی نیست.

وی افزود: با حضور و تلاش همکاران در استان کرمان در شش ماهه اول ۴۰ میلیارد تومان خسارت پرداخت کردیم ۶۰۰ نفر از خانواده‌های قربانیان کمک کردیم و ۲۰۰ نفر را یا از زندان آزاد کردیم یا مانع ورودشان به زندان شدیم.

جباری گفت: برای آموزش در زمینه راهنمایی و رانندگی آماده همکاری هستیم؛ تجهیز پلیس به سامانه‌های هوشمند برای استان کرمان یک ضرورت است.

مدیر عامل صندوق تامین خسارت های بدنی کشور به بحث ارتقا کیفیت ایمنی وسایل نقلیه اشاره کرد و ابراز داشت: در سطح استان کرمان تعداد زیادی وسایل نقلیه داریم که رانندگان آنها بدون گواهینامه و بدون بیمه در حال رانندگی هستند که باید از این مساله جلوگیری شود.

وی گفت: همچنین استان کرمان نیاز به تجهیزات ایمنی راهها دارد لذا با نصب علایم و تابلوها و ایجاد سرعت گیر می‌توان جلوی تصادفات را گرفت.

جباری در ارتباط با مدت زمان رسیدگی به خسارات گفت: مدت رسیدگی به خسارت‌ها قبلا شش ماه طول می‌کشید که امروز به زیر هفت روز رسیده و بر اساس ضوابطی که در قانون گذاشته شده باید پروسه طی شود لذا ما آمادگی داریم زیر سه روز هم خسارت را پرداخت کنیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها