برای نخستین بار در هرمزگان عمل میکروتسه انجام شد



برای نخستین بار در هرمزگان عمل میکروتسه که از حسایت بالایی برخوردار است، در مرکز درمان ناباروری مجتمع آموزشی درمانی پیامبر اعظم (ص) بندرعباس انجام شد.

به گزارش صبح ساحل ، متخصص ارولوژی مجتمع آموزشی، پژوهشی و درمانی پیامبر اعظم (ص) که عهده دار انجام این جراحی بوده است ، در این خصوص گفت: نبودِ  اسپرم در آزمایش منی آزوسپرمی نامیده می شود که در مردان مبتلا به آزوسپرمی، تنها روش قطعی ارزیابی وجود و یا نبودِ وجود اسپرم در داخل بیضه، تکه‌برداری از آن است که به آن بیوپسی گفته می‌شود که این عمل می‌تواند با سوزن مخصوص و یا عمل جراحی انجام شود.

دکتر ناصر ریاضی روز شنبه درهمین زمینه اظهار داشت: آخرین اقدام جهت استحصال یا گرفتن اسپرم، عمل جراحی میکروتسه است که طی آن بیضه بیمار باز و با استفاده از میکروسکوپ اتاق عمل بافتهایی از بیضه که بیشترین احتمال وجود اسپرم در آنها هست، برداشته و زیر دید میکروسکوپ توسط جنین شناس چک می‌شود و در صورت وجود اسپرم، اسپرم زنده فریز خواهد شد و برای باروری استفاده می  شود.

وی با اینکه پیش از این چندین بار عمل تسه در مرکز درمان ناباروری مجتمع آموزشی پژوهشی درمانی پیامبر اعظم (ص) انجام شده که برای یکی از آنها با انجام IVF همزمان  بارداری مثبت گزارش شده است، گفت: اما عمل میکروتسه برای اولین بار است که در استان هرمزگان انجام می  شود.

وی در ادامه گفت: عمل تسه همانند عمل میکروتسه است با این تفاوت که در عمل تسه قسمتی از بافت بیضه بدون دید  میکروسکوپ اتاق عمل برداشته می شود اما در عمل میکروتسه ، این عمل با استفاده از میکروسکوپ اتاق عمل انجام می گردد و از همین رو از حساسیت و ظرافت بیشتری برخوردار  است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها